mondeon cd4e automaatti, ongelmia 2010
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
mondeon cd4e automaatti, ongelmia 2010
lupasin ostaa tuon Timon kauppaaman mondeon, siinä on kaiketi cd4e-tyyppinen automaatti. tiedän jo valmiiksi kuinka paskoja automaatteja fordeissa on, joten Arskan ei tarvii erikseen mainita XD
Eli loodassa vikaa; nelonen ei kytkeydy ja vaihdot tapahtuu töksähtäen. mistä vikaa lähden hakemaan?
olisko tuosta loodasta korjauseepposta olemassa kellään? auto siis mondeo 1.8i -94.
Eli loodassa vikaa; nelonen ei kytkeydy ja vaihdot tapahtuu töksähtäen. mistä vikaa lähden hakemaan?
olisko tuosta loodasta korjauseepposta olemassa kellään? auto siis mondeo 1.8i -94.
Viimeksi muokannut samiharju, Ke Joulukuu 15. 0:01:36 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Nelosen kytkeytyminen voi hyvällä tuurilla olla solenoidivika, mutta todennäköisemmin vika on paljon pahempi ja kylläpä siitä saamme vettä myllyyn
Apurunkoa pitää pudottaa että lootan saa pois, ohjausakseli saa jäädä kiinni, mutta se rävähtää jossain vaiheessa kasausta irti, ja huomataan kun ollaan lähdössä koeajolle. Ohjaus on liian kevyt...
Helsingin seudulla oli joku liike jossa eräs kaveri käytti koukarin laatikkoremontissa, siitä puuttui kakkonen ja korjaus maksoi 2000e. Plus vielä merkkiliikkeen diagnoosi 300e. "vaihteistossa on vikaa".
Eli jos tuosta puuttuu nelonen, remontti saman kaavan mukaan maksanee 4000e. Tuon verran nimittäin kannattaa olla paalua aina jemmassa, jos automaatilla haluaa ajaa.
Niin ja sitten kun lootan kuori syöpyy hiukan, joku servomäntä lentää katuun kun lukkorengas ei enää pysy urassaan. Öljyt tulee perässä. Se jousi on aika napakka ja lentää kauas, mutta ei hätää, uusi jousi löytyy minulta hyllytavarana ja taksi tuo nopsasti sen perille.
Ei muuta kuin oikein mukavia ja huolettomia kilometrejä ja hauskaa uutta vuotta!
EDIT: Enhän minä sano että se paska olis....

Apurunkoa pitää pudottaa että lootan saa pois, ohjausakseli saa jäädä kiinni, mutta se rävähtää jossain vaiheessa kasausta irti, ja huomataan kun ollaan lähdössä koeajolle. Ohjaus on liian kevyt...
Helsingin seudulla oli joku liike jossa eräs kaveri käytti koukarin laatikkoremontissa, siitä puuttui kakkonen ja korjaus maksoi 2000e. Plus vielä merkkiliikkeen diagnoosi 300e. "vaihteistossa on vikaa".
Eli jos tuosta puuttuu nelonen, remontti saman kaavan mukaan maksanee 4000e. Tuon verran nimittäin kannattaa olla paalua aina jemmassa, jos automaatilla haluaa ajaa.
Niin ja sitten kun lootan kuori syöpyy hiukan, joku servomäntä lentää katuun kun lukkorengas ei enää pysy urassaan. Öljyt tulee perässä. Se jousi on aika napakka ja lentää kauas, mutta ei hätää, uusi jousi löytyy minulta hyllytavarana ja taksi tuo nopsasti sen perille.
Ei muuta kuin oikein mukavia ja huolettomia kilometrejä ja hauskaa uutta vuotta!
EDIT: Enhän minä sano että se paska olis....
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
joo sillä periaatteella lähdetään selvittämään, että jos ei helpolla ratkee tai halvalla "ehjää" löydy tilalle niin manuaali on aina vaihtoehto. manuaalit ainakin toimii ja muutaman satasen sijoituksella saa loodan+kytkimen vauhtipyörineen+polkimet jne. onkohan automaatissa eri startti kun manuaalissa?
no samallahan siinä sit tulee puslattua etupää uusiksi jos joutuu paljoki raottelemaan.. XD
no samallahan siinä sit tulee puslattua etupää uusiksi jos joutuu paljoki raottelemaan.. XD
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
manuaaliksi itsekin olisin sen muuttanut jos auton pidän. ellei sitten löydy "tehdaskorjattu" automaattilooda halvalla..
1500e sanoi korjaukselle hintaa paikallinen specialisti, periaatteella aja auto pihaan ja hae viikon päästä pois, toimivuus takuulla.
1500e sanoi korjaukselle hintaa paikallinen specialisti, periaatteella aja auto pihaan ja hae viikon päästä pois, toimivuus takuulla.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
korjausta tietoihin; autoon ei siis ole vaihdettukaan vss-anturia vaan finis-koodilla 4383693 oleva "19380F CD4E Turbine speed sensor, green plug 1994-on".
ainakin tuon sivuston http://www.transmissionpartsusa.com/CD4 ... s/1798.htm mukaan on vielä erikseen vss-anturi, "19380A CD4E transmission output speed sensor 1995-on"
onko 1994 sit ilman tuota jälkimmäistä anturia, sitä en tiedä..
ainakin tuon sivuston http://www.transmissionpartsusa.com/CD4 ... s/1798.htm mukaan on vielä erikseen vss-anturi, "19380A CD4E transmission output speed sensor 1995-on"
onko 1994 sit ilman tuota jälkimmäistä anturia, sitä en tiedä..
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
vastaan itse jotta tieto säilyy. Auto on -94 mondee 1.8i automaatti, cd4e vaihteistolla, 184tkm ajettuna.
Vika siis oli alunperin seuraava; nopeusmittari ei toimi, ylivaihde ei toimi, kickdown pelaa heikosti, täyskaasukiihdytyksessäkin vaikhtaa isommalle jo heti 4000rpm jälkeen. D:llä auto sammuu kun himmaa risteykseen.
tutkin että autossa on vaijeritoiminen nopeusmittari (-95->on sähköinen) mutta siitä huolimatta on myös vss-anturi (vehicle speed sensor) siinä mittarinvaijerin ja loodan välissä. samainen anturi löytyi silsi myös -93 manuaali purkuautosta jossa myös vaijerimittari, en tiedä mitä manuaalissa tuolla anturilla tehdään kun on vielä ihan karvalakkimallia.. uusi anturi on noin 100e mutta vaihdoin varaosa-autosta käytetyn. vanhasta anturista oli muovinen akseli poikki eikä se korjauksenkaan jälkeen toiminut vaikka nopeusmittari alkoikin toimia.. uusin samalla myös nopeusmittarin pyöritinrattaan (speedometer drive pinion, speedo gear) joka oli kokenut kovia.
tämän rumban jälkeen laatikko alkoi toimimaan! osiin meni muutama euro ja kaiken pystyi vaihtamaan ilman että laatikkoa tai edes öljyjä piti ottaa pois. nyt odotetaan seuraavaa automaatin vikaa...
Vika siis oli alunperin seuraava; nopeusmittari ei toimi, ylivaihde ei toimi, kickdown pelaa heikosti, täyskaasukiihdytyksessäkin vaikhtaa isommalle jo heti 4000rpm jälkeen. D:llä auto sammuu kun himmaa risteykseen.
tutkin että autossa on vaijeritoiminen nopeusmittari (-95->on sähköinen) mutta siitä huolimatta on myös vss-anturi (vehicle speed sensor) siinä mittarinvaijerin ja loodan välissä. samainen anturi löytyi silsi myös -93 manuaali purkuautosta jossa myös vaijerimittari, en tiedä mitä manuaalissa tuolla anturilla tehdään kun on vielä ihan karvalakkimallia.. uusi anturi on noin 100e mutta vaihdoin varaosa-autosta käytetyn. vanhasta anturista oli muovinen akseli poikki eikä se korjauksenkaan jälkeen toiminut vaikka nopeusmittari alkoikin toimia.. uusin samalla myös nopeusmittarin pyöritinrattaan (speedometer drive pinion, speedo gear) joka oli kokenut kovia.
tämän rumban jälkeen laatikko alkoi toimimaan! osiin meni muutama euro ja kaiken pystyi vaihtamaan ilman että laatikkoa tai edes öljyjä piti ottaa pois. nyt odotetaan seuraavaa automaatin vikaa...
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
VSS antaa tietoa auton nopeudesta boxille, auttaa esim. moottorijarrutuksessa, ettei sammu, vaan nostaa kierroksia ennen kuin vauhti pysähtyy... Sellainen anturi muuten löytyy ihan sierran MT-75 laatikostakin, tosin sähköinen...samiharju kirjoitti:
vss-anturi (vehicle speed sensor) samainen anturi löytyi silsi myös -93 manuaali purkuautosta jossa myös vaijerimittari, en tiedä mitä manuaalissa tuolla anturilla tehdään kun on vielä ihan karvalakkimallia..
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: mondeon cd4e automaatti
Jatketaan tuttua aihetta.
