turbo valinta ohc

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

turbo valinta ohc

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Maaliskuu 17. 22:46:00 2010

kone noin 9kilon puristuksilla, rs 500 kokonen ic, omavalmiste peltisarja, putken sisähalkasia 38 ja noin 30cm joka putki. vakio nokka tällähetkellä mutta tulee joku mieto viri keppi. ja 40mm vaaka dellut... jos jollain on samanlainen paketti niin vois kertoo miten herää millä turbolla ja pakopaine...
ja minkälaisilla sytkä ennakoilla ajaa
itellä tehotavoitteet on 220hv- max 300hv
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: turbo valinta ohc

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Pe Maaliskuu 19. 9:25:49 2010

Miksi lähteä merta edemmäs kalaan tekemään kokeiluja, kun maailma on pullollaan kyseisillä spekseillä ja tehotavotteilla olevia oohooceitä Garretin kolmosen puhaltimella, joita luulis myös löytyvän hinta/laatusuhteeltaan sopivasti?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: turbo valinta ohc

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Maaliskuu 19. 16:45:32 2010

Cossu escon ahtimella olis varmaan makeimmillaan.
Jäsen #606

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: turbo valinta ohc

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Maaliskuu 19. 19:14:50 2010

sillä oo koittanu herää aika huonosti pitäis olla isompi pakosiipi että oi parempi herävyys... tai toinen nokka
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: turbo valinta ohc

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Maaliskuu 19. 19:42:33 2010

2wd:n to3:n josta viistetty pakosiipeä ja portattu pakopesää/hukkiksen reikää.
Omista kokeiluista kaikkein"kiukkuisin"
Ei mitään suurta koneessa, 2L kaasari koneen kansi kotona tehtynä std venoin,vakio nokka,cossun männät+veivit,1.2bar ahtoja(1,3 väännön huipussa).
Pakopaineista ei tietoa. 1,4 veti paremmin(väännön kohdalle piikkasi 1,7bar)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: turbo valinta ohc

Viesti Kirjoittaja olafu » La Maaliskuu 20. 10:08:22 2010

Mitsu TD04 (mulla oli TD04-HL16T) on myös sellanen että pyssyttää ihan mukavasti alhaalta (sanotaanko että 2000rpm oli täys rähinä päällä jo) ja on aika raikas vielä yläkierroksillakin. Tukkoonhan sekin nyt vähän menee, mutta ei sellasta ahdinta tietysti olekkaan mikä toimii täysillä tyhjäkäynniltä rajottajaan.
Mitä tarkotat 9 kilon puristuksilla? 9:1?

Oma tuleva kone menee kasaan ensin vakiolla alakerralla, joten 9:1 on paukkua ja ahtimena isolla pakopesällä oleva S2B. En tiedä meneekö syteen vai saveen, mutta mulla on sellanen kutina perssiissä että se kone on kokeiluna varsin kannattava. 292/12mm virtasen keppi, 44/38 venttiilit.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin