Kannen momentti ohc & cossun pahvi

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Kannen momentti ohc & cossun pahvi

Viesti Kirjoittaja fordton » Ti Lokakuu 18. 18:17:40 2011

Momentti haussa.. cossun vakio kansipahvi Victor reinz ja ohc:n kovat kannenpultit. Ja tarvittiko toi nyt sit jotain jälki kiristyksiä?

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kannen momentti ohc & cossun pahvi

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Lokakuu 18. 19:01:37 2011

11kg ohc kannen kireys.
#6
Escort -75

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kannen momentti ohc & cossun pahvi

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Lokakuu 19. 20:34:57 2011

kone lämpöseks, annat jäähtyä ja käytät kiristysjärjestyksessä joka pultin ensin auki ja sitten heti perään suoraan viimeseen momenttiin, yks kerrallaan. pultit voideltu mootoriöljyllä. Näin muistaisin OHC jälkikiristyksen menneen. Voi olla että ei tarvinnut edes käyttää lämpöseks, vaan "tupakkitauko" riittää.
Jäsen #606

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Kannen momentti ohc & cossun pahvi

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Lokakuu 20. 1:32:41 2011

Tähti-tyyppisiä pultteja voi käyttää uudelleen.
Kiristä vaiheittain seuraavasti:
1) 40-55 Nm
2) 50-70 Nm
3) Odota 20 minuuttia
4) 73-83 Nm
5) Käytä moottoria 15 minuuttia
6) 95-115 Nm.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kannen momentti ohc & cossun pahvi

Viesti Kirjoittaja fordton » To Lokakuu 20. 8:25:16 2011

vauhtipete kirjoitti:Tähti-tyyppisiä pultteja voi käyttää uudelleen.
Kiristä vaiheittain seuraavasti:
1) 40-55 Nm
2) 50-70 Nm
3) Odota 20 minuuttia
4) 73-83 Nm
5) Käytä moottoria 15 minuuttia
6) 95-115 Nm.
No nyt tuli tiedot mitä hain.
Riittäneenkö toi sama 15min käyttö siihen että säätää venttiilit ekan kerran kasauksen jälkeen?

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Re: Kannen momentti ohc & cossun pahvi

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ma Lokakuu 24. 10:19:15 2011

Jos vanhat nostajalaakson osat, niin aina kun mahdollista kannattaa säätää ;-)
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Kannen momentti ohc & cossun pahvi

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Lokakuu 24. 18:16:09 2011

fordton kirjoitti:
No nyt tuli tiedot mitä hain.
Riittäneenkö toi sama 15min käyttö siihen että säätää venttiilit ekan kerran kasauksen jälkeen?
joo riittää, mutta seuraava säätö on syytä tehdä sitten kun on ajettu kunnolla lämpöiseksi.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kannen momentti ohc & cossun pahvi

Viesti Kirjoittaja fordton » Ma Lokakuu 24. 20:33:23 2011

Jallu kirjoitti:
fordton kirjoitti:
No nyt tuli tiedot mitä hain.
Riittäneenkö toi sama 15min käyttö siihen että säätää venttiilit ekan kerran kasauksen jälkeen?
joo riittää, mutta seuraava säätö on syytä tehdä sitten kun on ajettu kunnolla lämpöiseksi.
Asia selvä, :) kiitän!

Vastaa Viestiin