Escort Mk5.5:n muuntaminen Mk6:ksi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Escort Mk5.5:n muuntaminen Mk6:ksi
Joku on varmasti myös miettinyt tätä samaa. Tuunataan nyt ensiksi näin netissä...
Tarjokas projektiksi on Escort Mk5b/Mk5.5, josta saadut kuvat sanovat vahvasti "älä osta". Tekemistä on siis tiedossa, mutta joku tässä vaan taas houkuttelee polkaisemaan varmaan paskaan. Siksi mielessä pyöriikin, että samalla auton maalaamisen lisäksi voisi laittaa uusiksi vähän muutakin kuin pelkät kukkivat takakaaret. Joku tuossa Mk5.5:ssa tökkii muutenkin. Konepellin säleikkö ahdistaa kaikista eniten: se ei sovi minusta autoon ollenkaan.
Jos autosta haluaisi tehdä Mk6:n, niin mitä menee keulasta uusiksi? Mahdollinen projektiauto on -94 mallinen ja siinä on XR3/RS mallin etupuskuri eli vilkut ja sumarit on puskurissa. Äkkiseltään vertasin Mk6 autoja omaan Mk5:een ja katselin, että vanhat etulokarit mahdollisesti kävisivät ja niitä ei tarvitsisi vaihtaa. Vaihtoon menee siis ainakin etupuskuri, konepelti, etuvalot, säleikkö ja jotain muuta? Sumuvalollisen etupuskurin löytäminen voi olla haasteellista.
Onko kukaan verrannut ohjaamon puolella kojetaulun sisuksia, jos haluaisi tehdä ns. täydellisen rikoksen? Onko liittimet mittaristoon ja muihin sähkölaitteisiin samanlaisia vai erilaisia? Tässä autossa on turvatyyny jo kuskin ratissa, mutta ei matkustajan puolella. Takakontin aukaisu on Mk6:ssa sähkösolenoidilla ja toimii vain moottorin ollessa sammutettuna (raivostuttavaa), kun taas Mk5:ssa on vaijerilla ja käsipelillä. Vaihdekepin ja käsijarrun ympärillä kiertävä konsoli on erilainen Mk6:ssa.
Tämän mahdollisen projektin peräpää onkin jo Mk6 replikan suhteen helpompi. Bensakorkin luukku on jo (ei siis pelkkä korkki), mutta takapuskuri pitäisi vaihtaa listattomaan malliin. Tässä autossa näyttäisi olevan jo Mk6 mallin pienemmät peilit ovissa.
Mikä logiikka on tuon bensakorkin luukun suhteen? Olen nähnyt sitä vaihtelevasti Mk5.5 malleissa, mutta kaikissa sitä ei ole vaikka on uudemman mallin takavalot.
Tarjokas projektiksi on Escort Mk5b/Mk5.5, josta saadut kuvat sanovat vahvasti "älä osta". Tekemistä on siis tiedossa, mutta joku tässä vaan taas houkuttelee polkaisemaan varmaan paskaan. Siksi mielessä pyöriikin, että samalla auton maalaamisen lisäksi voisi laittaa uusiksi vähän muutakin kuin pelkät kukkivat takakaaret. Joku tuossa Mk5.5:ssa tökkii muutenkin. Konepellin säleikkö ahdistaa kaikista eniten: se ei sovi minusta autoon ollenkaan.
Jos autosta haluaisi tehdä Mk6:n, niin mitä menee keulasta uusiksi? Mahdollinen projektiauto on -94 mallinen ja siinä on XR3/RS mallin etupuskuri eli vilkut ja sumarit on puskurissa. Äkkiseltään vertasin Mk6 autoja omaan Mk5:een ja katselin, että vanhat etulokarit mahdollisesti kävisivät ja niitä ei tarvitsisi vaihtaa. Vaihtoon menee siis ainakin etupuskuri, konepelti, etuvalot, säleikkö ja jotain muuta? Sumuvalollisen etupuskurin löytäminen voi olla haasteellista.
Onko kukaan verrannut ohjaamon puolella kojetaulun sisuksia, jos haluaisi tehdä ns. täydellisen rikoksen? Onko liittimet mittaristoon ja muihin sähkölaitteisiin samanlaisia vai erilaisia? Tässä autossa on turvatyyny jo kuskin ratissa, mutta ei matkustajan puolella. Takakontin aukaisu on Mk6:ssa sähkösolenoidilla ja toimii vain moottorin ollessa sammutettuna (raivostuttavaa), kun taas Mk5:ssa on vaijerilla ja käsipelillä. Vaihdekepin ja käsijarrun ympärillä kiertävä konsoli on erilainen Mk6:ssa.
Tämän mahdollisen projektin peräpää onkin jo Mk6 replikan suhteen helpompi. Bensakorkin luukku on jo (ei siis pelkkä korkki), mutta takapuskuri pitäisi vaihtaa listattomaan malliin. Tässä autossa näyttäisi olevan jo Mk6 mallin pienemmät peilit ovissa.
Mikä logiikka on tuon bensakorkin luukun suhteen? Olen nähnyt sitä vaihtelevasti Mk5.5 malleissa, mutta kaikissa sitä ei ole vaikka on uudemman mallin takavalot.
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Etulokarit ei kaiken jären mukaan käy, valojen muoto on vähän erilainen? Samoten jos orkkis sivuvilkut haluat niin 5 ja 5,5 on "neliöt" kun 6 ovaalit.
Eli mun mielestä vaihtoon.
- loksut
- pelti
- valot
- sivuvilkut
- maski
- puskuri
Ja jos viimesen päälle teet niin jonkin verran konehuoneen alusta suojia luulis menevän vaihtoon.
Johdotus voi olla aika samanlainen mutta liittimet ovat varmasti erilaisia, kun sisustaa mietit.
Eli mun mielestä vaihtoon.
- loksut
- pelti
- valot
- sivuvilkut
- maski
- puskuri
Ja jos viimesen päälle teet niin jonkin verran konehuoneen alusta suojia luulis menevän vaihtoon.
Johdotus voi olla aika samanlainen mutta liittimet ovat varmasti erilaisia, kun sisustaa mietit.
Ford Fiesta ST 2013
#727
#727
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Lokasuojat käyvät jos ei anna sivuvilkun muodon haitata. Ajovalon-vilkun reikää ei tarvitse muuttaa näkyvältä osalta, vain sisäänpäin kantattuja peltejä joutuu hiomaan.
takapuskuri menee vaihtoon myös, mk5,5:sa on lista upotuksineen. Jollei kittaa.
etupuskuria sumuvaloreijillä löytyy tarvikkeena. Omaan laitoin sumareitten sijaan TD:n peitelevyt; faijan mk6:een vaihdoin aikoinaan sumareita "viikon välein", keräävät kiviä yms. siihen poteroon herkästi
takapuskuri menee vaihtoon myös, mk5,5:sa on lista upotuksineen. Jollei kittaa.
etupuskuria sumuvaloreijillä löytyy tarvikkeena. Omaan laitoin sumareitten sijaan TD:n peitelevyt; faijan mk6:een vaihdoin aikoinaan sumareita "viikon välein", keräävät kiviä yms. siihen poteroon herkästi
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Etuloksuista sen verran, että minustakin ne kävisivät. Mk6:n lampun & vilkun muoto loksuissa on sama kuin Mk5:ssa. Sivuvilkulle on siis Mk6:ssa joku upotus lokarissa?
Viimeksi muokannut Sine, Pe Kesäkuu 27. 21:40:10 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Sivuvilkku on ovaali joka on muutaman millin syvyisessä poterossa. Itse tekeminen voi olla tahmeaa, ja pintaan asennettuna vilkun reuna näkyy ja on ruma. Siksi omassa on sokerinpalat edelleen. Ehkä siihen voisi tehdä jonkun tiivisteen esim. kumilevystä...
Etuloksuista sen verran että varmasti onnistuu; olen tehnyt muutaman.
Etuloksuista sen verran että varmasti onnistuu; olen tehnyt muutaman.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
eli meinään tehdä tämän, mutta katon kera.
http://smg.photobucket.com/albums/v681/ ... hattu1.jpg
omani on -90 vuotinen ja 96 osista kasattu.
tuosta on kairattu suojien takaa etu valojen vulkulle tilaa ei näytä mahottomalta..
http://smg.photobucket.com/albums/v681/ ... hattu1.jpg
omani on -90 vuotinen ja 96 osista kasattu.
tuosta on kairattu suojien takaa etu valojen vulkulle tilaa ei näytä mahottomalta..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 476
- Liittynyt: To Syyskuu 2. 12:17:08 2004
- Paikkakunta: Jämsä/Kangasala
Ite tein tuon faceliftin ekkeriin. Ei loppujen lopuksi paha homma. Eli vilkkujen kohdalla lokaria tarvii vähän muokata. Umpion taakse tehtävä lisää tilaa. Pahin homma oli umpioiden keskittäminen. Tarvii hommata ne kulmaraudat Fordilta. Muistaakseni halvat. Ite tein sen virheen, että aloitin ennenkuin hommasin etupuskurin.