Mondeo v6 imuilman lämmöt.

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Mondeo v6 imuilman lämmöt.

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Elokuu 6. 20:29:56 2007

Onko jollakulla tietoa v6:n mondeon moottorinohjauksesta ,tällaiselle tapaukselle.

Norkku 2.5l v6. Vaparisuodatin paikalla,imuilmat about 55-70 astetta. Takapyöräteho kolmen vedon keskiarvo 84 heppaa ja 0-96Km/h keskimäärin 12.5sek :lol: Hieno keino hukata 50-60 heppaa ,eli aika onnistunut viritys.

Vakio ilmansuodatin ,imuilmat 29-38 astetta,takapyöräteho 136 - 140 Hv ja 0-96km/h siinä yhdeksän sekan pintaan ei niin hyvällä lähetyksellä. Tosta laskettuna koneteho 170-175 heppaa ,eli ihan niinkuin pitäiskin.

Estääkö moottorielektroniikka esim. niitten toisten imukanavien avautumisen ,jos on liian kuuma imuilma.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Elokuu 6. 20:41:55 2007

Pikkasen offtopic ja nus nus, mutta vissiin etupyöräteho kuitenkin kyseessä :wink:
Ja voi hyvinkin johtua imuilman lämpötilasta, tai sitten vapari on ihan paska, merkkiä et maininnut?
Pedal tu tö metal!

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Elokuu 6. 20:50:20 2007

Kyllä melki väittäisin että lämmöstä se johtuu, kuuma ilma ei läheskään niin happipitoista kuin kylmä

Kaverilla myös täysin sama ongelma kun joutui jättämään sen ilmanoton lokarista vai keulasta mistä nyt tuleekaan niin webaston asennuksen takia

Eli vakioputsarilla mutta imee konehuoneesta näemmä aivan pirun kuumaa ilmaa, jotain noita lukemia mitä tuossa oli

Ja sen huomaa myös itse tuossa turbo-escortissa kun nousee imuilman lämpö esim 20c-->30-35c niin mihinkään ei mene

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Elokuu 6. 21:31:14 2007

Lämpö on pahin, mutta jostain syystä ei ihmisille mene jakeluun, että myös sen "vapaavirtaussuodattimen" pitää olla riittävän iso. Onhan mankihondan powerfiltterikin "vapaavirtaussuodatin" ja jos sitä vain saisi sopivalla kaulalla, niin eikohän sellaisiakin olisi autoissakin, koska se mainoksen mukaan virtaa vapaasti...

Uusiin autoihin on sitäpaitsi typerää asentaa mitään tuollaisia ilmamassamittarin takia. Tosiasia on se, että likaa noista menee läpi enemmän kuin paperisuodattimesta, likaantumisen huomaa jopa L-jetin lämpötilatunnistimen toiminnassa.

Eikö ole ihan yhtä typerää rassata tuota suodattimen puolta, kuin suurentaa pakoputken päätä? Jotkut tosivirittäjät vaihtaa jopa koko takapöntön suunnattoman suureen, edullisia kun ovat. Alle 700 euron saattaa jo saada räkäsaumatun remuksen tms. ja hieno tarra tulee kaupan päälle
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Elokuu 6. 22:24:52 2007

Ei tosiaan ole mikään erikoisen hyvä vaparisuodatin kyseessä ,merkki oli raid jotain ja on liian pieni valmistajan suosituksesta huolimatta. Jos tohon jonkun vakiota paremman vaparin laittais (k&n tai vastaava) ,niin tarttis olla kylmän ilman otolla ehdottomasti.

Ihan äänien takia kunnon "vapari" olis parempi kuin toi liian hiljainen vakio. Ei tahdo muistaa vaihtaa vaihteita ilman. Tietty vois rakentaa jonkinlaisen mikrofonijutun stereoihin ilmanputsarista :) Onneks cossu sentään puhisee ja puhkuu kuuluvasti.

Vastaa Viestiin