Mondeo vikaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Mondeo vikaa
Eli alkoi mondeo 1.8 -95 vuosimallin mondeo oireilemaan. Mittarilukema 187tkm ja kaikki osat on alkuperäisiä. Kauppaan lähtiessä tyhjäkäynti alkoi heitellä 500-1500 kierroksen välillä ja meinas sammua moneen kertaan. Sitten ajossa esiintyyy myös hieman puutumista ja sammuu kesken ajon. Mistä kannattais alkaa vikaa kahtelemaan ja miten testata mikä vois olla vikana. Ensimmäisenä tuli mieleen oisko MAF menny rikki, Lamda vai tyhjäkäynti ventiili. Vaikuttaako tyhjäkäyntiventiili ajossa moottorin toimintaa? Käytin akunkengän irti että nollais moottoriohjausboksin ja sen jälkeen sain auton käymään tasasesti tyhjäkäyntiä ja tein uuden lenkin, ajossa esiinty edelleen puutumista ja risteyksiin mennessä kytkin pohjassa auto sammui edelleen.
Onko vinkkejä mitä vois testata ja onko muilla esiintynyt samanlaisia ongelmia?
Onko vinkkejä mitä vois testata ja onko muilla esiintynyt samanlaisia ongelmia?
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
-
- Ylläpitäjä
Lisää on testailtu. Käynnistin auton niin ei tyhjäkäyntiä löytynyt, kaasulla sain pidettyä auton käynnissä muutaman minuutin, tuntui ettei käyny kaikilla pytyillä kun väristi paljon, jonka jälkeen kävi hyvin tyhjäkäyntiä ja otti kierroksia normaalisti. Pidin vähän aikaa kierroksia 2000 kohdalla jolloin iski puutuminen ja melkein sammui ja alkoi väristää, jonka jälkeen taas pelas ilman ongelmaa. Putkesta tulee kyl normaalia enempi savua(harmaata) ja niinkuin olis nestettä maahan lentänyt.
EDIT:Nyt testattu MAF liitin irti ja auto toimii normaalisti, eikä mitään ongelmia. Olisikohan se sitten lambdassa vai MAFi:ssa jotain ongelmia?
EDIT:Nyt testattu MAF liitin irti ja auto toimii normaalisti, eikä mitään ongelmia. Olisikohan se sitten lambdassa vai MAFi:ssa jotain ongelmia?
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Ylläpitäjä
En usko katissa olevan vikaa, koska MAF piuha irti auto toimii ilman mitään ongelmia ja veto on normaali. Kävin reilu 10km lenkin heittää ja ei ollut ongelmia ja kun laitoin MAF liittimen paikoilleen niin ongelmat alkoivat heti uudestaan. Edellisestä autosta meni katti niin silloin veto oli kokoajan heikko.Cosesc kirjoitti:Oisko mahdollisesti katti hajonnut ja tukkii pakoputken?
-
- Ylläpitäjä
Olisin kokeillu jo pestä mutta kaupat kerkesi menemään kiinni, tähän varmaan soveltuu myös elektroniikan pudistussuihke?jjs kirjoitti:Pese MAF anturilangat jarrukliinerillä tai vastaavalla, kuivaa esim. paineilmalla varovasti. Yleensä herää henkiin.
Irrottelin sen paikoiltaan ja katselin mutta silmämääräisesti näytti puhtaalta, maanantaina täytyy kokeilla puhistaa.
Joo tosiaan alkuperäinen on viel, kuten kaikki muutkin moottorissa. Tulpat on vaihdettu 100tkm kohdalla koneeseen, mutta muuta ei ole tehty koko aikana.Arska kirjoitti:Ihme jos maffi on noinkin kauan kestänyt, todella huonoa tekoa ovat monessa vehkeessä. Kallista vittuilua.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Ylläpitäjä