Duratec 2.5 V6 imusarjan pituuden säätö, toimii oudosti

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Duratec 2.5 V6 imusarjan pituuden säätö, toimii oudosti

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » Ti Huhtikuu 17. 22:48:44 2012

Moi!
En ymmärrä mistä tuo 2.5 V6 Mondeon imusarjan alemman osan luukkujen asennolle tulee komennot..
- Minulla on ollut imusarja kokonaan irti, putsauksessa ja venttiilien puhdistusta. Nyt olen kasannut auton takaisin läjään.
- Mistä pitäisi lähteä etsimään vikaa, kun imusarjan pituuden säätö ei toimi kuten kuuluisi.

1) Kun auto käynnissä, tavallisesti kaasun pohjaan laittamalla säätöboksi vetää vaijerilla läpät toiseen ääriasentoon, nyt tätä ei tapahdu.
2) Kun autoon laittaa virrat, niin säätöboksi määrää läpät ääriasentoon, tätä ei mielestäni kuulu tapahtua kun auto ei ole käynnissä.
3) Jos imusarjan pituuden säätöboksilta nappaa sähköpiuhan irti autossa virrat ollessa, niin luukut kyllä säätyy..

Ideat loppui kesken.. ihan kuin imusarjan pituuden säätöboksi toimisi väärinpäin.. :roll:
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Duratec 2.5 V6 imusarjan pituuden säätö, toimii oudosti

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Huhtikuu 19. 7:41:59 2012

Ei kai sitä mitenkään voi kasata väärinkään?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Re: Duratec 2.5 V6 imusarjan pituuden säätö, toimii oudosti

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » To Huhtikuu 19. 16:51:31 2012

siipicossu kirjoitti:Ei kai sitä mitenkään voi kasata väärinkään?
Sitä itsekkin mietin ja ihmettelen, voiko.. :roll:

Edit: Vähän kaikkia sähköliittimiä irroittelin, kokeilin mikä vaikuttaa vaijerin liikkeeseen kun virrat päällä autossa. Nuo liittimet +muitakin putsasin kontaktikliinerillä ja rasvasin CRC:llä, ei mitään vaikutusta asiaan..
Mietin vain olisiko se vaijerin säätöboksin virtapiiri sit jotenki menny rikki, onko tuo mahdollista? Autoon ku kääntä avaimesta virrat niin läpät aukeaa, mitä se ei normaalisti tee. Käyntiin kun laittaa niin läpät sulkeutuu ja sitten käynnissä ollessa läpät ei käänny mihinkään suuntaan vaikka kuinka kaasuttelee..
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Re: Duratec 2.5 V6 imusarjan pituuden säätö, toimii oudosti

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » To Huhtikuu 19. 21:17:16 2012

Mietin, voiko viottunut pikatyhjäkäyntiventtiili aiheuttaa tuollaista? Auto kuitenkin tuntui käyvän ihan tavallisesti mutta en sit tiedä.. Ennen imusarjan purkamisia autossa oli tyhjäkäynnin kanssa ongelmia.
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Duratec 2.5 V6 imusarjan pituuden säätö, toimii oudosti

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Huhtikuu 21. 17:54:57 2012

MikkoJayEm kirjoitti: Mietin vain olisiko se vaijerin säätöboksin virtapiiri sit jotenki menny rikki, onko tuo mahdollista? Autoon ku kääntä avaimesta virrat niin läpät aukeaa, mitä se ei normaalisti tee. Käyntiin kun laittaa niin läpät sulkeutuu ja sitten käynnissä ollessa läpät ei käänny mihinkään suuntaan vaikka kuinka kaasuttelee..
Yleensä jos sieltä trankku haljalla niin ei toimi ollenkaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Re: Duratec 2.5 V6 imusarjan pituuden säätö, toimii oudosti

Viesti Kirjoittaja caddy » La Huhtikuu 21. 18:25:21 2012

siipicossu kirjoitti:
MikkoJayEm kirjoitti: Mietin vain olisiko se vaijerin säätöboksin virtapiiri sit jotenki menny rikki, onko tuo mahdollista? Autoon ku kääntä avaimesta virrat niin läpät aukeaa, mitä se ei normaalisti tee. Käyntiin kun laittaa niin läpät sulkeutuu ja sitten käynnissä ollessa läpät ei käänny mihinkään suuntaan vaikka kuinka kaasuttelee..
Yleensä jos sieltä trankku haljalla niin ei toimi ollenkaan.
Netissä ainakin löytyy sellaista ohjetta, että jos siinä on ongelmaa. Purkki auki ja kolvaamaan uudestaan liitokset, kuulema kylmäjuotoksia tulee helposti johtuen sijaintipaikasta... (ot, mulla löytys yksi 10tkm ajettu purkki)
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Duratec 2.5 V6 imusarjan pituuden säätö, toimii oudosti

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Huhtikuu 21. 20:04:55 2012

caddy kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
MikkoJayEm kirjoitti: Mietin vain olisiko se vaijerin säätöboksin virtapiiri sit jotenki menny rikki, onko tuo mahdollista? Autoon ku kääntä avaimesta virrat niin läpät aukeaa, mitä se ei normaalisti tee. Käyntiin kun laittaa niin läpät sulkeutuu ja sitten käynnissä ollessa läpät ei käänny mihinkään suuntaan vaikka kuinka kaasuttelee..
Yleensä jos sieltä trankku haljalla niin ei toimi ollenkaan.
Netissä ainakin löytyy sellaista ohjetta, että jos siinä on ongelmaa. Purkki auki ja kolvaamaan uudestaan liitokset, kuulema kylmäjuotoksia tulee helposti johtuen sijaintipaikasta... (ot, mulla löytys yksi 10tkm ajettu purkki)
Turhan lämpöiseen paikkaan sijoitettu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Re: Duratec 2.5 V6 imusarjan pituuden säätö, toimii oudosti

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » Su Huhtikuu 22. 0:02:33 2012

Juujuu.. Kiitoksia informaatiosta, kaikille. Vaik oon tietokoneihmisiä ollu koko iän niin yleistä tietoa vaik autoihin olen huono etsimään.. Pitänee sitä sitten kai tutkia tuota boksia.
Ja Tuota.. tuota.. Millä kielellä te etsitte netistä tietoa noihin mallikohtaisempiin ongelmiin tietoa? Englantia oon ite yrittäny ku löytyy paljon mut en sit taas osaa löytää halumia sillä..
caddy kirjoitti:Netissä ainakin löytyy sellaista ohjetta, että jos siinä on ongelmaa. Purkki auki ja kolvaamaan uudestaan liitokset, kuulema kylmäjuotoksia tulee helposti johtuen sijaintipaikasta... (ot, mulla löytys yksi 10tkm ajettu purkki)
Kiinnostaisi ostaa mielummin boksi uutena kuin alkaa amatöörinä juottelemaan :lol:
EDIT: Viestiä laitettu privana :)
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Duratec 2.5 V6 imusarjan pituuden säätö, toimii oudosti

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Huhtikuu 24. 23:44:25 2012

Avasin sen sun boxis. Vaijeri on menossa poikki siitä, sen lisäksi se tosiaan vetää heti kun saa virtaa eli jotain outoa vikaa. Juotoksia en kerinnyt uudestaan sulattelemaan. Voi olla että risa vaijeri on saanut sen sekoamaan. Uutta varmaan kannattaa etsiä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Duratec 2.5 V6 imusarjan pituuden säätö, toimii oudosti

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Huhtikuu 25. 20:19:29 2012

Mitenhän tuo käytännössä muuttuisi jos ottaisi koko läppäsysteemin läppineen ja akseleineen hittoon sieltä, kaikki kanavat vaan koko ajan auki?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Re: Duratec 2.5 V6 imusarjan pituuden säätö, toimii oudosti

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » Ke Huhtikuu 25. 20:40:27 2012

Arska kirjoitti:Mitenhän tuo käytännössä muuttuisi jos ottaisi koko läppäsysteemin läppineen ja akseleineen hittoon sieltä, kaikki kanavat vaan koko ajan auki?
Samanlainen kuin tuo mun säätöboksi rikkinäisenä, joka rupesi pitämään läppiä auki jatkuvasti. Toimii ihan hyvin paitsi alkuperäistä huonompi alavääntö. Mut sit taas luulisi että hivenen parempi teho sit isommil kierroksil ku akselit ois poissa välist. Mut sit jos akselit purkaa veke ni jääköhän siihen aukko joka yhdistää kanavat..
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Re: Duratec 2.5 V6 imusarjan pituuden säätö, toimii oudosti

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » Ma Huhtikuu 30. 10:41:44 2012

Vastaan tähän nyt vielä. Heh, laitoin nuo läpät pysymään jatkuvasti auki, niin eipä tarvi enää kakkosvaihteella lähteä liikennevaloista liikkeelle. :lol:
Edit: Pakko oli nyppästä rautalangat veke että läpät on kiinni jatkuvasti. Siihen loppui "tyhjäkäyntihäiriöt" ja alaväännön puuttuminen.
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

Vastaa Viestiin