Ohc:n outo käytös

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Ohc:n outo käytös

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Elokuu 6. 16:21:36 2006

Eili tälläinen outo käytös ilmaantui imuvenojen/nokan vaihdon yhteydessä.
Käy suht normaalisti kun kierroksia on yli 1200-1300 ja alle kun tiputtaa niinalkaa roksuttamaan ja savuttaman sinistä reilusti. Ali paineella ajellessa savuttaa sinistä mutta kun ahtoja hieman niin savutus lakkaa kokonan.
Tyhjäkäynnillä alle1200 alkaa alipaineet häviämääm kokonaan ja käymään huonosti. Alkuun epäilin cossun ruiskun rikkaalle menoa kun alipaineet häviävät mutta sama tuolla megalla tuntuu olevan vaikka seokset on tyhjäkäynnillä tuolla AFR 12,5-13,5 luokassa. Mutta tuo savutus alkoi häiritä mistä se ilmaantui ???
Nokaksi tuli 285/11,8 ja uudet ohjurin kumit(hieman oudonl malliset)
Mitään ylimääräsiä ääniä ei ole kuulunut missään vaiheessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Elokuu 6. 21:18:49 2006

Ohjarikumet?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Elokuu 6. 21:53:53 2006

onko mahdollista et olis kannentiivisteessä sanomista? puristuksia mitannu?

täytyy olla todella väljät ohjurit et laskis niin paljon läpi jos ohjuringummi rikki

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Elokuu 6. 21:56:39 2006

Just nyt vasta tajusin että siis savuttaa kokoajan alle 1200rpm:n. Tuskin tosiaan silloin ohjurinkumeissa tuo vika. Ettei ois puhaltimen öljynkierrosta paluupuoli jotenkin lintassa?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Elokuu 6. 23:53:57 2006

Tästä ei nyt paljon apua ole, mutta....
Yleensä vastaavissa tapauksissa vika liittyy johonkin tehtyyn -toimenpiteeseen-, ei välttämättä ollenkaan tehtyyn -muutokseen-. Tarkista huohotussysteemi, ja tuo paluuputki; ettei jäänyt trasselia reikään :wink: Ja käy läpi -kaikki mihin olet koskenut-
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Re: Ohc:n outo käytös

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Elokuu 7. 0:57:19 2006

Aksu kirjoitti:Eili tälläinen outo käytös ilmaantui imuvenojen/nokan vaihdon yhteydessä.
Käy suht normaalisti kun kierroksia on yli 1200-1300 ja alle kun tiputtaa niinalkaa roksuttamaan ja savuttaman sinistä reilusti. Ali paineella ajellessa savuttaa sinistä mutta kun ahtoja hieman niin savutus lakkaa kokonan.
Tyhjäkäynnillä alle1200 alkaa alipaineet häviämääm kokonaan ja käymään huonosti. Alkuun epäilin cossun ruiskun rikkaalle menoa kun alipaineet häviävät mutta sama tuolla megalla tuntuu olevan vaikka seokset on tyhjäkäynnillä tuolla AFR 12,5-13,5 luokassa. Mutta tuo savutus alkoi häiritä mistä se ilmaantui ???
Nokaksi tuli 285/11,8 ja uudet ohjurin kumit(hieman oudonl malliset)
Mitään ylimääräsiä ääniä ei ole kuulunut missään vaiheessa.
Aliapineeseen ja nokkaan liittyen ..

Itselläni on tällähetkellä paskaksi menossa oleva 285 nokka ja alipaineet on noin -0.2 baria 1000rpm eli käy silloin helvetin huonosti.

Syy ei suoranaisesti ole nyt nokka joka on hajoomassa vaan itse 285 astetta, joka ei jaksa tyhjäkäyntiä oikein käydä millään alle 1200rpm:n tasaisesti. Näin on ollut ja tulee olemaan.

Uudella ruiskulla + 4 reikäsillä suuttimilla ja suorasytkällä laitos saatiin nyt 1000rpm pysymään ihan ok käynnissä ilman huojuntaa, mutta todellisuus on liian jyrkässä nokassa edelleen.

Seuraavaksi tulee 266 nokka.

Sinisyyden heittämiseen en oikeen osaa sanoa mitään :(.

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » Ma Elokuu 7. 10:51:19 2006

Vähän samaa oiretta on mulla. Pukkaa sinistä käynnistäessä ja ajossakin. Koneella ei ole ajettu vielä paljonkaan. Ohjurin kumit uusin edellisen rempan aikana, siis viime vuonna.
Mutta mulla on suurteho ja korkeapaine ö-pumppu. Ajattelin olisko sillä syynsä tahän. Ahdinta ei vielä ole, eikä varmaan kantsi laittaa ennen kuin tämä ongelma on ratkaistu. Eli voisko toi pumppu pukata niin reilusti painetta että se syytää öljyt läpi väärästä paikasta. Sen teidän että kaverin kisapelissä on samanlainen pumppu ja siellä paineet viuhtoo 5-6 barin tienoilla.

Joo, no eipä ollu tarjota mitään vastausta kysymykseen, valitan :oops:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Ohc:n outo käytös

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Elokuu 7. 18:57:44 2006

Newis kirjoitti:Aliapineeseen ja nokkaan liittyen ..

Itselläni on tällähetkellä paskaksi menossa oleva 285 nokka ja alipaineet on noin -0.2 baria 1000rpm eli käy silloin helvetin huonosti.

Syy ei suoranaisesti ole nyt nokka joka on hajoomassa vaan itse 285 astetta, joka ei jaksa tyhjäkäyntiä oikein käydä millään alle 1200rpm:n tasaisesti. Näin on ollut ja tulee olemaan.

Uudella ruiskulla + 4 reikäsillä suuttimilla ja suorasytkällä laitos saatiin nyt 1000rpm pysymään ihan ok käynnissä ilman huojuntaa, mutta todellisuus on liian jyrkässä nokassa edelleen.
Vika oli juuri noissa ohjurin kumeissa joista kaikki pakopuolen olivat nousseet pois paikoiltaan :? .
Katsotaan alkavatko pysymään paikoillaan vai pitääkö ne viellä vaihtaa uudestan.
No katsotaan saako tuon megan sen verran pelittämään tuolla ediksen kanssa et alkaisi toimia jotenkin.
Samoille arvoille tippuu tuossa 1000rmp paikkeilla ja 1200 on jo -30-35 (imu venat 45,7mm tuskin helpottaa asiaa)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin