Escort Mk5 keulan vaihto Mk6:seksi

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Grind
Viestit: 3
Liittynyt: Su Tammikuu 1. 20:05:49 2006
Paikkakunta: Vantaa

Escort Mk5 keulan vaihto Mk6:seksi

Viesti Kirjoittaja Grind » Ma Toukokuu 1. 13:09:45 2006

Eli...
Osaisko joku kertoa miten paljon Mk5 ja Mk6 eskon keulat eroo toisistaan rakenteellisesti?
Valot, puskuri ja konepelti ainakin erilaiset, mut mites valojen ja puskurin kiinnikkeet tai konepellin lukko??
mielessä olis vaihtaa Mk5:seen Mk6:sen keula, et mitä kaikkee joutuu vaihtaa/tekeen ite.... vai joutuuko hylkäämään projektin tyhmänä ajatuksena :D

jos jollain olis tai sais kuvia Mk6:sen konehuoneesta, mieluiten valojen kiinnityksistä ja konepellin lukosta ja muista kriittisistä alueista,
niin olisin kiitollinen.

ripaj86
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Marraskuu 5. 10:05:16 2003
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja ripaj86 » Ma Toukokuu 1. 14:58:57 2006

tuollainenhan tuli täs väsäiltyä.... mk5.5 kylläkin mut...

Loka suojista pokkaukset pois(vilkun reiän kohdalta)
puskuri (vaihto)
nokkapelti (vaihto)
umpion ulompi kiinnitys siirtyy pari senttiä ulommas
umpion sisä kiinnitykset joutuu tuomaan viis senttiä eteen päin, mut fordilta saa semmoista pellin palaa mikä mk6 umpioihin kuuluu(sisä reunaan) joka tua kiinnityksen oikeaan paikkaan(täytyy hitsata)

ja tietysti umpiot täytyy vaihtaa.... ;)

ajatus ei huono... eikä mielestäni vaikea toteuttaa...
nokka pelti --> bolt on
puskuri --> bolt on
loka suojiakin saa valmiiksi... (motonet) 2min vinguttelu riitti omassa...
umpion sisempi kiinnike muutama sentti hitsiä... ja ulompi kiinnike... (poraus ja ruuvi)
maski... jos tarve...

kuvia ei valitettavasti nyt ole... jos jostain kameran sais...

Vastaa Viestiin