zetec 1.8 manuaali
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 11. 16:23:26 2012
zetec 1.8 manuaali
Eli löytyykö keltään kyseistä manuaalia?
Pitäisi fiestaan tehdä pientä vuosihuoltoa, jakoremmi vaihtaa, kytkin siinä samalla ja näyttäs kampiakselin stefatkin laskevan lävitte molemmista päistä.
Eli lähinnä onko siinä jotain "älä niin tee" tyyppisiä vaiheita?
Monetko ajoitus merkit siellä on, ja mihinkä niitten pitäisi osoittaa?
Nokkien ajoitus kiinnostais myös, paljonko ne alkujaan on? (venttiilit auki ykk:ssa)
Jos jollain on heittää jotain, ettei suotta tule paljoa ylimääräistä tehtyä.
Pitäisi fiestaan tehdä pientä vuosihuoltoa, jakoremmi vaihtaa, kytkin siinä samalla ja näyttäs kampiakselin stefatkin laskevan lävitte molemmista päistä.
Eli lähinnä onko siinä jotain "älä niin tee" tyyppisiä vaiheita?
Monetko ajoitus merkit siellä on, ja mihinkä niitten pitäisi osoittaa?
Nokkien ajoitus kiinnostais myös, paljonko ne alkujaan on? (venttiilit auki ykk:ssa)
Jos jollain on heittää jotain, ettei suotta tule paljoa ylimääräistä tehtyä.
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Vs: zetec 1.8 manuaali
Nokkien "merkit" löytyy takapäästä, lukitaan pellin palalla toisiinsa.
Mitään muuta sit en muistakkaan siitä
Mitään muuta sit en muistakkaan siitä

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 11. 16:23:26 2012
Re: zetec 1.8 manuaali
Ei kellään olis muistissa mikä nokkien ajoitus on?
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: zetec 1.8 manuaali
Eipä ollut paljon muisteltavaa kun laitto nokkien päähän lattaraudan ja kampiakseliin lukitustyökalun paikoilleen.
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: zetec 1.8 manuaali
minkäikäinen fiesta on kyseessä eli silvertoppi vai blacktoppi?
silveri ei ainakaan tarvi mitään työkaluja,kampuralla ja nokilla on kiilat.
silveri ei ainakaan tarvi mitään työkaluja,kampuralla ja nokilla on kiilat.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 11. 16:23:26 2012
Re: zetec 1.8 manuaali
eli silvertoppi on.
mutta joo eiköhän se siitä luonnistu.
mites se kytkimen vaihto, eli lähinnä se että onko mitään jippoa saada se uusi levy sinne keskitettyä. (muutenkin kun silmämääräisesti ja ei ole irtonaisia kytkinakseleita)
ja selvennetään vie sen verran että kone paikallaan on tarkotus kyseinen homma tehdä.
mutta joo eiköhän se siitä luonnistu.
mites se kytkimen vaihto, eli lähinnä se että onko mitään jippoa saada se uusi levy sinne keskitettyä. (muutenkin kun silmämääräisesti ja ei ole irtonaisia kytkinakseleita)
ja selvennetään vie sen verran että kone paikallaan on tarkotus kyseinen homma tehdä.
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: zetec 1.8 manuaali
no sitten voi unohtaa noi ajoitusraudat ja tapit eli ei oo tarvetta availla venttiilikoppaa ollenkaan.
en just nyt heti muista minkälaiset merkit siellä on mutta toihan ajotetaan niin että 1ja4 männät on ylhäällä eli kato että 1 on ylhäällä ja etti merkit sieltä,muistaakseni nokkien merkit on jotenkin vähän hankalasti nähtävissä mutta peilillä tais nähdä hyvinkin.
sitte kun tehtaan merkit on kohdallaan niin piirrä itte maalitussilla semmoseen kohtaan merkit(nokkapyörille ja kampuran pyörille sekä niille vastamerkit kanteen ja lohkoon) että ne on helppo tarkistaa,vesipumppu kannattaa vaihtaa samalla ja sitten kun rojut on paikallaan ja kiristetty niin pyörittele kampuran päästä pari kierrosta konetta ympäri ja tarkista merkit ja hihnan kireys ennenkun starttaat.
aina silloin tällöin kuulee niitäkin jotka jakopäitä on tehneet enemmänkin ja kun on olevinaan kiire niin starttaa heti ja siinä samassa kiireessä se jakokaan ei oo mennyt kohdalleen...siihen loppuu kiirekin.
