Dohc-katalysaattori

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossu44

Dohc-katalysaattori

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ti Maaliskuu 7. 13:37:13 2006

Dokki-Sierran pakoputkistossa on ensin katalysaattori, mikä on se seuraava vai onko sekin katti? Irroitin eilen aikansa kolisseen putkiston alkuosan ja kas kummaa:Eka pönttö (katti) oli typötyhjä samoinkuin se toinenkin. Äänenvaimentaja sitävastoin ei ollut tyhjä ja sen vaihto sai koneenkin taas kiertämään. Tuosta kysymyksestä varmaan jo ilmenee, että olen halukas ostamaan dokin katalysaattorin.

Skorppi

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Maaliskuu 7. 14:19:18 2006

Nykyautoissa on vähintään yksi kolmetoimikatalysaattori, noin vanhassa on yksi yksitoimi- ja yksi kaksitoimikatalysaattori. Siihen voin heittää vastaavan putken tilalle tai yhden uuden tarvikekatin.

Näin mä olen asian käsittänyt, tai sit mua o rälläköity linssiin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Bootsi

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Maaliskuu 7. 17:51:14 2006

Älä osta Kat:ia ennen ku oot käyttänyt konttorilla.
Tuskin huomaavat puuttuvia sisäkaluja päästömittauksessa. :wink:

(toki maailma pelastuu, kun on putket tukossa. :lol: :lol: )

fsohc

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Maaliskuu 7. 19:28:09 2006

Kyllä ainakin oma auto pomppas heti päästöistä kun katalysaattori oli rikki. Ei mitään mahdollisuuksia ollu saada päästöistä läpi ennenkuin tilas uuden katin ja laittoi kiini, sitten ei ollutkaan mitään ongelmaa. Kyseessä oli -91 vuosimalli. Ainahan sitä voi yrittää saada päästöistä läpi ilman kattiakin, mutta itse en ainakaan enää ala yrittään mitään kikkailuja.

dexta

Viesti Kirjoittaja dexta » Ti Maaliskuu 7. 19:59:19 2006

No joo, mulla irtos siitä taaemmasta pöntöstä sisukset ja katsastuksesta meni vielä sillä ekalla toimivalla läpi, tosin joutu hetken aikaa pitämään kierrosia että lämpeni kunnolla. Nyt sitten purkaantu se ensimmäinenkin katti ja ajattelin tuolta tilata tollasen yleismallin siihen tilalle.

Vastaa Viestiin