Hybridi moottori (siis yhdistelmä) sierraan

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Hybridi moottori (siis yhdistelmä) sierraan

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Elokuu 14. 20:28:59 2007

Moro, tälläsia koneita englannin poijaat rakentelle dokki-sierroihin, mitäs arvon raati on mieltä? Tosin niillä ilmeisesti pystyy vähäpäästöisyyden muuttamaan pois rekisteriotteesta. Mites vastaava konversio suomessa jos laittais ihan rehellisesti katit paikalleen, joutuisko silti mittauttamaan vtt:llä? kun on omavalmistemoottori käytännössä.

Dokki-sierran lohko enemmän puristuksia kun scorpin koneessa, männät erilaiset
Mulkkarin 2,0 16v kansi
RS2000 suuttimet, sopii suoraan kuulemma
ohuempi metallinen kannentiiviste jolloin puristukset nousee 10,44:1
joko scorpion imusarja VIS:llä ja megasquirtti ohjaamaan sitä tai scorpin imusarja ja RS2000 boxi, jolloin VIS:stä ei ole hyötyä
Pakosarjan joutuu itse tekemään

Väittävät moisesta koneesta ottaneensa 175hp ja n.200nm ja kuulemma scorpion kansi on parempi kuin RS2000... :?: paremmat kulmat venttiileissä ja virtaa paremmin, nokka-akselit on kuulemma samat RS2000:ssa ja 2,0 16v scorpiossa. Kuulemma 2,3 nokat on ihan paskat, ja siitäkin myllystä sais lisää tehoa 2 litrasen nokilla.

Olis vaan aika pirun mielenkiintoista kokeilla, noita 2,3:sia kun on jo kaikilla. Osat vaan on vaikeita saada suomesta, en ainakaan oo paljon noita 2 litran 16v scorpin koneita nähnyt myynnissä.
Pedal tu tö metal!

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Elokuu 14. 22:21:11 2007

http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... _missing=1 tossahan semmonen olisi,ei nyt ihan Suomessa mutta 185km Tallinnasta:halvempaa en löytänyt mutta tosin kolariautoja en edes katsonut.näyttäs siltä että 2.0 ja 2.3sen tehot olis 100 kw ja 108 kw,aikas pieni ero jos pitää paikkansa.
ja olihan siellä myöskin bensa+kaasukäyttöinen 2.0 16v Scorpio,kyllä olisi Ylöjärvi ihmeissään kun ajaisit 2.0 16v kaasukäyttösellä Sierralla töihin! :lol: :lol:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Elokuu 14. 22:45:03 2007

Ville, hyvä että ennakkoluulottomuutta löytyy :) Asiaa...

Jos on vähäpäästöinen auto, semmoisena myös pysyy, ja moottori pitää olla räpeltämätön, omavalmisteet ei kelpaa (kuin tutkimuslaitoksen kautta). VTT ei taida enää/kohta niitä tehdä.
Toisessa EU-maassa ne vaan leimailee vähäpäästöisyyksiä pois :?

Jos brittilähteet väittävät että "joku on jotenkin", erityisesti viriasioissa, mahdollisuudet ovat 50/50... Bullshit -kerroin on niillä hurja.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Elokuu 15. 6:26:58 2007

Näin vähän pelkäsinkin. Eli, jos haluan vähäpäästöiseen sierraan 16v tekniikkaa, joudun laittamaan scorpin padan kokonaisena kaikkine saastelaitteineen -EGR mukaanluettuna (tosin kuula sisällä, heh heh).
No, olishan siinäkin, kyllä se 135hp jaksaa käyttöautoa viedä, ja olishan se varmaan käytössä mukavampi kuin ropiseva ja väsynyt dokki.
Ruotsissa mulkkarit näyttäs olevan halvempia kuin virossa, tonnilla olis jo valinnanvaraa.
Tutkaillaan vaihtoehtoja.
Pedal tu tö metal!

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Elokuu 15. 7:44:02 2007

Pari juttua tuosta 16v motista; en vaihtais koskaan kyseistä kasaa dohcin tilalle, täysin paska laitos. Vie pensaa kun sieni ja kaikki alavääntö on tapettu totaalisesti, ennen 3600rpm on kuin kuminauhaa venyttäisi. Vanha 8v dohc moninverroin parempi moottori ja käytökseltään mukavampi.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Elokuu 15. 12:23:34 2007

Toikin voi pitää paikkansa, paitsi että se vääntö voi olla "tasotettu" tekemällä siihen sellaset säädöt, ettei se vedä kaikilla alueilla ihan täysillä. 8v DOHC on kieltämättä varustettu melko rankalla alaväännöllä ja sitkeydellä, mutta jos näitä ominaisuuksia aletaan vertailemaan, niin 8V DOHC pieksee tässä lajissa monen muunkin vastaavan kokoisen vaparikoneen.
Lisää 16-venttiilisiä koneita vaan!
Jäsen #606

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Elokuu 15. 14:48:06 2007

Nyt täytyy muistaa vaan yksi asia. Tollainen mulkosilmä taitaa painaa 300-400 kg enemmän tyhjänä kuin sierra? Ei sierrakaan täyteen lastattuna mihinkään mee..
Pedal tu tö metal!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Elokuu 15. 17:21:26 2007

Kun laitat DOHC lohkon päälle Scorpin kannen niin siitä syntyy RS2000 kone jossa vedet vaan kulkee eri reittiä, samoilla muutoksilla siitä se 175 irtoaa kuin RS2000 koneesta. Tai oikeastaan vähän vähemmän, kun RS2000 imusarja taitaa olla vähän ylävireisempi kuin Scorpin vääntäväksi optimoitu, jos läppiä ei vaihdeta niin silloin kyllä Scorpin läpillä on selkeä pinta-ala etu.
RS puristukset 10,3 Scorppi 9,8; RS peltisarja ja Scorppi perus valusetti; RS ECU lienee agressiivisempi tehtaan jäljiltä kuin maantielaivaan tehty, eiköhän se noista löydy 14hv ero koneiden välillä?

VISsiä ei kannata jättää pois, kun se antaa enimmillään 20nm lisää vääntöä 1000-3600 välisellä alueella.
Imukanavien välinen luukku avataan 3600 kierroksen kohdalla, sen ohjauksen voi tehdä vaikka vaihtovalokytkiksellä jos käytettävästä ECUsta ei saa magneettiventiilille ohjausta.

2,3 koneessa on paljon löysemmät nokat kuin 2,0 koneessa, on niistä 2,3 koneista riivattu n. 230hv asti tehoja kankia ja mäntiä vaihtamatta.

Miten 2,0 16-v niin hengetön muka on Technisches Service Training käppyröiden mukaan 1000 kieroksen vääntö about 135 2000 160 3200 165 ja maksimi 175nm 4200?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Elokuu 15. 17:36:12 2007

Tästähän on syntynyt mukavasti keskustelua, hyvä! Ja mielipiteitäkin on kuultu suuntaan jos toiseen. Se on totta, että scorpissa on matalammat puristukset. Kuitenkin kuulemma sierran lohkolla ja scorpin kannella puristukset nousee samoihin kuin RS2000 ja scorpin kansi virtaa kuulemma paremmin kuin RS2000 kansi. Vesien pitäs mennä samoin kuin sierrassa, koska kannen tiiviste pitäis olla sama?? Mut kyllä se nyt vahvasti näyttää siltä, että meikäläinen joutuu laittamaan scorpin padan kokonaisena vähäpäästöisyyden vuoksi, mutta oisko jollain munaa kokeilla tollasta hybridiä vaikkapa mkII escoon, tai päästölliseen sierraan?
Sellasta piti vielä kysellä, että jos päädyn tollaseen 2,0 16v scorpion pataan, niin onko niitä ilman PATSia, tai onko PATS mahdollista kytkeä pois tai ohittaa, vai joudunko laittamaan koko sähköjärjestelmän scorpiosta?
Pedal tu tö metal!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Elokuu 15. 22:36:17 2007

Scorpin 2,0L 8-v DOHC (EDIS ja EEC V) ja 16-v moottoreissa on kuppipäiset männät, Sierran ja RS2000 on tasaiset, DOHC männissä on ihan pienet venttiilinkolot jotka ei juuri puristukseen vaikuta.
Minulla on 16-v Scorpin kansi enkä siinä ihmeempiä eroja kyllä kanavissa ole havainnut ja olisi aika outoa jos kanavat olisi RS kannesta muutettu ja jouduttu uudet valumuotit vääntämään.
Imusarjan puolelta kansi eroaa kyllä aika paljon eli edessä on vesireikä ja kolot kanavien ulkopuolella ei ole samoilla kohdilla kuin RS ja lyhyt imusarjan pätkä RS:stä ei mene suoraan Scorpin kanteen.
RS, 2,0 ja 2,3 venat on samat ja myös kiertokanget.

I4 Dagenham moottoreita on morkattu eri muodoissaan niin paljon, että ajattelin väsätä sellaisen ahdetun version. Sisään tulee jo löytyvät 87,5mm Duratec Cossun turbo-männät 10cm3 kupilla, Carrillo NASCAR 6" kiertokanget, kampiakseli stroukataan 1,5mm, Bemarin öljyruiskut. 200SX rosteripakosarjat kuulemma menee kevyellä muokkauksella paikoilleen, lohkoon epoksia. Runkolaakerikannet on aika hepposen näköiset ne jos jossain sais teräksiset teetettyä sopurahaan(Saa ilmoittautua tekijäksi).
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Elokuu 16. 8:04:17 2007

Okei tarkennetaan hieman. En ole missään kohtaan sanonut että tuo 16v mulkkari "ei mene mihkään" verrattuna tehopainoltaan vastaaviin laitoksiin, vaan kyse oli alaväännöstä, jota kys moottorissa ei ole ollenkaan. Yläällä rokkaa ihan ok ottaen huomioon painon ja tehon.

Ja en vertaa sierraan, vaan scorpioon 8v dohc koneella, joka on paljon mukavampi ajaa kuin tuo 16v. Toki on noissakin painoeroa jotain 250kg. Mulkkarissa tosin on erittäin tiheä perä, 4.27 jonka pitäs vähän vielä auttaa.

Tuo on niin hengetön alhaalla että siihen kun lisää vielä ilmastoinnin niin kiukku sillä ajellessa tulee nurkka pyörityksessä, ikävä on vanhan 8v korppion alavääntöä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Elokuu 16. 12:19:13 2007

Saa suomessakin kattimallin dohc sierran muutettua saastemalliseksi ja ottaa katit pois.

Mun vanha talvisierra oli juuri sellainen. Putken joutus teettämään ,kun ei löytynyt sopivaa. Kun ei ollut kattia tossa. Ruisku malli kyseessä.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 16. 12:23:21 2007

Ktk:
jjs kirjoitti:Jos on vähäpäästöinen auto, semmoisena myös pysyy
Näin se on.
-Vähäpäästöinen- ja -katalysaattoreilla varustettu- ovat eri asioita
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Elokuu 16. 14:15:28 2007

"Ja en vertaa sierraan, vaan scorpioon 8v dohc koneella, joka on paljon mukavampi ajaa kuin tuo 16v. Toki on noissakin painoeroa jotain 250kg. Mulkkarissa tosin on erittäin tiheä perä, 4.27 jonka pitäs vähän vielä auttaa."
Vanhemmat DOHC Scorpit taitaa olla samalla koneella kuin Sierra eli 175nm 2500rpm ja massiivinen vauhtipyörä, katittomassa 125hv.
Uudemmissa Scorpin DOHC koneissa on vaan 115hv ja matalampi puristus eli toi 9,8, joka 16-v koneessakin on.

Onko 2,0 16-v Sedanissa 4,27 perä, yritin tuota tietoa metsästellä taannoin ja mulkkarin manuaalista löytyi tiheimmäksi peräksi 4,09?
Sellainen muistikuva minulla oli, että jossain on 7,5" 4,27, mutta vahvistusta ei ole vielä löytynyt.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Elokuu 16. 17:23:19 2007

8v on 4,09 ja 16v on 4,27.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Elokuu 16. 20:34:37 2007

jjs kirjoitti:Ktk:
jjs kirjoitti:Jos on vähäpäästöinen auto, semmoisena myös pysyy
Näin se on.
-Vähäpäästöinen- ja -katalysaattoreilla varustettu- ovat eri asioita
Ootte varmaan oikeessa. Toi oli rakennettu 1.8l sierran koriin ja sen mukana ton dohc moottorin vähäpäästöisyys hävisi rekisteriotteesta.

Ja toi tekniikanvaihto Dohc sierra EI ollut vähäpäästöinen.

Vastaa Viestiin