Sierran tyhjäkäynti
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Käyttis nelikkodokin tyhjäkäyntipulmat päättivät nousta pykälää huonommalle tasolle... Eli entisten oireiden lisäksi ei lämpimällä koneella tahdo laskea kierroksia alle puolentoista tonnin kuin joskus harvoin. Entiset oireet olivat käynnistyksen jälkeinen tyhjäkäynti öykköily ja itsestään lisäkierrosten kaasuttelu sammumisen estämiseksi. Parin minuutin ajon jälkeen ennen toimi hienosti, eli tyhjäkäyntikin laski normaalille tasolle.
Uusi piirre ilmaantui mielestäni kun kiihdyttelin moottoritielle täyskaasulla ja sitten yks-kaks hävis ylemmillä kierroksilla tehot. Aina kun polki yli kolmen tonnin niin alkoi hiipumaan. En sitten alkanut tutkimaan asiaa sillä kertaa sen enempää ja seuraavan kerran kun liikkeelle läksin niin toimi yhtä hienosti kuin ennenkin, paitti tyhjäkäynti ei palannut lämpimänä riittävän alas.
Voihan toi tietysti joku imuvuotokin olla, mutta jotenkaan en ihan ensiksi moiseen uskoisi... Pitäisi lukea vikakoodit ensiksi ja ottaa joku vuosi sitten hankkimani Equus 3145 käyttöön. Siihen liittyen, näinköhän tälläinen kytkentä olisi sille oikein?
Eipä pitäisi hirmuista riskiä olla kokeillakaan kun pelkällä maadoituksella pelataan, mutta silti olisi kiva jos joku varmistaisi asian ennen kuin kokeilen... Tuntuu olevan aika hankalaa löytää pinouttia tuolle isolle EEC-IV test connectorille.
Kytkentäni perustuu näiden linkkien tietoihin:
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ading.html
http://www.locostbuilders.co.uk/upload/testplug.jpg
http://www.thorssell.net/hbook/eectest.html
http://oldfuelinjection.com/files/self_test.pdf
Uusi piirre ilmaantui mielestäni kun kiihdyttelin moottoritielle täyskaasulla ja sitten yks-kaks hävis ylemmillä kierroksilla tehot. Aina kun polki yli kolmen tonnin niin alkoi hiipumaan. En sitten alkanut tutkimaan asiaa sillä kertaa sen enempää ja seuraavan kerran kun liikkeelle läksin niin toimi yhtä hienosti kuin ennenkin, paitti tyhjäkäynti ei palannut lämpimänä riittävän alas.
Voihan toi tietysti joku imuvuotokin olla, mutta jotenkaan en ihan ensiksi moiseen uskoisi... Pitäisi lukea vikakoodit ensiksi ja ottaa joku vuosi sitten hankkimani Equus 3145 käyttöön. Siihen liittyen, näinköhän tälläinen kytkentä olisi sille oikein?
Eipä pitäisi hirmuista riskiä olla kokeillakaan kun pelkällä maadoituksella pelataan, mutta silti olisi kiva jos joku varmistaisi asian ennen kuin kokeilen... Tuntuu olevan aika hankalaa löytää pinouttia tuolle isolle EEC-IV test connectorille.
Kytkentäni perustuu näiden linkkien tietoihin:
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ading.html
http://www.locostbuilders.co.uk/upload/testplug.jpg
http://www.thorssell.net/hbook/eectest.html
http://oldfuelinjection.com/files/self_test.pdf
Viimeksi muokannut Zipi, Ma Toukokuu 21. 19:48:13 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Sierran tyhjäkäynti
Litistä lisäilmaventtiilin letku tukkoon, kierrokset pitäs pudota joko ihan sammumisen partaalle tai sitten koneen pitäs sammua. Jos käy edelleen läheskään tyhjäkäyntikierroksia, niin etsi imuvuoto ja tuki se. Yks varteenotettava vaihtoehto on pakosarjan alla oleva huohotinventtiilin letku.
Jos taas sammuu, tai käy paria sataa, niin lisäilmaventtiili on rikki tai niin paskanen, että on jumissa.
