Hitto ku toi Boschin alkuperänen laturi alko syömään jännitteen säätimiä, ilmeisesti siis. Alko lataamaan yli 14v, about 16v. Vaihdoin säätimen ja sen jälkeen latasi tasan 14v. Kunnes kävi niin että laturi lataa 15-16v TAAS.
No aattelin vaihtaa koko laturin, ostin uuden ja kytkin sen kiinni. Niin ei ladannut ollenkaan ja laturin valo oli päällä ja kuumeni ja löi kipinöitäkin?! No pistin vanhan takasin ja toimii samalla tavalla 15-16v. Eli luultavasti uus oli jo valmiiksi hajalla. Vai...?
Autona toi Fiestan raato, 1.8 16v zetec. Boschin 90A laturi vakiona, uus oli 70A.
Laturi ongelma.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Laturi ongelma.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
tupu kirjoitti:jos on ns. tehdaskorjattu laturi, niin voi olla paskana uutenakin.
Olihan tuo. Tosin runko oli ulkopuolisella jäähdytyksellä kun vakio Bosch on sisäpuolisella, muuten sama.

Fordilla kävin vielä varmistamassa että 70A käy 90A tilalle, kun varaosaliikkeessä (joku paikallinen Harakiriviri) ei uskonu eka.
Fordilla makso 90A / 416€. 70A / 304€. Tarvikkeena 70A / 250€, tosin pienellä tinkimisellä ois saanu 175€.
Ja työpaikan kautta perjantai alennuksilla 70A / 80€! Siinä on jo hyvin hinnan pudotusta


-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki