VR anturin sijoitus / triggeripyörä

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

VR anturin sijoitus / triggeripyörä

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Elokuu 24. 8:57:51 2008

Megaprojekti menossa.. 36-1 triggeripyörä on kiinni, nyt alan tekemään paikkaa zetecin vr-anturille. Välys anturista triggeriin luokkaa 1mm, mutta mihin kohtaan sijoitan anturin triggeripyörän kehällä? eli kun kone on ykk merkissä, mihin kohtaan hampaaton kohta pyörästä ja edelleen mihin kohtaan anturi? En viitsis ihan fiiliksellä vetää..

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Elokuu 24. 11:23:30 2008

http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... #wheeldecr

Eli anturi 60 astetta puuttuvan hampaan jälkeen keskelle hammasta

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Su Elokuu 24. 12:25:19 2008

Kyllä mun omassa projektissa on 90 astetta puuttuva hammas anturin jälkeen ja anturi on juuri irtoamassa hampaalta, silloin kun moottori on ykk(4-sylinterinen). Ja sentäs käy ilman korjaussäätöjä. Oli helppo säätää trikkeri kun oli vain pelkän kammen pultin päässä....

Extra manuskassa on ohjeet sekä http://finsquirt.net/forum/ tuolta voipi kysyy tai käyttää HAKUA... :twisted:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Elokuu 24. 13:08:50 2008

BlackEscort kirjoitti:Kyllä mun omassa projektissa on 90 astetta puuttuva hammas anturin jälkeen ja anturi on juuri irtoamassa hampaalta, silloin kun moottori on ykk(4-sylinterinen). Ja sentäs käy ilman korjaussäätöjä. Oli helppo säätää trikkeri kun oli vain pelkän kammen pultin päässä....

Extra manuskassa on ohjeet sekä http://finsquirt.net/forum/ tuolta voipi kysyy tai käyttää HAKUA... :twisted:
joo, kyllä haku-toiminto on mulle aika tuttu.. :-)

kiitos neuvoista.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Elokuu 24. 13:10:00 2008

BlackEscort kirjoitti:Oli helppo säätää trikkeri kun oli vain pelkän kammen pultin päässä....
niin se mullakin on.. sulla pysyy kohdallaan?

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Su Elokuu 24. 13:30:16 2008

Juu kyllä kun laitto tarpeeksi kireeseen, en tosin ole päässyt pisempiä matkoja ajeleen(säätöajoa muutama kilsa), niin ei osaa pidemmässä käytössä toteamaan. Mutta eihän se siitä mihkään pyörähdä jos pultti ei aukee.
Voihan siihen trikkeriin porata pienen rei'än ja tekee jostain M4-M6 pultista teräväkärkisen "kiristimen" joka painaa hihnapyörään, jonka kiristää sit ku trikkeri säädetty. Mutta ite kokeilen kyllä pelkällä kampipultin kiristämisellä ensin, jos ei tule pysymään niin sit suunitellaan lisää :lol:

Edit: Rauhassa tein ton ediksen niin lähti eka starttauksella käyntiin, kerrankin autto asiaan perehtyminen etukäteen. Muuten onko sul ohc? Mihin puolan sijoittanut?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Elokuu 24. 21:06:35 2008

ohc iiässä tuo on. mega ja edis4 jne tulossa. on vielä alkutekijöissä eli puolan paikkaa en oo murehtinut; kuskin puolelle sitä ajattelin, tuo hanttimiehen puoli kun on melkoisen täyttä..

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Su Elokuu 24. 21:24:59 2008

Ite hommasin escortin piuhat tohon puolaan ja iskin sen puolan tohon venakopan päälle, siihen imusarjan tukirautaan joka on kolmosen pakosarjan pultissa kiinni.
Ei tarvinnut vetää kilometrikaupalla tulpanpiuhaa... Porukka väitti ettei o pitkäikänen puola kun kuuman venakopan yläpuolella, vaikka onkin irti pari kolme senttiä. Mutta onhan se edis 6 puolakin mondeossa pakosarjan yläpuolella...
Siihenkin täytyy vissiin laittaa jossain vaiheessa jonkinnäköinen lämpösuoja ihan varmuudenvuoksi...

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Elokuu 24. 21:38:50 2008

BlackEscort kirjoitti:Ite hommasin escortin piuhat tohon puolaan ja iskin sen puolan tohon venakopan päälle, siihen imusarjan tukirautaan joka on kolmosen pakosarjan pultissa kiinni.
Ei tarvinnut vetää kilometrikaupalla tulpanpiuhaa... Porukka väitti ettei o pitkäikänen puola kun kuuman venakopan yläpuolella, vaikka onkin irti pari kolme senttiä. Mutta onhan se edis 6 puolakin mondeossa pakosarjan yläpuolella...
Siihenkin täytyy vissiin laittaa jossain vaiheessa jonkinnäköinen lämpösuoja ihan varmuudenvuoksi...
Ei se venakoppa niin kuumana käy koskaan että se haittaisi - onhan suorasytkä-Opeleissakin puola pultattu suoraan kanteen kiinni. Ja monissa uusissa autoissa puola on "tulpanhattuna".

Vastaa Viestiin