Koita nää ensin
Tehojen katoaminen vois johtua bensanpaineista, syynä voi olla esim. pumppu tai suodatin. Sytytyskään ei ole poissuljettu, mutta se yleensä oireilee ihan pikkukierroksista asti.
Jos taas sammuu, tai käy paria sataa, niin lisäilmaventtiili on rikki tai niin paskanen, että on jumissa.
Koita nää ensin

Tehojen katoaminen vois johtua bensanpaineista, syynä voi olla esim. pumppu tai suodatin. Sytytyskään ei ole poissuljettu, mutta se yleensä oireilee ihan pikkukierroksista asti.
Jäsen #606
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Kiitos Olafu 
On ollut mielessä vaihtaa toi bensafilsu, se kun lienee alkuperäinen... Mutta nyt kun taas ottaa kiekkaa ihan niin kuin ennen muinoin niin ei oo ollu kiirettä sen kanssa.
Täytyy tutkia noi imuvuotomahdollisuudetkin. Tarttee saada toi tyhjäkäynti normaaliksi kun katsastuskin taas lähenee. Sen verran viasta vielä että heti käynnistyksen jälkeen se vaikuttaisi käyvän melkoisen rikkaalla. Nykyään tyhjäkäynnillä öykkiessään välillä jopa sammahtaa jota ei ennen tehnyt. Sitten parin minuutin ajon jälkeen ei öyki enää yhtään ja ainoa annoyance on korkea tyhjäkäynti. Tuon ensimmäisen parin minuutin aikana ajo on vähän mielenkiintoista kun ei taho pienillä kierroksilla innostua vetämään muuten kuin täysikaasulla nykäisemällä.
Et osaisi kommentoida tuota vikakoodinlukukytkentääni?

On ollut mielessä vaihtaa toi bensafilsu, se kun lienee alkuperäinen... Mutta nyt kun taas ottaa kiekkaa ihan niin kuin ennen muinoin niin ei oo ollu kiirettä sen kanssa.
Täytyy tutkia noi imuvuotomahdollisuudetkin. Tarttee saada toi tyhjäkäynti normaaliksi kun katsastuskin taas lähenee. Sen verran viasta vielä että heti käynnistyksen jälkeen se vaikuttaisi käyvän melkoisen rikkaalla. Nykyään tyhjäkäynnillä öykkiessään välillä jopa sammahtaa jota ei ennen tehnyt. Sitten parin minuutin ajon jälkeen ei öyki enää yhtään ja ainoa annoyance on korkea tyhjäkäynti. Tuon ensimmäisen parin minuutin aikana ajo on vähän mielenkiintoista kun ei taho pienillä kierroksilla innostua vetämään muuten kuin täysikaasulla nykäisemällä.
Et osaisi kommentoida tuota vikakoodinlukukytkentääni?

Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Sierran tyhjäkäynti
Oliskoos ollu ne diagnoosiliittimen pinnit niin, että vilkkukoodijohto on suoraan liittimen lukitusnipsua vastapäätä. Sitten ne kaks jäljelle jäävää, mitkä on lähempänä lukitusnipsua, pannaan yhteen, toinen niistä on maa (ruskea). Nää on muistikuvia...
Siinä ecussa on myös jotain muita diagnoositoimintoja vilkkukoodien lisäks, mitkä saa aktivoitua jollain sopivilla tempuilla. Joltain wanhanliiton voorttiasentajalta saattaa saada ohjeita niihin.
Vilkkukoodiulostulo on maadoittava.
Siinä ecussa on myös jotain muita diagnoositoimintoja vilkkukoodien lisäks, mitkä saa aktivoitua jollain sopivilla tempuilla. Joltain wanhanliiton voorttiasentajalta saattaa saada ohjeita niihin.
Vilkkukoodiulostulo on maadoittava.
Jäsen #606
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Kytkentäni vaikutti toimivan ja lukija ilmoitti koodit 20, 11 ja 10. Täytyypä illalla ihmetellä enemmän... Nyt peltitöiden kimppuun, edessä pelkääjän puolen takakyljen vaihto. 

Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Eli noilla kytkennöillä sait vikakoodit ulos?
Toimiko tuo ostamasi vikakoodinlukija vai "luitko" ledillä?
Toimiko tuo ostamasi vikakoodinlukija vai "luitko" ledillä?
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Noilla kytkennöillä toimi ja koodit tuli lukijalla. Ei oikein nappaa ledin kanssa leikkiä kun sitä saa tuijottaa silmät ristissä ja helepolla tulee virheitä. Tässä vielä linkki kytkikseen kertaalleen kun siirsin sen toiseen paikkaan serverilläni:Sine kirjoitti:Eli noilla kytkennöillä sait vikakoodit ulos?
Toimiko tuo ostamasi vikakoodinlukija vai "luitko" ledillä?
http://www.sipponen.com/gallery/showimg ... us3145.png
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Sierran tyhjäkäynti
Nuo tarkoittaa että ei vikoja. 20 ja 10 on jotain erotus/käsky koodeja ja 11 tarkoittaa että järjestelmä kunnossa. Mulla olis pdf:nä dokki sierran vikakoodien luku ohjeet, laittakaa yv:tä jos kiinnostaa.Zipi kirjoitti:Kytkentäni vaikutti toimivan ja lukija ilmoitti koodit 20, 11 ja 10. Täytyypä illalla ihmetellä enemmän...
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Löysin koodilistan itsekin kun tätä foorumia lueskelin.jat-79 kirjoitti:Nuo tarkoittaa että ei vikoja. 20 ja 10 on jotain erotus/käsky koodeja ja 11 tarkoittaa että järjestelmä kunnossa. Mulla olis pdf:nä dokki sierran vikakoodien luku ohjeet, laittakaa yv:tä jos kiinnostaa.

Tulkitsisin niin että 20 tarkoittaa 4 sylinteristä konetta, kymppi on erotin ja 11 kaikki kunnossa. Taisi itseasiassa tulla juurikin tuossa järjestyksessäkin. Eli tämän perusteella tarttee sitä tyhjäkäyntivikaa sitten etsiä muualta... Tosin eipä toi boksi liene kaikkitietävä noiden koodienkaan kanssa.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Tajuaako tuo myös kolmenumeroiset koodit? Ainakin käyttöohjeen mukaan näytössä on kolme numeroa:
http://www.equus.com/Content/Support/Ma ... OV2002.pdf
Aikamoinen yhteensattuma, mutta aloitin vikakoodien lukemisesta noin viikko sitten toisen topicin
viewtopic.php?f=26&t=154467
Edit:
Ohjeessa lukee:
Ford Diagnostic Trouble Codes are composed of two- or three-digit numbers.
* Most early model Ford vehicles (up to 1991) use a twodigit code system.
* Most late model Ford vehicles (1992 to 1995) use a three-digit code system.
eli pitäisi tajuta myös uudemmat kolmenumeroiset koodit.
http://www.equus.com/Content/Support/Ma ... OV2002.pdf
Aikamoinen yhteensattuma, mutta aloitin vikakoodien lukemisesta noin viikko sitten toisen topicin

viewtopic.php?f=26&t=154467
Edit:
Ohjeessa lukee:
Ford Diagnostic Trouble Codes are composed of two- or three-digit numbers.
* Most early model Ford vehicles (up to 1991) use a twodigit code system.
* Most late model Ford vehicles (1992 to 1995) use a three-digit code system.
eli pitäisi tajuta myös uudemmat kolmenumeroiset koodit.
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Lukijan kun käynnistää tulee ensiksi näytölle kolme nollaa. Ja ohjekirjan mukaan tukee kolmenumeroisia koodeja sekä siitä löytyy koodilistat (mutta mielestäni ne listat ei oikein sattuneet Sierralle, tosin en vaivautunut kyseistä raamattua paljoa pläräämäänkään).Sine kirjoitti:Tajuaako tuo myös kolmenumeroiset koodit?
Täältä ostin aikoinaan ja voin suositella oman kokemukseni perusteella: http://www.autorepairmanuals.biz/site/5 ... /EQUUS3145
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Tilasin tuolta Amazonin kautta ”Used & new” löytyneestä putiikista, jossa postikulut olivat mielestäni kohtuulliset. Jäi euroissa jotain 46€ luokkaa maksamaan. Saa nähdä pamahtaako tulliin. Toimitusajaksi arvioi kesäkuu 5.-22. eli aika pitkä vaihteluväli 

-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Debuggailin tänään sen verran että litistin lisäilmaventtiilin letkun tukkoon ja kierrokset ei siitä juurikaan pudonneet. Kokeilin myös napata piuhan irti jolloin kierrokset aavistuksen laski mutta ei niinkuin joskus ennen kun vastaavaa kokeilin.
Tutkiskelin myös huohotinventtiilin letkua, mutta se ei vaikuttanut risalta. Itseasiassahan se on metalliputkea joka kahdella letkunpätkällä klemmaroitu sekä imusarjan puolelta että huohotinventtiilin puolelta.
Mutta jollain viisiin toi vaikuttaisi ylimääräistä ilmaa saavan, tarttee vaan löytää syyllinen siihen.
Tutkiskelin myös huohotinventtiilin letkua, mutta se ei vaikuttanut risalta. Itseasiassahan se on metalliputkea joka kahdella letkunpätkällä klemmaroitu sekä imusarjan puolelta että huohotinventtiilin puolelta.
Mutta jollain viisiin toi vaikuttaisi ylimääräistä ilmaa saavan, tarttee vaan löytää syyllinen siihen.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Sierran tyhjäkäynti
Jarrutehostin tai mahdollisesti aktiivihiilipönttö? Imusarjan tiiviste on yks vaihtoehto kanssa, mutta joku suhteellisen iso vuoto sen täytyy olla.
Jäsen #606
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Aktiivihiilipöntön letkua ja alipaineanturin letkua lutistelin kanssa, mutta ei vaikutusta... Tosin aika hätäseen ropasin, eli tarttee joskus ajan kanssa ihmetellä. Kun sais noi korihommat pajottaneeksi ensin...olafu kirjoitti:Jarrutehostin tai mahdollisesti aktiivihiilipönttö? Imusarjan tiiviste on yks vaihtoehto kanssa, mutta joku suhteellisen iso vuoto sen täytyy olla.
Tosin hiukka hassua että kylmällä koneella toi laskee tyhjäkäyntikiekat kohilleen mitä nyt vähän öykkäilee välillä... Lämpimällä sitten kiekat pysyy ylhäällä.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Sierran tyhjäkäynti
Kylmä kone pyörii vaikeemmin, niin kaikki vuotava ilma kuluu siihen normaalin kierrosluvun ylläpitämiseen. Joka tapauksessa dokissa ei normaalisti mene koneeseen ilmaa mistään muualta, kuin tyhjäkäyntiventtiilin kautta, kun kaasuläppä on kiinni. Se on hyvin vähän mitä huohottimesta tai muistakaan menee.
Kannattaa koittaa ihan tulpata se huohottimen letkun lähtö imusarjasta kokeeks, mulla oli halki se letkun pätkä sieltä pakosarjan alta, näytti päälle päin ehjältä. Kaikista muista purkamistani koneista se letku on katkennut tai haljennut viimeistään irrotettaessa. Samalla diagnosoituu se itse huohotinventtiili.
Kannattaa koittaa ihan tulpata se huohottimen letkun lähtö imusarjasta kokeeks, mulla oli halki se letkun pätkä sieltä pakosarjan alta, näytti päälle päin ehjältä. Kaikista muista purkamistani koneista se letku on katkennut tai haljennut viimeistään irrotettaessa. Samalla diagnosoituu se itse huohotinventtiili.
Jäsen #606
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Korkean tyhjäkäynnin aiheuttavat viat löydetty: Huohotinventtiilin liitosletku oli kuin olikin melkoisen hapan ja aivan varmasti vuoti. Mutta sen lisäksi huomasin kaasuläpän hiukkasen kanittavan vastaan... Eli ei palaudu "lepoasentoon" kunnolla. Koitin läpän akseleita CRC:llä suihkia sen mitä purkamatta pystyi, mutta ei auttanut. Eli tarvinnee vaihtaa toinen läppä tai sitten purkaa ja rasvailla ihan oikeasti kunnolla.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Eli tyhjäkäynti korjautui vaihtamalla toinen kaasuläppä + huohotinputken alagummi. No piti siitä kaasuläpästä vielä ruuvailla ohivirtausruuvia pienemmälle lisäksi, mutta nyt siis se toimii.