Nyt potilaana Mondeo 2.5 V6 GT STW -98, CD4E automaatilla varustettuna. Nyt löytyy kaikki vaihteet ok, mutta ajoittain o/d valo alkaa vilkkua; kun tämä tapahtuu, alkaa laatikko vaihtaa töksäyttelemällä; vaikka mitä kikkailisi, vika ei poistu, ennenkuin taas aivan randomina vika onkin poissa, ja laatikko vaihtaa normaalisti.. vikakoodeja ai antanut, paitsi lambdan lämmityksestä. Ei muita lieveilmiöitä, eli nopeusmittari ym toimivat täydellisesti. Mistä alan hakemaan vikaa? Epäilisin saman tyylistä vikaa kun edellä mainitussa vanhassa Mondeossani oli, mutta vika ei natsaa, koska nopeusmittari toimii. Vai voisiko se ottaa nopeustiedon vaikka ABS anturilta?
Nyt potilaana Mondeo 2.5 V6 GT STW -98, CD4E automaatilla varustettuna. Nyt löytyy kaikki vaihteet ok, mutta ajoittain o/d valo alkaa vilkkua; kun tämä tapahtuu, alkaa laatikko vaihtaa töksäyttelemällä; vaikka mitä kikkailisi, vika ei poistu, ennenkuin taas aivan randomina vika onkin poissa, ja laatikko vaihtaa normaalisti.. vikakoodeja ai antanut, paitsi lambdan lämmityksestä. Ei muita lieveilmiöitä, eli nopeusmittari ym toimivat täydellisesti. Mistä alan hakemaan vikaa? Epäilisin saman tyylistä vikaa kun edellä mainitussa vanhassa Mondeossani oli, mutta vika ei natsaa, koska nopeusmittari toimii. Vai voisiko se ottaa nopeustiedon vaikka ABS anturilta?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: mondeon cd4e automaatti, ongelmia 2010
yksinpuhelua taas, mutta googlauksen tuloksena kaksi mahdollista vikapaikkaa:
1. vss-anturi, joka aiheuttaisi myös nopeusmittarin ja yleensä nelosvaihteen pimenemisen, jotka siis nyt toimivat.
2. Vaihteiston paineanturi (EPC), joka sijaitsee venttiilikoneistossa. vian kuvaus pelkästään satunnainen o/d valon vilkkuminen ja rankat vaihdot.. onko joku vaihtanut em. anturia, ja saako sitä mistään erikseen? koko venttiilikoneisto maksaa amerikassa 120$, ettei sekään kallis ole..
1. vss-anturi, joka aiheuttaisi myös nopeusmittarin ja yleensä nelosvaihteen pimenemisen, jotka siis nyt toimivat.
2. Vaihteiston paineanturi (EPC), joka sijaitsee venttiilikoneistossa. vian kuvaus pelkästään satunnainen o/d valon vilkkuminen ja rankat vaihdot.. onko joku vaihtanut em. anturia, ja saako sitä mistään erikseen? koko venttiilikoneisto maksaa amerikassa 120$, ettei sekään kallis ole..
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: La Maaliskuu 21. 12:42:27 2009
Re: mondeon cd4e automaatti, ongelmia 2010
Tommosilla oireilla mulla oli ainakin turbiini paskana. Tarkemmin en osaa sanoa, tehdaskorjattu loota lyötiin tilalle.
Escort Roadless 1.1 -84
Sierra 2.0 -84
Transit GL 2.5 -90
Mondeo GT 2.5 -98
myydään osia
Pappa tunturi -84
Sierra 2.0 -84
Transit GL 2.5 -90
Mondeo GT 2.5 -98
myydään osia
Pappa tunturi -84
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: mondeon cd4e automaatti, ongelmia 2010
Mulla ex. 2.5 Montussa O/D valo alkoi vilkkumaan aina pidemmän motariajelun jälkeen ja jos autolle antoi vähänkään kenkää. Intterwebin ihmeellisestä maailmasta löysin sellaisenkin diagnoosin moiselle, että lootaöljyn lämpötila olisi liian korkea. Vika korjaantui aina kun sammutti auton ja antoi sen jäähtyä.
En tutkinut vikaa sen enempää vaan möin auton kaverille (ja kyllä, ostaja oli tietoinen asiasta...). Mulla muuten olisi ylimääräisenä 180tkm ajettu manuaalilota + vp siihen
En tutkinut vikaa sen enempää vaan möin auton kaverille (ja kyllä, ostaja oli tietoinen asiasta...). Mulla muuten olisi ylimääräisenä 180tkm ajettu manuaalilota + vp siihen

Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: mondeon cd4e automaatti, ongelmia 2010
Tällä kertaa omistaja myi auton viallisena jobbarille, joka teetti siihen 1600eur hintaisen lootarempan.