is nykiminen

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Late^^^^
Ylläpitäjä

is nykiminen

Viesti Kirjoittaja Late^^^^ » Ke Kesäkuu 6. 21:19:08 2007

Eli mistä voisi johtua?pienillä kierroksilla nykii melko häiritsevästi.Sytkä on jotaikuinkin kohdillaan mutta olisiko seosruuvilla jotain tekemistä tämän kanssa jos seokset perseellään?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Kesäkuu 6. 21:44:39 2007

Laihalla taitaa mennä. Heti ensialkuun etsisin imuvuotoa huohotinventtiilin läpivientikumista, tyhjäkäyntiventtiilin mutkalle kiristetystä laipasta, tai kaasuläppäkotelon alla olevasta ylimääräisen letkulähdön tukkivasta lahonneesta kumitulpasta. Jarrutehostinkin saattaa suhnuttaa hiukan läpi.

Seuraavaksi tutkisin kaasuläpän asentotunnistimen, onko katkoksia ja pysyykö jännite ohjearvojen sisällä koko alueella.

Tämän jälkeen ilmamäärämittari syyniin, onko liukupinta kulunut alkupäästä, jossa se eniten hinkkaa. Vastusmittaus siihenkin ja imuilman lämpöanturin puhdistus ja mittaus.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Kesäkuu 6. 22:12:31 2007

Pakko kehua Arskaa ja sanoa että kerrassaan erinomainen vastaus josta käy selkeästi ilmi mitä tarkastaa.

Vielä kun joku laittaisi oikeat vastusarvot kaasuläpän asentoanturille ja ilmamäärämittarille, niin tämähän hipoisi jo täydellisyyttä. Koitin itse etsiskellä mutten vaan löytänyt...

Sitten lisäkysymys: Onkos perus ruisku DOHC:ssa samat anturit?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Kesäkuu 6. 22:23:37 2007

Kaasuläppäpotikan mittaus tapahtuu kaikessa yksinkertaisuudessaan niin, että keskimmäisestä piuhasta (vihreä) vuollaan kuorta auki tai jotenkin kohlataan kupari esiin. Sitten vaan mitataan tuon piuhan ja maan väliltä jännitettä. Sytytysvirta on siis päällä kun mitataan.

Läppä kiinni 0.3-0.7 V ja läppä täysin auki 4.1-4.5 V

Ilmamäärämittarista sama homma, ruskea/oranssi johto esiin ja läppä kiinni 0.1-0.5 V ja läppä täysin auki 4.4-4.8 V. Tyhjäkäynnillä jännite saisi olla välillä 0.6-2.0 V Tästä viimeisestä mittauksesta näkee jos mittaria on roplattu, tai se vaatii roplaamista.


Lisäkysymys: Jäähd.nesteen lämpöanturi ja kaasuläppäanturi on samat.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Late^^^^
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Late^^^^ » Pe Kesäkuu 8. 16:17:39 2007

Kiitoksia tiedosta,täytyy tutkia jahka saa peltityöt taas loppuun.

Vastaa Viestiin