Hyväksikäytän tätä säiettä hieman tyhjäkäyntiin liittymättömään asiaan... Jo tuossa aiemmin mainitsin että motarille kiihdytellessäni kerran kävi niin että alkoi rötäämään kesken kiihdytyksen... Nyt tuo sama "kierroksien rajoitin" vika iski päälle toistamiseen ja tuntuu olevan sitkeämmässä kuin edellisen kerran. Alta 2000 kierrosta, niin kone toimii ja vääntää kivasti, sen yli niin viimeistään kolmessa tonnissa alkaa rötäämään ja tulee putken täydeltä valkosta pössyä. Vaikuttaisi että liittyy kosteuteen, kun tähän saakka on toiminut hienosti ja nyt paskakelillä sitten alkoi kiukkuamaan pienen ajon jälkeen. Luin vikakoodit auton ollessa käynnissä (kun en malttanut sammutella sitä) ja kertoi 45. Kaikkein uskottavimpien lappusten mukaan joita miulla on toi olisi ecun nopeusanturi. Tarttee lukea koodit vielä kun auto on sammuksissakin, ihan varuiksi...
Mutta luuletteko että nopeusanturi voisi tälläistä tehdä?
Hyväksikäytän tätä säiettä hieman tyhjäkäyntiin liittymättömään asiaan... Jo tuossa aiemmin mainitsin että motarille kiihdytellessäni kerran kävi niin että alkoi rötäämään kesken kiihdytyksen... Nyt tuo sama "kierroksien rajoitin" vika iski päälle toistamiseen ja tuntuu olevan sitkeämmässä kuin edellisen kerran. Alta 2000 kierrosta, niin kone toimii ja vääntää kivasti, sen yli niin viimeistään kolmessa tonnissa alkaa rötäämään ja tulee putken täydeltä valkosta pössyä. Vaikuttaisi että liittyy kosteuteen, kun tähän saakka on toiminut hienosti ja nyt paskakelillä sitten alkoi kiukkuamaan pienen ajon jälkeen. Luin vikakoodit auton ollessa käynnissä (kun en malttanut sammutella sitä) ja kertoi 45. Kaikkein uskottavimpien lappusten mukaan joita miulla on toi olisi ecun nopeusanturi. Tarttee lukea koodit vielä kun auto on sammuksissakin, ihan varuiksi...
Mutta luuletteko että nopeusanturi voisi tälläistä tehdä?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Sierran tyhjäkäynti
Ja nyt kuivalla kelillä toimii taas loistavasti... Kaikki syttyvehkeet tulppia lukuunottamatta lienee alkuperäisessä kuosissa, joten kait sitäkin sektoria tarttee syypääksi märän kelin kierrosrajoittimeen ajatella.
[EDIT]16.7.2012: Tänään vihdoin alkoi kiinnostaa vian etsintä kun kuiva kausi vaikutti päättyneen ja loppukesän monsuunit alkaneen... Vian root causeksi paljastui oma typeryys, eli kun ajelee ilman sisäloksuja niin niin saa ilmanputsarin täyteen vettä.
Koko molemmat putsaripöntöt kun irrotti ja kaatoi litran vettä ulos + uusi filsu niin kylläpä toimii taas kivasti. Niin ja toki laittelin ne sisäloksut paikoilleen ettei ole sama kohta taas edessä.[/EDIT]
[EDIT]16.7.2012: Tänään vihdoin alkoi kiinnostaa vian etsintä kun kuiva kausi vaikutti päättyneen ja loppukesän monsuunit alkaneen... Vian root causeksi paljastui oma typeryys, eli kun ajelee ilman sisäloksuja niin niin saa ilmanputsarin täyteen vettä.

Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja