Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja KtK » La Heinäkuu 3. 13:13:28 2010

Menin sitten lopulta laittamaan v6 mondeoon 98 bensaa ja säännöllisesti ajotietokoneeseen ilmestyvät p1151 ja p1131 vikakoodit hävis sen sileän tien (lambda on havainnut liian laihalla käymisen). Nää koodit tuli ennen st200 imusarjoja ja romppeita jo ,ja näiden jälkeen vielä herkemmin. Nakutuksen kuulee ohjaamoon saakka motarilla isossa ylämäessä. 120Km/h vauhtia ja nelosella talla pohjaan.

Rupeaa sellanen metallinen rapina/helinä kuulumaan koneen sunnalta. Nyt ääntä ei enää 98 bensalla tule. Olen ajellut teboilin 95 bensalla tähän asti ja ihmetyttää kyllä toi nakutusherkkyys. Etanoli bensan joukossa 5% pitäis parantaa oktaaniarvoa ,mutta onko lisäaineistusta sit heikennetty sen edestä liikaa. Jos tossa mondeossa on nakutusanturi ,ni ei se ainakaan ennakoihin puutu mitenkään.

Toinen vaihtoehto olis tietty laittaa noi st200 suuttimet paikalleen ,ne antais hiukan enemmän soppaa.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Heinäkuu 3. 18:21:50 2010

kyllähän aikoinaan harisella penkkipäivillä, oli puma joka kanssa nakutti hieman ja ohjeena oli että ehdottomasti 98:a sisään.

mun sierrakin nakutti 95:llä ku sitä joutu hätäpäissään ostaa, ja 98:lla ei mitään ongelmaa.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Heinäkuu 4. 1:39:09 2010

"lamabda havainnut liian laihalla käymisen" tarkottaa sitä, että boksi on lambdan mukaan korjannut seosta rikkaalle päin niin, että säätövara on lopussa ja kone on edelleenkin laihalla. Itte kyllä koittaisin niillä isommilla suuttimilla, jos sellaset on tarjolla.
Jäsen #606

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja STsam » Su Heinäkuu 4. 10:39:45 2010

KtK kirjoitti:Jos tossa mondeossa on nakutusanturi ,ni ei se ainakaan ennakoihin puutu mitenkään.
On tuossa nakutustunnistin, ainakin ST200 mallissa on.
Isot pojat Amerikan Ahdasvalloissa käyttää SVT Contourissa korkea oktaanista bensiiniä. Olen myös itse käyttänyt 98E bensiiniä. Enkä ole havainnut eroa, mutta ei tuosta varmasti mitään haittaakaan ole. Se mitä se maksaa enemmän, on hyvin pieni osa koko autoilun kustannusta.
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Heinäkuu 4. 23:28:05 2010

Ei auttanut vikakoodeihin 98 bensa ,vaikka ei korvin kuultavasti nakutakkaan sillä. Nyt on st200 suuttimet paikalla ja kaikki oireet näyttäis loppuneen siihen. Aika pitkän testilenkin ajoin ja ilmakin pirun kuuma.
Nää contour ja muut ulkomaiset foorumit käskee ehdottomasti jättää noi st200 suuttimet laittamatta ,kun ei tarvii missään nimessä noin isoja.
Tykkäävät ilmeisesti ajella laihemmilla sooseilla tai laittavat kaikki unichipin dynossa. Ei toi nyt vaikuttais millään sika rikkaalla nyt käyvän kumminkaan. Eikä bensankulutus ainakaan ajotietokoneen login mukaan pahemmin noussut testilenkillä.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Heinäkuu 5. 0:22:36 2010

KtK kirjoitti:Ei auttanut vikakoodeihin 98 bensa ,vaikka ei korvin kuultavasti nakutakkaan sillä. Nyt on st200 suuttimet paikalla ja kaikki oireet näyttäis loppuneen siihen. Aika pitkän testilenkin ajoin ja ilmakin pirun kuuma.
Nää contour ja muut ulkomaiset foorumit käskee ehdottomasti jättää noi st200 suuttimet laittamatta ,kun ei tarvii missään nimessä noin isoja.
Tykkäävät ilmeisesti ajella laihemmilla sooseilla tai laittavat kaikki unichipin dynossa. Ei toi nyt vaikuttais millään sika rikkaalla nyt käyvän kumminkaan. Eikä bensankulutus ainakaan ajotietokoneen login mukaan pahemmin noussut testilenkillä.
Ei vaan taida se ajotietokone tajuta, että vaihdoit suuttimet... ;)

Aloin ittekkin käyttää 98 tossa Golffissa, ja on siinä eroa. Ei nakuta enään ja vetää himpusti paremmin ja terävemmin. Ecun tietty nollasin.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Heinäkuu 5. 0:52:34 2010

puliukk0 kirjoitti:
KtK kirjoitti:Ei auttanut vikakoodeihin 98 bensa ,vaikka ei korvin kuultavasti nakutakkaan sillä. Nyt on st200 suuttimet paikalla ja kaikki oireet näyttäis loppuneen siihen. Aika pitkän testilenkin ajoin ja ilmakin pirun kuuma.
Nää contour ja muut ulkomaiset foorumit käskee ehdottomasti jättää noi st200 suuttimet laittamatta ,kun ei tarvii missään nimessä noin isoja.
Tykkäävät ilmeisesti ajella laihemmilla sooseilla tai laittavat kaikki unichipin dynossa. Ei toi nyt vaikuttais millään sika rikkaalla nyt käyvän kumminkaan. Eikä bensankulutus ainakaan ajotietokoneen login mukaan pahemmin noussut testilenkillä.
Ei vaan taida se ajotietokone tajuta, että vaihdoit suuttimet... ;)

Aloin ittekkin käyttää 98 tossa Golffissa, ja on siinä eroa. Ei nakuta enään ja vetää himpusti paremmin ja terävemmin. Ecun tietty nollasin.
Aivan ,täytyy kalibroida toi scangauge kohilleen ,niin ainakin se näyttää sit oikein. Auton omasta ajotietokoneesta en sit tiedä.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Heinäkuu 5. 9:59:35 2010

BTW. Kulkeekos se st200:n romuilla yhtään paremmin?

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Heinäkuu 5. 14:45:09 2010

hoopee kirjoitti:BTW. Kulkeekos se st200:n romuilla yhtään paremmin?
Sanotaanko ,että vähemmän säälittävästi.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Heinäkuu 5. 18:13:07 2010

KtK kirjoitti:
hoopee kirjoitti:BTW. Kulkeekos se st200:n romuilla yhtään paremmin?
Sanotaanko, että vähemmän säälittävästi.
Aika hyvin sanottu :green:
Rajotin mahtaa tulla liian aikasin vastaan v6:sen boksilla?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Heinäkuu 8. 21:42:23 2010

puliukk0 kirjoitti:
KtK kirjoitti:Ei auttanut vikakoodeihin 98 bensa ,vaikka ei korvin kuultavasti nakutakkaan sillä. Nyt on st200 suuttimet paikalla ja kaikki oireet näyttäis loppuneen siihen. Aika pitkän testilenkin ajoin ja ilmakin pirun kuuma.
Nää contour ja muut ulkomaiset foorumit käskee ehdottomasti jättää noi st200 suuttimet laittamatta ,kun ei tarvii missään nimessä noin isoja.
Tykkäävät ilmeisesti ajella laihemmilla sooseilla tai laittavat kaikki unichipin dynossa. Ei toi nyt vaikuttais millään sika rikkaalla nyt käyvän kumminkaan. Eikä bensankulutus ainakaan ajotietokoneen login mukaan pahemmin noussut testilenkillä.
Ei vaan taida se ajotietokone tajuta, että vaihdoit suuttimet... ;)

Aloin ittekkin käyttää 98 tossa Golffissa, ja on siinä eroa. Ei nakuta enään ja vetää himpusti paremmin ja terävemmin. Ecun tietty nollasin.
Töissä oli uudempi koppanen farkku Golffi ni teki just samaa,naputti niin perhanasti 95okt ja loppu 98okt..
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Heinäkuu 8. 22:21:30 2010

RsTuning kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
KtK kirjoitti:Ei auttanut vikakoodeihin 98 bensa ,vaikka ei korvin kuultavasti nakutakkaan sillä. Nyt on st200 suuttimet paikalla ja kaikki oireet näyttäis loppuneen siihen. Aika pitkän testilenkin ajoin ja ilmakin pirun kuuma.
Nää contour ja muut ulkomaiset foorumit käskee ehdottomasti jättää noi st200 suuttimet laittamatta ,kun ei tarvii missään nimessä noin isoja.
Tykkäävät ilmeisesti ajella laihemmilla sooseilla tai laittavat kaikki unichipin dynossa. Ei toi nyt vaikuttais millään sika rikkaalla nyt käyvän kumminkaan. Eikä bensankulutus ainakaan ajotietokoneen login mukaan pahemmin noussut testilenkillä.
Ei vaan taida se ajotietokone tajuta, että vaihdoit suuttimet... ;)

Aloin ittekkin käyttää 98 tossa Golffissa, ja on siinä eroa. Ei nakuta enään ja vetää himpusti paremmin ja terävemmin. Ecun tietty nollasin.
Töissä oli uudempi koppanen farkku Golffi ni teki just samaa,naputti niin perhanasti 95okt ja loppu 98okt..
Offina: en tajua mitä järkeä käyttää 95okt kun 98 on lähes saman hintaista. (60litraa 2.4€ hintaeroa) ja jos 98 kuluttaa 0.5l-1l vähemmän voittoa tulee n.8-9€. Miinustaa siitä ton n. 2€ niin tyhmät ajaa 95okt.

