Mondeo lohkolämmitin

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Motuli

Mondeo lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Motuli » Ke Marraskuu 1. 13:53:22 2006

Eli tommoseen 98 vuoden 2.0 16v Gt mondeoon olis tarkotus asentaa lohkolämppäri.. Onko kuinka vaikee homma? Ja mistäköhä löydän kolon johon vastus ängetään? :oops:

HaV
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja HaV » Ke Marraskuu 1. 14:17:21 2006

Asennutin n. 2vk sitten omaan mondeoon lämmittimen. Asentaja sanoi, että oli melko haastava asentaa, koska oli niin ahdasta. Lämmitinelementti tulee imusarjan alapuolelle.

Motuli

Viesti Kirjoittaja Motuli » Ke Marraskuu 1. 17:32:27 2006

No sitä mä vähän pelkäsinkin että se on tungettu mahdollisimman ahtaaseen paikkaan... No eikai siinä muukaan auta ku yrittää ite änkee se sinne.. Kehtaako kysyä paljonko asennus makso?

HaV
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja HaV » Ke Marraskuu 1. 18:36:39 2006

Motuli kirjoitti:No sitä mä vähän pelkäsinkin että se on tungettu mahdollisimman ahtaaseen paikkaan... No eikai siinä muukaan auta ku yrittää ite änkee se sinne.. Kehtaako kysyä paljonko asennus makso?

Minä sain tuon asennuksen isäni kautta henkilökunta alennuksella, joten jäi vähän normi asennusta halvemmaksi. Laitatin lohkolämmittimen ja sisähaaroitus johdon. Hintaa tuli lämmittimineen,johtoineen ja asennuksineen sellaiset 250 €. Asennuksessa meni aikaa noin 3 tuntia kaikkiaan.

-Harri-

Motuli

Viesti Kirjoittaja Motuli » Ke Marraskuu 1. 18:58:16 2006

Joo ei se ny loppupeleis kyl asennettuna ollu kauheesti.. Ku varmaa lähemmäs 200 euroo jo pelkät osatki? En oo kyl ees kattonu. Kai sitä täytyis huomenna hakee osaset ja jos kerkiäs vaik viikonvaihteessa kokeilla asennella niitä :) Mut kiitoksia vaa avusta.

Jekki

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ke Marraskuu 1. 19:19:57 2006

Cossu Sierraan maksoi Defa seuraavasti
Vastus 71e
Johtosarja 55e
Haaroitus sarja 64 e
yhteensä 190e.

Asennushintaa en tiiä sanoa, kun laitettiin samalla muutakin, mm. jakoremmi ja laturin remmi, yms.

Kaikkinensä noin 10tuntia töitä. :twisted:
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

KtK
CRSC jäsen 2015

Viesti Kirjoittaja KtK » La Marraskuu 18. 20:27:16 2006

En viittiny uutta topiccia tehdä tätä varten ,vaikkei 2.0 mondeosta olekkaan kysymys.

Asentelin tossa v6 2.5 mondeoon lohkolämppäriä ja vittumainen homma on.

Ei meinaa mikään työkalu mahtua kiertämään vastuselementtiä kunnolla kiinni. About 10cm pitkä työkalu mahtuisi suoraan sivulta kuusiokantaan ja vääntötilaa ei nimeksikään.
Jos joku on täältä asentanut semmosen ,niin vinkki ton 32millisen työkalun suhteen olis kiva.

Ajattelin töissä käsiplasmalla poltella rautalevystä jonkun näkösen erikois kiinto-avaimen ja sillä sitten koittaa veivata. Tai ostaa jonkun kiintoavaimen ja muokata sitä tarpeen mukaan.

Ois pitäny varmaan viedä korjaamolle asennettavaksi ,kun tuntuu olevan tosi ahtaissa väleissä noi asennuspaikat välillä. Ukkon entisessä saab 93s koneessa se oli tätä mondeon paikkaakin paskamaisempi. Kaik pakosarjat,turbot ja hässäkät sai vääntää sivuun.

Cossussa asennus oli sit taas tosi helppo.

Suami on paska maa ,kun täällä joutuu tollasia lohkolämmittimiä asentamaan. :evil:

Sierra XR
Viesti:

Re: Mondeo lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Marraskuu 18. 21:09:26 2006

Motuli kirjoitti:Eli tommoseen 98 vuoden 2.0 16v Gt mondeoon olis tarkotus asentaa lohkolämppäri.. Onko kuinka vaikee homma? Ja mistäköhä löydän kolon johon vastus ängetään? :oops:
siellähän se on imusarjan alla,startin vieressä,vetareiden yläpuolella... :roll: jos käytössä on hallitunkki ja pukit=unohda:ensin glykolit naamalle ja sit märälle lattialle makaamaan...itse en viitsinyt hommaan ryhtyä,asennutin pelkän vastuksen ja laitoin itse johdot,ei glykolia naamalle/lattialle.tätäkin asiaa helpottaa nosturi tai monttu,kumpaakaan ei ollut mulla käytettävissä.kun sitten laitoin johtoa vastukseen niin totesin et aikas hankalassa paikassa on vastus mutta ainahan on niitä jotka haluavat tehdä itse,olosuhteista riippumatta.

Motuli

Viesti Kirjoittaja Motuli » Su Marraskuu 19. 14:30:42 2006

Joo kyllä se sinne ite tuli sit laitettua autonosturil.. Mut homma vaan vähä veny ku nilkasta repes nivelsiteet melkein irti niin ei kauheesti tehny mieli olla tua tallilla.. Ei kyl kauheen mieluisassa paikassa ollu se vastus. Johdotukset meni aika helpolla paitsi se pistoke mihin johto laitetaa sille sai vähän aikaa miettiä mihin sen tunkis, mut kyl se sit löysi paikkansa puskurista :)

Vastaa Viestiin