sierra is turbo

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rockmonkey
Ylläpitäjä

sierra is turbo

Viesti Kirjoittaja Rockmonkey » To Maaliskuu 8. 11:00:27 2007

Lohko on 205,is:n männät joihin on sorvattu keskelle 2mm kolot,vakio is:n kansi.Tehotavoite 150-200hv. Mitä muutoksia tehtävä is:n omaan virranjakajaan turbokäytössä?
Sopiiko cossun vakiosuuttimet?Mikä on hyvä Bensanpaineensäädin turbo+ruisku käyttöön?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: sierra is turbo

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Maaliskuu 8. 11:25:33 2007

Rockmonkey kirjoitti:Lohko on 205,is:n männät joihin on sorvattu keskelle 2mm kolot,vakio is:n kansi.Tehotavoite 150-200hv. Mitä muutoksia tehtävä is:n omaan virranjakajaan turbokäytössä?
Sopiiko cossun vakiosuuttimet?Mikä on hyvä Bensanpaineensäädin turbo+ruisku käyttöön?
Jotkut laittaeet ylipaine kellon jakajaan,boxi kuitenkin ohjaa sytkää edelleen.
Perus kertova säädin,sillä toimii(FSE,Malpassi...)
Cossun suuttimet menee mutta rupeaa siten syömään soppaa runsaasti. Olgelmaksi taitaa tulla matka-ajossa liian rikas seos. Vakioilla pääsee tuonne +150 tuntumaan ja doch:n suuttimilla hieman pitemmälle.

Helpot vaihtoehdot on tuohon bensa puolelle joko MS tai sitten cossun ruisku.
MS:lle + täysin säädettävä
cossun ruiskulle + erittäin helppo toteuttaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » To Maaliskuu 8. 11:33:11 2007

Mun Turbo Is:ssä ei ollu tehty mitään jakajalle (pienikantinen) vaan kääntelin sitä härskisti myöhäsemmälle kun haluttiin käyttää kaikkia ahtoja (0,6-0,7bar). Talvella ajoin normiasetuksilla ilman vedätyksiä.
Tietty kone ei käyny ihan optimisti, koska boxi taitaa lukee sen koneen asennonkin jakajasta eli se säätyy samalla pieleen kun sytkä myöhäsemmälle.

Suuttimet oli vakiot ja paineensäädin kertova Malpassi tms Moposportista. Noilla bensa loppu jossain 0,75bar tietämissä (peruspainetta en nyt muista, mutta 3.2bar nurkilla oli).
Säätimestä toiset valittanu että ei oikein säädä luotettavasti vaan arvot heittelee. Saattaa olla, en tutkinu tarkemmin kun seosuhdemittarin mukaan seokset pysy liki ok. Jarrutettiin 166 ja 169hv (0,6bar).

Haullakin löytynee paljon OHC:n turbottamisesta tietoa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Maaliskuu 8. 13:27:37 2007

Itse käytin noin 8.8 puristuksia, vakiojakaja 8 asteen perusennakolla, erillisillä paineantureilla myöhästin sytkää oktaaninsäätöpiuhoja maadoittelemalla. Samanlaisilla antureilla ohjasin myös lisäsuuttimia. 0.3 ja 0.7 bar.

Taitaa vielä löytyä pari kpl antureita tuolle sytkälle ja niille sopiva kiinnike johon paineohjaus tulee letkulla. Kysy privalla jos on tarvetta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Rockmonkey
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rockmonkey » To Maaliskuu 8. 22:27:10 2007

kiitosta vaan tiedoista.näillä päästään jo paljon pitemmälle.Tää eka kone on vaan kokeilu vehje ku turboista niin vähä kokemusta.Seuraava kone(205)on purettuna jo tallilla,siitä hestecillä tai MS:llä+isommalla panostuksella paljon tehokkaampi.Täytyyhän seuraavanakin talvena olla tekemistä!

Vastaa Viestiin