1.6 efi ampuu ilmanputsarissa

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

hana
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
Paikkakunta: Lempäälä

1.6 efi ampuu ilmanputsarissa

Viesti Kirjoittaja hana » Su Maaliskuu 25. 15:31:36 2007

Hakuakin kokeilin, mutta en löytänyt.
Siis. tyhjäkäynti kylmänä korkea, ja mustaa savua putkesta.
Kuumana tyhjäk. alle 800 ja tosi ontuvaa.
Kun painaa hitaasti ja tasaisesti kaasua, alkaa röpeltään ja ampuu ilmanputsarissa.
Ajaan pystyy, kun ensin "hakee" kierroksia ja vasta sitten kytkin ylös.
Normaali liikkeelle lähtö ei onnistu kun tukehtuu/ampuu.
Kierroksilla käy ok, tosin pikkasen voimaton (1.6 :lol: ).
Kone käy mielestäni rikkaalla.

- tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu, ei juurikaan merkitystä
- kun ottaa kaasuläpän asennontunnistimen piuhat irti, tyhjäkäynti tasottuu suht hyväksi mutta sammuu hetken päästä.
- imuilman lämpöanturi vaihdettu.
- kun irrottaa lambdan piuhat ei tapahdu mitään, pitäiskö tapahtua?
- tulpat ja piuhat ok.
- MAP ok (CFI koneesta)
Kun katsoin sytytystä lampulla, se on noin 30 astetta aikasella, paljonko pitäs olla?
Jakomerkit on kohdallaan.

Eniten ihmetyttää toi röpeltäminen ja ampuminen :evil:

Nyt kun otin imuilman lämpöanturin piuhat irti, alkoi käymään kunnolla ainoastaan vähäistä ampumista.
Eli mistä johtuu/mitä vikaa :?:

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Maaliskuu 25. 19:49:05 2007

katoitko tyhjäkäynnillä siis tota sytytystä? Ei tyhjillä pitäs olla kun jotain kympin luokkaa? :o
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 1.6 efi ampuu ilmanputsarissa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Maaliskuu 25. 19:50:27 2007

hana kirjoitti:Kun katsoin sytytystä lampulla, se on noin 30 astetta aikasella, paljonko pitäs olla?
Jakomerkit on kohdallaan.
Perus ennakko vois olla jotain 10, kokeile sitä ainakin ensimmäisenä, jos ei auta, niin ilmotahan ongelmista uudestaan?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

hana
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja hana » Su Maaliskuu 25. 20:11:27 2007

Juu, nyt kun on se imuilman lämpöanturin johto on irti niin ennakko on ok.
Mutta eikö tuo anturin johto tarvis kuitenkin olla kiinni?
1. Nollautuuko toi ruiskuboksi sillä 30 min akunkenkä irti vai tarviiko se nollata jotenkin muuten?
2. Saakos siitä boksista luettua jotakin tietoa, kun siinä on takana (luukun alla) sellanen paikka mihin saa jonkun liittimen työnnettyä.

Ei kellään sattus oleen tässä lähellä (Lempäälä) EFI escoo, niin vois kokeilla tota mun boksia siinä :shock:

Noi efi kamat on ollut autosta irti n. 1 kk, vaikuttaakohan se jotakin?
Katselin noita vanhoja juttuja, jollakin oli ollut samoja ongelmia ja ongelmat oli loppunut jollakin uudelleen koodauksella mutta vika oli taas palannut kun auton akku oli päässyt tyhjäksi.

hana
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja hana » Ke Maaliskuu 28. 20:57:59 2007

Vika löyty, lambda ei saanut kunnolla maata.
On nää joskus pikkasen haasteellisia häristimiä nää voortit.

Vastaa Viestiin