Autona siis on Transit 2,5D vuosimallia 1991. Autossa on sellainen ongelma, että on nyt tehnyt 4 kertaa niin, että hyytyy kesken ajon ja ei lähde käyntiin sen jälkeen. Startti pyörittää hyvin, mutta ei lähde vain käyntiin eli kone ei saa dieseliä. Kahdesti on Jyväskylän virallinen Ford-huolto yrittänyt autolle tehdä jotakin eli ensimmäisellä kerralla vaihdettiin suodatin ja polttoaineletkut puhallettiin.
Tämän jälkeen auto hyytyi uudestaan 100 kilometrin kaupunkiajon ja 5 kilometrin maantieajon jälkeen ja taas huolto teki peliliikkeitä eli otti omien puheidensa mukaan tankin irti ja puhdisti polttoainejärjestelmän. Tämän jälkeen autolla lähdettiin pitemälle reissulla ja päästiin jopa 150 kilometriä ainakin, jonka jälkeen hyytyminen tapahtui Vetelin shellille. Siellä sitten vaihdettiin suodatin ja ilmauksen jälkeen matka jatkui.
Tämän jälkeen hyytyminen tapahtui vasta n. 550 kilometrin ajon jälkeen, eikä lähde käymään. Peliliikkeinä on tehty suodattimen vaihto ja ilmausta ja auto saatiin siihen malliin, että lähti käymään jopa vähäksi aikaa mutta todella huonosti. Pitkällisen starttailun jälkeen akut hyytyivät ja kun ne sitten lauantaina latailin ja yritin käynnistellä, niin kone yrittää käynnistyä, mutta ei vain lähde käyntiin.
Sammutussolenoidi kyllä napsahtaa kun laittaa virrat päälle. Onko siis antaa hyviä neuvoja/korjausohjeita, kun ei kovin paljon enää viitsisi elättää ainakaan Fordin huoltoa ym. liikkeitä. Tähän mennessä rahaa on mennyt yli 400 euroa "korjauksiin" ja palautuksena on saatu Jyväskylän käyttöautolta jopa 100 euroa. Kaikki korjauskulut siis tulleet kyseisestä liikkeestä ja ammattitaidottomasta toiminnasta... Kiitoksia jo etukäteen.
Diesel käyntiongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Diesel käyntiongelma
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Ettei olis missään kohtaa polttoaineputkea hiushalkeamaa, tms? Diesselit kun on aika tarkkoja tuosta ettei ilmaa tule mistään väliin...
Yksi vaihtoehto voisi olla tuo sammutus solenoidi joka olisi jollain tavalla jumettunut, tms eikä jaksaisi kunnolla avata röörejä.
Tässä nyt vaan spekulointia aiheesta, toivottavasti keksit mikä ransittia vaivaa.
Yksi vaihtoehto voisi olla tuo sammutus solenoidi joka olisi jollain tavalla jumettunut, tms eikä jaksaisi kunnolla avata röörejä.
Tässä nyt vaan spekulointia aiheesta, toivottavasti keksit mikä ransittia vaivaa.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Kohta olis tarkotus repiä se solenoidi kokeeksi irti ja ihmetellä sen jälkeen käyntiinlähtöä. Ihmetyttää vaan kovasti, että välillä autolla voi ajella pitkiäkin matkoja ilman mitään häiriöitä...Zipi kirjoitti:Ettei olis missään kohtaa polttoaineputkea hiushalkeamaa, tms? Diesselit kun on aika tarkkoja tuosta ettei ilmaa tule mistään väliin...
Yksi vaihtoehto voisi olla tuo sammutus solenoidi joka olisi jollain tavalla jumettunut, tms eikä jaksaisi kunnolla avata röörejä.
Tässä nyt vaan spekulointia aiheesta, toivottavasti keksit mikä ransittia vaivaa.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654