No niin, täälähän olikin jo aloitettu juttua tästä mystisestä pikku kutosesta joka on ilmeisesti jääny turhankin pienelle huomiolle.
Itellä siis nyt myös vm.87 2.4i Scorpio ja tietysti katiton...
Itseäkin kiinnostais tuo viritys potentiaali, eli onko lohko kestävämpi ku vastaavissa efi 2.8 tai 2.9 koneissa, entäs muilta osin?
-Minkälainen puristus suhde tollases konees on?
-Teho ja vääntö?
-Onko samaa vikaa kun huhujen mukaan vakio 2.8 tai 2.9.ssä eli paska nokka-akseli?
-Entä onko sama nokka ku noissa yllämainituissa tai oisko esim. 2.9 nokka tähän käypänen ns. lieväks virinokaks?
Oma kone ei ainakaan pidä mitään ihmeellisiä ääniä vaan käy yllättävänkin hienosti.
Edellinen omistaja oli jo sovittanu asiallisen kokoset tuplakartio vaparisuodattimet paikalleen, eli ilmansaanti on taattu, putkisto menee ilmeiseti tuplana taka-akselille asti, josta ajattelin poikkasta ja laittaa loppupätkän 2.5", niin tuo pakopuolikin vois olla sillä ihan jees.
Peltipakosarjoja on ilmeiseti turha alkaa tollaseen koneeseen ettiä, ku taitavat nuo 3-1 sarjat olla turhan hintavia hyötyyn nähden jonka saavuttaa tollases vakio konees?
Lopuksi: Kannattaako kyseistä kattilaa alkaa tuunaamaan, eli kestääkö ja jos virittää, niin mitä kannattaa väsätä ja mitä ei, huomioiden että auto on käyttöautona, eikä mikään bensajuoppo ratakilpuri...
