V6 / C3 vetolevyongelma, H-E-L-P!!!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
V6 / C3 vetolevyongelma, H-E-L-P!!!
Muchos problemos..
Sain kipinän laitella Taunusta ajoon, ja nyt pökkii rajusti vastaan koneen ja laatikon yhteen naittaminen. Moottori on 2.8 Cologne, vaihteisto C3 automaatti. Kone, laatikko turbiineineen ja vetolevy ovat kaikki eri paikoista peräisin eivätkä ole keskenään siis olleet aiemmin tekemisissä.. Vetolevy istuu koneen perässä nätisti ja oikein, turbiini sopii hyvin vetolevyyn (3:lla pultilla kiinni), ja turbiini passaa laatikkoon ok. Mutta kun pistän koko pakettia kasaan, jää noin 15mm rako koneen ja laatikon väliin eli alkaa ahdistaa tuossa kohdassa. väkisin tuota ei saa vetää kiinni..
Epäilen että vetolevy on vääränlainen; tuo mun levy on kutakuinkin suora. Onko joku nähnyt kutosen C3 vetolevyä jossa olisi offsettiä turbiinin kiinnityksessä levyn suhteen siten, että turbiini tulisi noin 15mm lähemmäs moottoria?
Sain kipinän laitella Taunusta ajoon, ja nyt pökkii rajusti vastaan koneen ja laatikon yhteen naittaminen. Moottori on 2.8 Cologne, vaihteisto C3 automaatti. Kone, laatikko turbiineineen ja vetolevy ovat kaikki eri paikoista peräisin eivätkä ole keskenään siis olleet aiemmin tekemisissä.. Vetolevy istuu koneen perässä nätisti ja oikein, turbiini sopii hyvin vetolevyyn (3:lla pultilla kiinni), ja turbiini passaa laatikkoon ok. Mutta kun pistän koko pakettia kasaan, jää noin 15mm rako koneen ja laatikon väliin eli alkaa ahdistaa tuossa kohdassa. väkisin tuota ei saa vetää kiinni..
Epäilen että vetolevy on vääränlainen; tuo mun levy on kutakuinkin suora. Onko joku nähnyt kutosen C3 vetolevyä jossa olisi offsettiä turbiinin kiinnityksessä levyn suhteen siten, että turbiini tulisi noin 15mm lähemmäs moottoria?
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: V6 / C3 vetolevyongelma, H-E-L-P!!!
Turbiini ei ole kunnolla laatikossa. Pyörittele niin kauan että kaikki poorit menee kohdalleen.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: V6 / C3 vetolevyongelma, H-E-L-P!!!
Olisko noin helppo.. Kyllä sitä pyörittelinki aika tovin.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: V6 / C3 vetolevyongelma, H-E-L-P!!!
mites kun jotku sanoo että ei saa koskaan laittaa ensin turbiinia vetolevyyn kiinni.. tuosta ei kukaan kyllä saa ruuvattua turbiinia vetolevyyn jos laatikko on paikallaan!
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: V6 / C3 vetolevyongelma, H-E-L-P!!!
Eikös sen kopan alareuna ole avonainen, sieltä takapuolelta pääsee yks kerrallaan laittamaan jos niin on? Kaverille ainakin näin laitettiin amerikan vehkeessä.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: V6 / C3 vetolevyongelma, H-E-L-P!!!
Eikö startin reiästäkään muka pääse laittamaan turbiinia vetolevyyn kiinni...?
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: V6 / C3 vetolevyongelma, H-E-L-P!!!
startin reiästä ei ole mahdollisuuksia.. sen verran pienellä kehällä pultit. edellisen a4ld laatikon pultit sai startin reiästi nätisti..
onhan tuossa tuo kivisuoja, tosin sitä voi väkivallon kääntää sivuun mutta ei se sen jälkeen koskaan istu enää hyvin paikallaan..
onhan tuossa tuo kivisuoja, tosin sitä voi väkivallon kääntää sivuun mutta ei se sen jälkeen koskaan istu enää hyvin paikallaan..
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: V6 / C3 vetolevyongelma, H-E-L-P!!!
alunperin V6sen ja C3sen väliin tulevassa pellissä on kolo startin vieressä mistä saa vetolevyn mutterit paikalleen ja reikään tulee kumitulppa.
mää laitoin niin että vetolevy kiinni koneeseen ja turbiini kiinni laatikkoon,sitten laatikkoa paikalleen ja samalla tietysti ohjata turbiinin pultit vetolevystä läpi ja mutterit kiinni.
joskus se turbiini tulee kovinkin helposti hieman ulos laatikosta ja toinen miksi tökkää vastaan on se jos turbiini pultit eivät ole kohdallaan niin rakoa jää kyllä.
noita C3 turbiineja ja V6 vetolevyjä on ainakin kahta mallia,3pulttista ja 4pulttista mutta 4pulttiset on yleensä uudempia(esim.Granada 81-->) mutta offset-eroja ei ole ainakaan mulla tullut vastaan.
mää laitoin niin että vetolevy kiinni koneeseen ja turbiini kiinni laatikkoon,sitten laatikkoa paikalleen ja samalla tietysti ohjata turbiinin pultit vetolevystä läpi ja mutterit kiinni.
joskus se turbiini tulee kovinkin helposti hieman ulos laatikosta ja toinen miksi tökkää vastaan on se jos turbiini pultit eivät ole kohdallaan niin rakoa jää kyllä.
noita C3 turbiineja ja V6 vetolevyjä on ainakin kahta mallia,3pulttista ja 4pulttista mutta 4pulttiset on yleensä uudempia(esim.Granada 81-->) mutta offset-eroja ei ole ainakaan mulla tullut vastaan.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: V6 / C3 vetolevyongelma, H-E-L-P!!!
homma klaari. tempaisin laatikon irti ja sovitin turbiinia vielä kokeeksi paikalleen. kauan sitä pyörittelin ja meni se vielä kolmannenkin kerran hampaalle eli siis syvemmälle.. välipeltiin leikkasin rälläkällä lisätilaa että sain ruuvit kiinni asti. kone ja looda tilaansa ja seuraava ongelma.. kun tuohon on ex omistajan aikana a4ld askia aikanaan sovitettu, on alkuperäiset auton korissa olevat kannatinkohdat rälläköity pois ja tehty uudet - 25cm taaemmas! Tuo tuli täysin puun takaa, joutuu siis tekemään uudelleen orggis paikoille...
vtustana!!!

vtustana!!!


