Autona tuo allekirjoituksen projekti mk3. Auto on vuosimallia -83, mutta tehty jo -82 vuoden puolella, joten etuiskarin yläpään kiinnitykset erilaiset kuin 5/83? jälkeen tehdyissä kolmosissa, joissa on samanlainen kiinnitys kuin mk4:ssa.
Kysymys kuuluukin, pystyykö nelosen tolppia käyttämään mitenkään tuossa pre-83 mk3:ssa ? Voiko yläpäitä vaihdella?
Alustoja kun ei tähän pre-83 malliin tunnu löytyvän miltään valmistajalta.
RS1600i:ssä kyllä näyttäisi kuvien perusteella olevan samanlainen kiinnitys, mutta alusta valmistajien malliluetteloissa se luetellaan samassa kastissa tuoreempien kolmosten ja nelosten kanssa.
Escort MK3 etuiskarin yläpään kiinnitykset
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
- Paikkakunta: Lahti
Escort MK3 etuiskarin yläpään kiinnitykset
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Escort MK3 etuiskarin yläpään kiinnitykset
Nyt tulee vähän mutua vanhasta muistista:
Voi laittaa vanhempaan uudemman tolpat kun vaan laittaa tolppaan ne viimeiset hilut vanhasta tolpasta, eli laakeri ja jousikuppi lähinnä. Vanhassa on muistaakseni pidemmät jouset ja vastaavasti alalautanen alempana. Tämä lienee ainoa syy, miksi alustasarjoissa erotellaan ennen ja jälkeen -83 mallit.
Voi laittaa vanhempaan uudemman tolpat kun vaan laittaa tolppaan ne viimeiset hilut vanhasta tolpasta, eli laakeri ja jousikuppi lähinnä. Vanhassa on muistaakseni pidemmät jouset ja vastaavasti alalautanen alempana. Tämä lienee ainoa syy, miksi alustasarjoissa erotellaan ennen ja jälkeen -83 mallit.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
- Paikkakunta: Lahti
Re: Escort MK3 etuiskarin yläpään kiinnitykset
Hyvä homma, täytyypä sitten alkaa metsästämään mieluista settiä
Kiitos!

Kiitos!
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20