Focus jarrupalojen vaihto

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

amppa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 0:32:13 2003

Focus jarrupalojen vaihto

Viesti Kirjoittaja amppa » Pe Lokakuu 6. 12:41:12 2006

Minkälainen homma vaihtaa ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Lokakuu 6. 12:53:12 2006

eteen vai taakse??
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

amppa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 0:32:13 2003

Viesti Kirjoittaja amppa » Pe Lokakuu 6. 12:57:56 2006

eteen

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Lokakuu 6. 13:03:40 2006

eikai edessä mitään ihmeellistä ole, kuin ottaa pois vaan ja painaa mäntiä sisälle että mahtuu uudet palat ja levy siihen väliin.

taakse on vittumainen kun tarvii painaa ja kiertää mäntää samaan aikaan, että menee sisään.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Lokakuu 6. 13:37:47 2006

Rahtinalle kirjoitti:eikai edessä mitään ihmeellistä ole, kuin ottaa pois vaan ja painaa mäntiä sisälle että mahtuu uudet palat ja levy siihen väliin.

taakse on vittumainen kun tarvii painaa ja kiertää mäntää samaan aikaan, että menee sisään.
ei se takanakaan ole vittumainen homma jos on oikeet työkalut.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Lokakuu 6. 14:41:30 2006

jesus48 kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:eikai edessä mitään ihmeellistä ole, kuin ottaa pois vaan ja painaa mäntiä sisälle että mahtuu uudet palat ja levy siihen väliin.

taakse on vittumainen kun tarvii painaa ja kiertää mäntää samaan aikaan, että menee sisään.
ei se takanakaan ole vittumainen homma jos on oikeet työkalut.
no ei jos investoi sen työkalun, olisko ollu joku 15 ekee
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Lokakuu 6. 14:57:25 2006

Rahtinalle kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:eikai edessä mitään ihmeellistä ole, kuin ottaa pois vaan ja painaa mäntiä sisälle että mahtuu uudet palat ja levy siihen väliin.

taakse on vittumainen kun tarvii painaa ja kiertää mäntää samaan aikaan, että menee sisään.
ei se takanakaan ole vittumainen homma jos on oikeet työkalut.
no ei jos investoi sen työkalun, olisko ollu joku 15 ekee
niin tais olla joo,se nyt ei pitäis olla mikään ylitsepääsemätön summa..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

CJH
Viestit: 92
Liittynyt: To Helmikuu 20. 10:44:43 2003
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja CJH » Su Lokakuu 8. 17:54:30 2006

jesus48 kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:eikai edessä mitään ihmeellistä ole, kuin ottaa pois vaan ja painaa mäntiä sisälle että mahtuu uudet palat ja levy siihen väliin.

taakse on vittumainen kun tarvii painaa ja kiertää mäntää samaan aikaan, että menee sisään.
ei se takanakaan ole vittumainen homma jos on oikeet työkalut.
Minkälainen työkalu tuo sitten on. Pitääkö tuo ostaa fordilta vai onko se jokin yleismallinen vekotin jonka saa ihan perus varaosaputkasta? Uudet palat odottaa vaihtoa taakse.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Lokakuu 8. 17:56:33 2006

Minkäs idea/rakenne tuossa on että pitää painaa ja kiertää? Itsellä kun ei ole kokemusta kuin normaaleista etujarrusatuloista.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Lokakuu 8. 18:06:26 2006

tarkoitin tietysti jos levyt takana.

käsijarru toimii siten että männän sisällä on kierre ja käpärin "vivussa" kierretappi. eli kun vetää käsijarrusta niin mäntä työntyy ulospäin juurikin tuon kierteytetyn tapin avulla.

toivottavasti tosta ymmärtää jotain....


työkalu on sellanen mikä laitetaan jarrupalojen tilalle, eli siinä on latikka josta menee pultti läpi ja se painaa mäntää samalla, siinä päässä on ulokkeet jotka lukkiutuvat männän koloihin ja kun päästä olevasta pultista kiertää niin mäntä kiertyy ja painuu.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Lokakuu 8. 18:12:46 2006

Jaa tuollainen käsijarrusydeemi. Itse nähnyt vain noita missä on pikkurumpu käsijarruavarten.
Viimeksi muokannut fsohc, Su Lokakuu 8. 20:08:06 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Lokakuu 8. 18:16:21 2006

#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Su Lokakuu 8. 23:56:16 2006

Kannattaa hommaa toi työkalu. Ite vaihoin viime talvena kaverin focukseen taka jarrupalat, työkalu oli tarpeen.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Lokakuu 9. 6:48:12 2006

juu suosittelen kans investoimaan ton työkalun, pääsee palojen vaihdosta paljon kivuttomammalla.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Ti Lokakuu 10. 0:26:56 2006

Ja sitten toi on ehdoton kun mäntä on vähänkin jumissa :wink:

Noita tulee vaihdeltua lähes viikottain 8)
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

Vastaa Viestiin