Weberin seosruuvi?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Weberin seosruuvi?

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Su Toukokuu 9. 13:00:54 2010

Eli kyseessä siis tuollanen mk4 escortti 1.6 litrasella cvh-koneella, ja weberin normikaasarilla.

Kumpaan suuntaan sitä seosruuvia täytyy pyörittää, että sais laihemmalle?

Kuluttaa nimittäin bensaa aika paljon, ja kylmänä etenkin aika rikkaalla tuntus käyvän.

Korjausoppaassakaan ei kyseistä asiaa neuvottu. :cha
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Weberin seosruuvi?

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Toukokuu 9. 14:36:57 2010

en muista mihin suuntaan, mut tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa tasakaasuajoon maantienopeuksissa.
sit vielä ettei mee helpoksi niin pääsuuttimen suurentaminen ei aina lisää kulutusta eikä ilmasuuttimen pienentäminen.
sillä saa säädettyä vaan tyhjäkäynnin. suuttimilla sit vedossa.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Weberin seosruuvi?

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Toukokuu 9. 16:09:12 2010

jleinon2 kirjoitti:Kuluttaa nimittäin bensaa aika paljon, ja kylmänä etenkin aika rikkaalla tuntus käyvän.
Ettei olis ryyppy vähän päällä koko ajan?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Weberin seosruuvi?

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Su Toukokuu 9. 20:16:34 2010

vauhtipete kirjoitti:
jleinon2 kirjoitti:Kuluttaa nimittäin bensaa aika paljon, ja kylmänä etenkin aika rikkaalla tuntus käyvän.
Ettei olis ryyppy vähän päällä koko ajan?
Automaattiryyppy tsekattu, näyttäs toimivan ihan normaalisti, ilmanputsari kans uusittu.

Kiinnippäin sitä seosruuvia ruuvailin, ja tyhkäkäynti ainakin laski, muuta muutosta en huomannut... :-s
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Weberin seosruuvi?

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Toukokuu 9. 22:37:06 2010

mullahan oli tota kulutus vikaa aika kauan ja bensaa meni ykskutosellakin parikymppiä satasella.
oli bensanpaineet vähän korkealla, vakiopumppu tuuttas 0,5 kiloo ja maks 0,2 sais olla.
uus neulaventtiili ja tiivistesarja ni alko skulaa paremmin, mulla ei suutinten vaihtelu auttanu mitää kulutukseen koska paineet ja ajoitus ei ollu kohillaan.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Weberin seosruuvi?

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Toukokuu 10. 20:47:19 2010

Rikkoutunut tehoventtiilin kalvo aiheuttaa myös tukevan kulutuksen.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vastaa Viestiin