Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zipi » Ke Toukokuu 2. 12:39:20 2007
Esim. mittarin näyttäessä kuutta kymppiä vauhti on oikeasti noin seitsemän kymppiä ja kun mittari näyttää satasta mennään jotakuinkin 120... Emäntä jo valokuvasi auton kertaalleen telekänpöntöllä ja ei kehtaisi kuunnella samaa valitusta montaa kertaa.
Perähän on ilmeisestikin 3.14, mittaristo 2.0 DOHC:sta ja type-9 vaihdelaatikko on peräisin OHC:stä. Siinä on nyt muistaakseni paikoillaan keltainen "nopeusmittarin rataspalikka". Alkuperäisessä laatikossa se kyseinen ratas oli valkoinen, mutta mielestäni siinä oli yhtä paljon hampaita.
Minkähänlainen ratas sinne pitäisi heittää että mittari näyttäisi oikein? Alkaa olla osien puolesta "kerää koko sarja" mallinen auto...
Viimeksi muokannut
Zipi, Ke Toukokuu 2. 14:29:06 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ke Toukokuu 2. 12:56:18 2007
Minkäs kokoset renkaat sulla on?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zipi » Ke Toukokuu 2. 14:27:34 2007
Tällä hetkellä alla on 14" 185/65. Mutta yleensä oon käyttäny 15" 195/55 jolla itseasiassa tuo heittokin on mitattu.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ke Toukokuu 2. 15:57:04 2007
Zipi kirjoitti:Tällä hetkellä alla on 14" 185/65. Mutta yleensä oon käyttäny 15" 195/55 jolla itseasiassa tuo heittokin on mitattu.
No sit on kyllä ihan väärä nopeus anturi laatikos, mutta en kyllä tiedä onko niitä montaa erilaista.
Suurin "vamma"/ongelma tossa taitaa kumminkin olla perävälitys joka on uskomattoman lievä "aavikkovälitys".
Todennäkösesti korjaantuis normaaliks ku vaihtais perävälityksen n.3.64 suuruiseksi ja tämä on toiseksi helpoin vaihtoehto, helpoimmalla pääset jos koitat asentaa vakiolaatikon nopeus anturin tai koko vakio laatikon...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ke Toukokuu 2. 16:01:25 2007
joo kannattaa vaihtaa 3.14 lperän tilalle 3.64 perä.
ei ainakaan tulis enään nopeus sakkoja.
jos kuitenkin otat sen metalli kannen (sen 2 euron kokoisen) sieltä laatikosta pois ja vaihdat sen pienen nopeus rattaan siihen vanhan laatikon rattaaseen.
luulis olevan helpoin tie.
tai sitten teet uuden taustan nopeusmittariin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zipi » Ke Toukokuu 2. 17:29:05 2007
Perää ei kehtais alkaa vaihtamaan... Varsinkin kun sitten saa vinguttaa suuremmilla kierroksilla ja tossa tiisselissä niitä ei kummiskaan ole.
Täytynee koittaa vaihtaa se alkuperäinen ratas sinne tilalle, mutta muistaakseni siinä oli ihan yhtä monta hammasta kuin keltaisessa joka siellä nyt on... Jos joku tietää noitten värikoodit/eroavaisuudet paremmin niin kertokaa ihmeessä.
(edit: Niin ja vakiolaatikon asentaminen ei tule kyseeseen koska se on täysin paskana. Ja myöskään vakiomittaristoa en halua asentaa koska ne peltimittarit on pimeässä ihan hanurista.)
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zipi » To Toukokuu 3. 8:13:26 2007
Asentelin Microcatin taas koneelleni ja katselin että noita rattaita näkyy olevan kolmea erilaista: 22,23 ja 24 hampaisia.
Nyt siis varmaan tuo 22 hampainen käytössä kun ainakin Microcatin mukaan sitä käytetään 3.14 perällä. Mutta kummin perin tämä nyt toimikaan, eli onko minulle hyötyä vai haittaa jos rattaassa on enemmän hampaita? Äkkiseltään ajateltuna tarvitsisin vissiin rattaan jossa olisi vähemmän hampaita kuin tuo 22 joka taitaa olla "pienin".
[EDIT]Microcat tuntee myös rattaan nimeltä "kierukkapyörä" joka ilmeisesti pyörittää tätä nopeusmittarin ratasta. 3.14 perällä kyseinen ratas on 8 hampainen ja muilla sitten vissiin seitsemän (7T sanoo Microcat, vaikka tossa kasissa lukee selkeesti 8-hampainen). Mutta ompahan harva ratas jos näin on...
Voisi veikata että OHC:n askissa on 7 hampainen paikoillaan ja minun pitäisi siihen lykkiä tuo 8 hampainen tilalle että mittari näyttäisi oikein kun tuon mittarin ratasta ei löydy vähemmillä hampailla.[/EDIT]
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja