3d Sierra 1300 vs muut sierrojen korit

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

3d Sierra 1300 vs muut sierrojen korit

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Elokuu 22. 23:01:14 2012

Silloin tällöin kuuluu puhuttavan, että 1.3l sierran kori on muita koreja kevyempi. Pitääkö tämä paikkansa ja jos pitää, niin miten se on erilainen?
Jäsen #606

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 3d Sierra 1300 vs muut sierrojen korit

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 23. 8:21:48 2012

ei pidä paikkansa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: 3d Sierra 1300 vs muut sierrojen korit

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Elokuu 23. 8:24:29 2012

kattelin ihan samaa että tää aihe pompsahtaa aina silloin tällöin esille ja eroja ei ole siis kun unohdetaan ne Merkur XR4Ti:n pohjapalkit ja pysytään Sierrojen koreissa.

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: 3d Sierra 1300 vs muut sierrojen korit

Viesti Kirjoittaja Posmo » Pe Elokuu 24. 13:16:50 2012

Kysytään nyt vielä tähän threadiin toinen koreihin liittyvä asia: Briteissä olivat jollain foorumilla tunnistaneet Cut-n'-shut -Cossun vaihteistotunnelin perusteella, eli onko niissä mitään eroja Cossun ja perusmallin välillä (3d mk1)?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 3d Sierra 1300 vs muut sierrojen korit

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Elokuu 24. 13:53:51 2012

Posmo kirjoitti:Kysytään nyt vielä tähän threadiin toinen koreihin liittyvä asia: Briteissä olivat jollain foorumilla tunnistaneet Cut-n'-shut -Cossun vaihteistotunnelin perusteella, eli onko niissä mitään eroja Cossun ja perusmallin välillä (3d mk1)?
Ei ole, koppa on tuolta osin sama kuin muutkin 8/84->
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: 3d Sierra 1300 vs muut sierrojen korit

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Elokuu 24. 17:14:48 2012

Ei oo uretaanivaluakaan löytyny palkkien sisältä.. taitaa kaikki piilopaikatkin olla tsekkailtu..

Tulipelti ja pohjalevykin tuntuu aika ohkaiselle, ei taida erota nekään normisierran pellistä paksuudeltaan.

Samaten legenda rungonnumeron useammasta sijainnista on ainakin sedanin osalta BUSTED, ei oo löytyny kuin se penkin vieressä oleva meistaus.

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: 3d Sierra 1300 vs muut sierrojen korit

Viesti Kirjoittaja RD » Pe Elokuu 24. 19:43:31 2012

sierra4x4tbo kirjoitti:Ei oo uretaanivaluakaan löytyny palkkien sisältä.. taitaa kaikki piilopaikatkin olla tsekkailtu..
Onhan se sitten sen uretaanin verran kevyempi vai :green:
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: 3d Sierra 1300 vs muut sierrojen korit

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Elokuu 24. 19:48:48 2012

RD kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:Ei oo uretaanivaluakaan löytyny palkkien sisältä.. taitaa kaikki piilopaikatkin olla tsekkailtu..
Onhan se sitten sen uretaanin verran kevyempi vai :green:
Oli matkustajan puolella jotain raksauretaanin näköstä höttöä, mut joskus vuonna miekka ja kivi oon kuullu et olis ihan puslauretaania vastaavaa valua jotkut palkit täynnä..

EDIT: siis etujalkatilasta helman etupäästä löytyi tuota höttöä..

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: 3d Sierra 1300 vs muut sierrojen korit

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Elokuu 26. 20:07:18 2012

sierra4x4tbo kirjoitti:
RD kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:Ei oo uretaanivaluakaan löytyny palkkien sisältä.. taitaa kaikki piilopaikatkin olla tsekkailtu..
Onhan se sitten sen uretaanin verran kevyempi vai :green:
Oli matkustajan puolella jotain raksauretaanin näköstä höttöä, mut joskus vuonna miekka ja kivi oon kuullu et olis ihan puslauretaania vastaavaa valua jotkut palkit täynnä..

EDIT: siis etujalkatilasta helman etupäästä löytyi tuota höttöä..

-Timo
Fordin korivahvistuksia . :green:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: 3d Sierra 1300 vs muut sierrojen korit

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Elokuu 29. 22:32:40 2012

sierra4x4tbo kirjoitti: EDIT: siis etujalkatilasta helman etupäästä löytyi tuota höttöä..

-Timo
Joo siellä sitä on, palkki tukittu ettei ääni kanna sisälle. Joka sierrassa on ollu, löytyy sit ku pitää ne etulattiat korjata, v*ttumainen käry :green:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: 3d Sierra 1300 vs muut sierrojen korit

Viesti Kirjoittaja jat-79 » La Syyskuu 1. 14:15:30 2012

Samaa ääneneristys höttöä on taunuksien takaloosterin reunoilla, kiva paikata :x ..sori ot
Aiheeseen sen verran että eräs herra joskus väitti mulle kirkkain silmin että cossujen pohja/palkit on rosteria :shock: :lol:
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

Vastaa Viestiin