Näin olen laskenut, tosin nyt kova jurri päällä! Sori offista...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja KtK » La Heinäkuu 10. 11:59:40 2010

Nyt rupee olemaan keinot loppu ,ei auta mikään noihin vikakoodeihin,ne tuli taas. Imuvuotoja ei ole , ilmanmassamittari toimii oikein (signaali tyhjäkäynnillä about 0.7v ja suurenee kierrosten mukaan).

Kokeiltu isompia suuttimia ,vakio-ohjelmaa ecuun ja ei eroa bluefinniin. Koodit tulee jopa mökkitiellä 2-vaihteella 20km/h vauhdissa. TPS toimii ,egr ollu tulpattuna ja ilman. Auto tuntuu toimivan kaikesta huolimatta nätisti ja koodit päällä ei ainakaan kruisaillessa huomaa mitään eroa. Juuri ennen koodeja saattaa tuntua aavistuksen nykimistä. En sit tiedä mimmosen asetuksen toi ECU pistää päälle vikakoodin saatuaan.

Tulee mieleen bensansaannin ongelmat enää. Alipaine on säätimeen kytketty kyllä ,mutta josko tarttis varmuudeksi paineet tarkistaa ja bensansuodatin vaihtaa. Kumminkin 20km/h vauhdissa anto jo koodit ja ei sillon kyllä hirveesti bensaa vaadita ja kai liian pienet bensanpaineetkin koodeina näkyis.

Scangauge heittää nää koodit aina vaan.
p0000
p0001 Fuel Volume Regulator Control Circuit/Open ---> tätä täytyy ihmetellä??
p1131 lambda laihalla
p1151 lambda toinenkin laihalla
p0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction tulee tulpattuna tai ilman.
p0020 A Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 2) hämärä koodi ,viittaa vvt nokan säätöön jota ei ole tässä.
c2400 tästä ei ole tietoa

Heittää aina ton koko setin.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja hoopee » La Heinäkuu 10. 13:23:48 2010

Voisko olla "pelkkä" sähkövika -> sulakerasia konehuoneessa ottanut happea.
Tai sitten johtosarjasta eristeet kovettunut ja haihtunut taivaalle. Vähän tärinää ja oikosulkua jonnekin tai signaalia ei tule perille saakka.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Mondeo v6 nakutus 95 bensalla.

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Heinäkuu 10. 17:31:44 2010

KtK kirjoitti:Nyt rupee olemaan keinot loppu ,ei auta mikään noihin vikakoodeihin,ne tuli taas. Imuvuotoja ei ole , ilmanmassamittari toimii oikein (signaali tyhjäkäynnillä about 0.7v ja suurenee kierrosten mukaan).

Kokeiltu isompia suuttimia ,vakio-ohjelmaa ecuun ja ei eroa bluefinniin. Koodit tulee jopa mökkitiellä 2-vaihteella 20km/h vauhdissa. TPS toimii ,egr ollu tulpattuna ja ilman. Auto tuntuu toimivan kaikesta huolimatta nätisti ja koodit päällä ei ainakaan kruisaillessa huomaa mitään eroa. Juuri ennen koodeja saattaa tuntua aavistuksen nykimistä. En sit tiedä mimmosen asetuksen toi ECU pistää päälle vikakoodin saatuaan.

Tulee mieleen bensansaannin ongelmat enää. Alipaine on säätimeen kytketty kyllä ,mutta josko tarttis varmuudeksi paineet tarkistaa ja bensansuodatin vaihtaa. Kumminkin 20km/h vauhdissa anto jo koodit ja ei sillon kyllä hirveesti bensaa vaadita ja kai liian pienet bensanpaineetkin koodeina näkyis.

Scangauge heittää nää koodit aina vaan.
p0000
p0001 Fuel Volume Regulator Control Circuit/Open ---> tätä täytyy ihmetellä??
p1131 lambda laihalla
p1151 lambda toinenkin laihalla
p0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction tulee tulpattuna tai ilman.
p0020 A Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 2) hämärä koodi ,viittaa vvt nokan säätöön jota ei ole tässä.
c2400 tästä ei ole tietoa

Heittää aina ton koko setin.

Kokeilisin uutta softaa ecuun taikka sitten ecun vaihtoon.

C = Chassis codes (Chassis 'C' Fault Codes - Ford ABS, Traction Control, Ride Height etc)

P0000 No Failures

A P0020 code refers to the VVT (variable valve timing) or VCT (variable camshaft timing) components and the car's PCM (powertrain control module). That consists of an oil control valve (OCV), also called a solenoid valve and other components. Basically the check engine light and associated P0020 trouble code means that the voltage in the circuit has fallen below a set limit for a specific amount of time (varies by make/model/engine). Bank 2 is the side of the engine that doesn't contain cylinder #1.

A code P0020 may mean that one or more of the following has happened:

* Faulty oil control valve (OCV)
* Open or short in the VVT/VCT circuit
* Open or short in the OCV / solenoid valve
* Damaged computer (PCM)
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Vastaa Viestiin