Type-9 kytkinhaarukoiden erot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Type-9 kytkinhaarukoiden erot
Niin että olikos niissä eroja 4syl ja 6 syl versioiden välillä?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Kytkinkäpälä ottaa kiinni siihen kopassa olevan aukon etureunaan sillä hetkellä kun painelaakeri tapaa asetelmaan kiinni. Paksumpi painelaakeri auttaa vain sen verran että liikerataa tulee noin sentti. Kytkinkopassa oleva nasta, johon käpälän toinen pää tulee kiinni, on noin 8mm kauempana kytkinakselista, kuin neloskoneen laatikossa. Näinollen käpälä ei kunnolla yllä sinne perspuolen kiinnitykseensä eli senkään puoleen ei ole kunnolla toimiva.
Laatikon mukana tuli käpälä jonka piti olla kutosen laatikkoon, eri näköinen se on kuin neloskoneen käpälä, mutta strategiset mitat onkin ihan samat. Varaosanumerossa on yhden kirjaimen ero ja muotoilu kalikassa sellainen että ottaa kiinni kytkinkopan kiinnityspultin kantaan taka-asennossa ollesaan tässä 5 lovisessa.
Laatikon mukana tuli käpälä jonka piti olla kutosen laatikkoon, eri näköinen se on kuin neloskoneen käpälä, mutta strategiset mitat onkin ihan samat. Varaosanumerossa on yhden kirjaimen ero ja muotoilu kalikassa sellainen että ottaa kiinni kytkinkopan kiinnityspultin kantaan taka-asennossa ollesaan tässä 5 lovisessa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002
hep,
-timppa
miten se liikkeen pituus voi vaijerista riippua, jos haarukat on samat?Sierra XR kirjoitti:edelleen pysyn kannassani että t9 5vaiht laatikoiden haarukka on sama ohc ja V6...mutta mitäs muuten rakentelet?jos esim.Sierraan vaihdat ohc:n tilalle V6sta niin kytkimen liikkeen riittämättömyys ei johdu haarukasta vaan vaijerista.
-timppa
#176
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
joo,voi hevon....vee....tota mun muistia:ohc,V6 ja diesel kaikissa on eri haarukat!eli kyllä nyt on Arska niin että mä oon harhaanjohtaja!
toivottavasti olet toipunut järkytyksestä,siitä on tosiaan 12vuotta kun viimeksi ohc-Sierran osia olen pyöritellyt...ja ot:nä toi vaijerihomma meni niin et joskus tarvitsin V6seen uutta vaijeria ja hyllyssä oli vain ohc:n vaijereita-->se mukaan ja sehän sopi kun otti V6sen vaijerista välikappaleen rintapellin ja vaijerin kuoren väliin eli semmonen ero oli niissä...muisti palailee pätkittäin(ehkä ei aina niinkään...)