ihan silmällä oon itte kattonu noi kytkimet keskelle ja aina on laatikko sujahtanu ihan hyvin takas paikalleen,laittaa vaan koneen kannatukselle kunnollisella poikkiraudalla niin pystyy kone/laatikkopaketin laskeen niin alas että näkee hyvin eikä tarvii pelata minkään puupalikoiden tai vuotavien tunkkien kanssa.
mulla on ittellä tommonen ja on kyllä ihan ehdoton noissa hommissa eikä oo edes kallis.
en just nyt heti muista minkälaiset merkit siellä on mutta toihan ajotetaan niin että 1ja4 männät on ylhäällä eli kato että 1 on ylhäällä ja etti merkit sieltä,muistaakseni nokkien merkit on jotenkin vähän hankalasti nähtävissä mutta peilillä tais nähdä hyvinkin.
sitte kun tehtaan merkit on kohdallaan niin piirrä itte maalitussilla semmoseen kohtaan merkit(nokkapyörille ja kampuran pyörille sekä niille vastamerkit kanteen ja lohkoon) että ne on helppo tarkistaa,vesipumppu kannattaa vaihtaa samalla ja sitten kun rojut on paikallaan ja kiristetty niin pyörittele kampuran päästä pari kierrosta konetta ympäri ja tarkista merkit ja hihnan kireys ennenkun starttaat.
aina silloin tällöin kuulee niitäkin jotka jakopäitä on tehneet enemmänkin ja kun on olevinaan kiire niin starttaa heti ja siinä samassa kiireessä se jakokaan ei oo mennyt kohdalleen...siihen loppuu kiirekin.
ihan silmällä oon itte kattonu noi kytkimet keskelle ja aina on laatikko sujahtanu ihan hyvin takas paikalleen,laittaa vaan koneen kannatukselle kunnollisella poikkiraudalla niin pystyy kone/laatikkopaketin laskeen niin alas että näkee hyvin eikä tarvii pelata minkään puupalikoiden tai vuotavien tunkkien kanssa.
mulla on ittellä tommonen ja on kyllä ihan ehdoton noissa hommissa eikä oo edes kallis.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: zetec 1.8 manuaali
Venakoppa poies. Kampiakselin hihnapyörän merkki öljupohjassa olevan viivan mukaan (alaviisto) .
Nokkapyörät löysälle, nokat lukitaan 6mm latalla takapäästä kannen tasoa vasten ( lattaa saattaa joutua hiukka hioa että menee paikalle)
Uusi hihna ja kiristin paikalleen. kiristetään nokkapyörät sielleen että pysyy. pyöritettään moottoria parikiekkaa myötäpäivään merkille. Jos latta menee nokkienpäähän paikalleen on jako kohdallaan. Jos ei niin löystetään nokkapyörää ja käännetään ko. nokkaa kohdalleen ja lukitaan siihen. Tätä toistetaan kunnes latta menee paikalleen pyörityksen jälkeen. Ja sitten lopuks nokkapyörät momenttiin, mutta ei lattaa vasten vaan pitää kiinni nokkapyörästä.
Nokkapyörät löysälle, nokat lukitaan 6mm latalla takapäästä kannen tasoa vasten ( lattaa saattaa joutua hiukka hioa että menee paikalle)
Uusi hihna ja kiristin paikalleen. kiristetään nokkapyörät sielleen että pysyy. pyöritettään moottoria parikiekkaa myötäpäivään merkille. Jos latta menee nokkienpäähän paikalleen on jako kohdallaan. Jos ei niin löystetään nokkapyörää ja käännetään ko. nokkaa kohdalleen ja lukitaan siihen. Tätä toistetaan kunnes latta menee paikalleen pyörityksen jälkeen. Ja sitten lopuks nokkapyörät momenttiin, mutta ei lattaa vasten vaan pitää kiinni nokkapyörästä.
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: zetec 1.8 manuaali
enpä oo tota savottaa nähny tarpeelliseksi silverin kanssa kun on alapyörässä kiila.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: zetec 1.8 manuaali
Näin se on "virallisen" ohjeen mukaan. Tulee hyvin ja helposti kohdalleen, eikä tarvii mitään omien merkkien kanssa sekoilla.
Vielä voi tulpanreiästä kattoo YKK :n tarkasti jos haluaa hifistellä.
Vielä voi tulpanreiästä kattoo YKK :n tarkasti jos haluaa hifistellä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 11. 16:23:26 2012
Re: zetec 1.8 manuaali
jees kiitos kaikille vinkeistä eiköhän se onnistu.
Toi kannatinrauta olikin hyvä idea ei tarvi tosiaan tunkin kanssa pelata.
Toi kannatinrauta olikin hyvä idea ei tarvi tosiaan tunkin kanssa pelata.