mk5 esco 1,6 cvh efi. tyhjäkäynnin aaltoilu
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
mk5 esco 1,6 cvh efi. tyhjäkäynnin aaltoilu
kun autolla tulee esim risteykseen niin kierrokset tipahtaa hetkeksi 500-600 kierrokseen... mikä aiheuttaa?
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 233
- Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
- Paikkakunta: Tuusula
Tää kiinnostaa muakin, Fiesta 1.6 efi:llä oireilee samoin. Onko näissä samat ruiskuvehkeet?
Lisäksi joskus kun olen valoissa paikallaan tuntuu että rupeaa yhtäkkiä käymään kolmella, ravistaa pirusti. kaasun painalluksella käynti palautuu normaaliksi.
Tekee näitä vaan kuumalla koneella. Mikä neuvoksi?
Sorry mikimikkola että lainasin sun topikkia
Söörtsillä löysin juttua kampikulman asentoanturista, voiko se likaisena oireilla kuvauksen mukaisesti?
Lisäksi joskus kun olen valoissa paikallaan tuntuu että rupeaa yhtäkkiä käymään kolmella, ravistaa pirusti. kaasun painalluksella käynti palautuu normaaliksi.
Tekee näitä vaan kuumalla koneella. Mikä neuvoksi?
Sorry mikimikkola että lainasin sun topikkia

Söörtsillä löysin juttua kampikulman asentoanturista, voiko se likaisena oireilla kuvauksen mukaisesti?
I think bad thoughts
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
siis ei oikeastaan muuten ilmene... myös jos paikallaan käyttää kierrokset esim 6000 rpm ja laskee kaasun niin sama homma ja myöskään ongelma ei ilmene kylmällä koneella. "Lebu" eikös homma vaan ole hyvä jos kumpikin saa apua ongelmaansa... eikai kukaan voi vetää tosta herneitä
onkos se säätöruuvi siinä imusarjassa niin seos-säätö?

-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Ei. Se on kaasuläpän säätöruuvi jota ei pidä mennä kääntämään jos ei tiedä mitä tekee
. Efi moottoreissa yleensä ohjainlaite + lambda-anturi hoitaa seoksen säädön. Tosin jos ei oo katti versio niin seosta voi säätää ilmamäärä mittarissa sijaitsevasta säätöruuvista

Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
- Paikkakunta: Kuopio
Yks lusikka soppaan lisää 
Elikkäns mulla on sama homma kun mikimikkolalla, mut eri koneessa.
Kun käyttää kierroksia korkeemmalla niin kierrosten laskiessa menee alle tyhjäkäynnin jonka jälkeen sit nousee normaalille tyhjäkäynnille...
Ja konehan on 2.0, efillä.
Joskus kuullu et se tyhjäkäyntiventtiili vois olla likanen, mut en oo vielä testannu/putsannu...
btw. miten/millä putsataan jos/kun putsataan?

Elikkäns mulla on sama homma kun mikimikkolalla, mut eri koneessa.
Kun käyttää kierroksia korkeemmalla niin kierrosten laskiessa menee alle tyhjäkäynnin jonka jälkeen sit nousee normaalille tyhjäkäynnille...
Ja konehan on 2.0, efillä.
Joskus kuullu et se tyhjäkäyntiventtiili vois olla likanen, mut en oo vielä testannu/putsannu...
btw. miten/millä putsataan jos/kun putsataan?
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Kannattaa säätää kaasuläppä perusarvoihin ja lähteä siitä eteenpäin.mikimikkola kirjoitti:on katti... edellinen omista kehui siitä säätäneensä seoksia muttei vaikuttanut mihinkään, ihmettelin asiaa mutten ole uskaltanut koskea siihen
Tollainen linkki josta on edes jotain hyötyä
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... E4k%E4ynti
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti: