P100 Lavasierramiehet ohoi..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
P100 Lavasierramiehet ohoi..
Tiedän että tässä porukassa on muutamia rakennettuja P100 lava-autoja, mutta harmillisen vähän niistä kukaan kuvia ja speksejä tänne laittelee... Laittakaa nyt vaikka tähän topiciin speksejä ja kuvalinkkejä omista / toisten omista massasta erottuvista lavasierroista.
Mulla itellä on yks tuollainen (toistaiseksi perusmalli) projektina http://www.netikka.net/samih/p100.html mutta tallissa makaa jo ruisku-Scorpio josta joutaa iso kasa osia tuohon.. eli ruisku-ohc tulossa, sit olis cossun puskuria yms pientä ja aika näyttää mitä muuta saan aikaan.
Samalla voisin kysellä mikä on helpoin tapa muuttaa pulttijaoksi 4x108 tai 5x112? koko etuakselin voi toki vaihtaa mut entäs takapää?
Mulla itellä on yks tuollainen (toistaiseksi perusmalli) projektina http://www.netikka.net/samih/p100.html mutta tallissa makaa jo ruisku-Scorpio josta joutaa iso kasa osia tuohon.. eli ruisku-ohc tulossa, sit olis cossun puskuria yms pientä ja aika näyttää mitä muuta saan aikaan.
Samalla voisin kysellä mikä on helpoin tapa muuttaa pulttijaoksi 4x108 tai 5x112? koko etuakselin voi toki vaihtaa mut entäs takapää?
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Meinasin toisena jakona 108...ja korjaus kahden kaverin autossa tuo jako siellä tuon 160 lisäksisamiharju kirjoitti:kyllä siinä on jakona 5x160 ihan original..timoheikkinen792 kirjoitti:Vittu nehän on niin rumia ettei kukaan kehtaa ees kuvia laittaa tänne![]()
![]()
ps edessä on jo 4*108 jako ainakin kaverin p100...

-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
tuossa yks kuva ,mut autosta en uskalla kertoa enenpää.....
ON NE VITTU RUMIA
ps tuossa alla 108 vanteet edessä ja ei tehty muutoksia...
ON NE VITTU RUMIA
ps tuossa alla 108 vanteet edessä ja ei tehty muutoksia...
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Tuo jaon muutospalikka ei ole 112x5. Irroitin tuon palikan ja yritin laittaa corpparin vannetta erään projektin vaiheessa mut eihän se sinne paikoilleen sopinut...samiharju kirjoitti:jos siinä on scorpion tolpat ja kuten kuva osoittaa se jako olis kaiketi 5x112; 4x108 on sit kaiketi vaihdettu sierran navat tai koko akseli peräti.
entäs takapää: en halua jättää sinne transhitin pyöriä..
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Jumalauta kun on siisti P100! Tuommoseen työkaluun sopii paljon hienommin kaikki nuo Sierran tuninkiosat kuin normi-Sierraan. Tuon kun vielä kruunaa jollain tuninkivärillä eli mustalla ja Voima-moottorilla, niin a'vot.timoheikkinen792 kirjoitti:tuossa yks kuva ,mut autosta en uskalla kertoa enenpää.....
ON NE VITTU RUMIA
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Tohon tulee vaan normi ohc mut tossa taustalla näkyvässä Caprissahan on BOA, Tatech ja remmi..MouTine kirjoitti:Jumalauta kun on siisti P100! Tuommoseen työkaluun sopii paljon hienommin kaikki nuo Sierran tuninkiosat kuin normi-Sierraan. Tuon kun vielä kruunaa jollain tuninkivärillä eli mustalla ja Voima-moottorilla, niin a'vot.timoheikkinen792 kirjoitti:tuossa yks kuva ,mut autosta en uskalla kertoa enenpää.....
ON NE VITTU RUMIA

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
- Paikkakunta: Jämsänkoski City
- Viesti:
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Onko kyseessä Valkaman musta Capri?timoheikkinen792 kirjoitti:nokialla ollu pitkään...eikä remmillä vielä ajossa koskaanSivonen kirjoitti:Onko kenties pyörinyt Jämsässä tuo remmi-Capri joskus?![]()
Ja lavataunus on minullakin... Turbo menee pellin alle kun kykenee laittamaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
onMouTine kirjoitti:Onko kyseessä Valkaman musta Capri?timoheikkinen792 kirjoitti:nokialla ollu pitkään...eikä remmillä vielä ajossa koskaanSivonen kirjoitti:Onko kenties pyörinyt Jämsässä tuo remmi-Capri joskus?![]()
Ja lavataunus on minullakin... Turbo menee pellin alle kun kykenee laittamaan.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
On kyllä aivan saatanan hieno Capri! Nää on just näitä hetkiä, jollon tulee pohdittua että jos tekis sittenkin Caprin seuraavaksi.timoheikkinen792 kirjoitti:onMouTine kirjoitti:Onko kyseessä Valkaman musta Capri?timoheikkinen792 kirjoitti: nokialla ollu pitkään...eikä remmillä vielä ajossa koskaan
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Äääh noihan on vaan Fordeja... mutta kärryissä on KARHUa.pablo kirjoitti:Tohon tulee vaan normi ohc mut tossa taustalla näkyvässä Caprissahan on BOA, Tatech ja remmi..MouTine kirjoitti:Jumalauta kun on siisti P100! Tuommoseen työkaluun sopii paljon hienommin kaikki nuo Sierran tuninkiosat kuin normi-Sierraan. Tuon kun vielä kruunaa jollain tuninkivärillä eli mustalla ja Voima-moottorilla, niin a'vot.timoheikkinen792 kirjoitti:tuossa yks kuva ,mut autosta en uskalla kertoa enenpää.....
ON NE VITTU RUMIA

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
tai vaihtaa ne pyörän navat vain normi sierrasta tai scorppiosta,eikö pitäs käydä suoraan? niin omaan ajattelin tehä. tuossa linkissä asiallinen peesatku
http://www.pistonheads.com/sales/276376.htmurl
http://www.pistonheads.com/sales/276376.htmurl
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Niin eteen onkin helpointa, mutta takana joutuu soveltamaan. P100:n vetaritkaan eivät kiinnity samalla tavalla kuin esim. Taunuksen ison atlaksen vetarit, joten senkään puolesta ei kikkailu onnistu. Eikä niin isoja jarrurumpuja taida saada mistään 108 tai 112 jaolla... Eikös siitä P100:n akselista se vetari tule pois riittävän avonaisella vanteella vaikka kokonaan rengasta irroittamattahilteri kirjoitti:tai vaihtaa ne pyörän navat vain normi sierrasta tai scorppiosta,eikö pitäs käydä suoraan? niin omaan ajattelin tehä.

Toisaalta, siinä vetarissahan on joku pienempi viispulttinen jako kuin pyörännavassa...

Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001
Tuo taka-akselin navan rakenne on hieman ongelmallinen P-100:ssa.
Ensinnäkin navasta ei löydy vanteen keskiöstä keskittävää osaa ollenkaan (uivan vetoakselin kinnitys). Muistaakseni lakipykälät vaatii, että kevytmetallivanne tulee keskittyä myös vanteen keskiöstä, peltivanteelle riittää pelkkä pulteista keskitys niinkuin se P-satkussa alunperin on.
Toiseksi taka-akselin kantavuus oli muistaakseni 1650kg (Sami voi tarkastaa), joten ihan mikä tahansa perä ei sinne ainakaan laillisesti käy. Englantilaiset ovat asentaneet mm. Caprin akseleita, joista löytyy sopiva pulttijako, välitys ja osasta jopa lukko, mutta meillä ei akselin kantavuus riitä. Mittailin joskus pitkän Hiacen perää, josko sellaisen olisi heittänyt alle (lukko), mutta siinäkin oli hieman pienempi max. akselipaino.
Sopivan välilaipan voi tietysti tehdä, mutta vaatii tämän jälkeen älyttömällä ET:llä olevan vanteen, varsinkin jos haluaa vähänkin leveämmän vanteen laittaa. Myöskään tuota 825 kg:n kantavuutta/vanne ei löydy ihan joka vanteesta.
Tietysti alle voi heittää minkä tahansa sopivan perän tai vanteet, mutta leimalle ei kannata yrittää. Vai onko Samilla helpotuksia asiaan??
Ensinnäkin navasta ei löydy vanteen keskiöstä keskittävää osaa ollenkaan (uivan vetoakselin kinnitys). Muistaakseni lakipykälät vaatii, että kevytmetallivanne tulee keskittyä myös vanteen keskiöstä, peltivanteelle riittää pelkkä pulteista keskitys niinkuin se P-satkussa alunperin on.
Toiseksi taka-akselin kantavuus oli muistaakseni 1650kg (Sami voi tarkastaa), joten ihan mikä tahansa perä ei sinne ainakaan laillisesti käy. Englantilaiset ovat asentaneet mm. Caprin akseleita, joista löytyy sopiva pulttijako, välitys ja osasta jopa lukko, mutta meillä ei akselin kantavuus riitä. Mittailin joskus pitkän Hiacen perää, josko sellaisen olisi heittänyt alle (lukko), mutta siinäkin oli hieman pienempi max. akselipaino.
Sopivan välilaipan voi tietysti tehdä, mutta vaatii tämän jälkeen älyttömällä ET:llä olevan vanteen, varsinkin jos haluaa vähänkin leveämmän vanteen laittaa. Myöskään tuota 825 kg:n kantavuutta/vanne ei löydy ihan joka vanteesta.
Tietysti alle voi heittää minkä tahansa sopivan perän tai vanteet, mutta leimalle ei kannata yrittää. Vai onko Samilla helpotuksia asiaan??
Jäsen #72
Keep the Legend Alive
Keep the Legend Alive
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Eikös tämä ole myös Focuksen ja Mondeon jako uusimmissa?Seppo kirjoitti:P-100:n etunavan välilaipan jako on 5x108. Löytyy mm. Volvosta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
siinä on kunnon p-satku http://drft.dk/index.php/510330
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
nyt oli nettiautossakin pari asiallista lavakampetta..
http://www.nettiauto.com/1635199
http://www.nettiauto.com/1630650
http://www.nettiauto.com/1635199
http://www.nettiauto.com/1630650
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Mites tuo etupään jaonmuutoslaippa ja sen uusiokäyttö; onko kukaan tutkinut onko nuo pultit siinä tavallisia pinnapultteja; jos paukutteis siitä pultii irti ja ruuvais takapäähän orggis pultteihin tuon kappaleen kiinni, ja laittais noihin sisäkehän 5x108 reikiin taas pinnapultit jolloin tulis eteen ja taakse jaoksi 5x108: jo luulis vanteita löytyvän?
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
mites ne kantavuudet renkaissa,voiko esim. leimata muilla kuin pakun renkailla? takapää varsinki taitaa vaatia leveän nakin.
ja entäpä miten madallus.. eteen vaikka scorpin madallus jouset ja taakse vaikka escortin pitkät u-pultit ja madalluspalat..
niin ja etupäähän madaltuu jo hiukan kun ottaa pois ne palat rungon ja etupalkin välistä.
ja entäpä miten madallus.. eteen vaikka scorpin madallus jouset ja taakse vaikka escortin pitkät u-pultit ja madalluspalat..
niin ja etupäähän madaltuu jo hiukan kun ottaa pois ne palat rungon ja etupalkin välistä.
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
etupään jaon muutoslaipassa on pinnapultit ihan lyömällä kiinni ja sen saa takapäähän käymään, jotain pientä sorvaamista vaati, en muista enää mitä, kun asiaa tutkin pari viikkoa sitten..
ja ei se keula madallu mihinkään vaikka etupalkin alta ottaisi palikat pois, ainoastaa moottori nousee korkeamalle koriin nähden..
ja ei se keula madallu mihinkään vaikka etupalkin alta ottaisi palikat pois, ainoastaa moottori nousee korkeamalle koriin nähden..
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Äkkiä kyllä kanssa luulis että kyllähän se kori tippuu renkaaseen päin kun ne korokkeet ottaa pois
.. Ellei sit iskarit/jouset ole älyttömän pitkät verrattuna sierran tolppiin.
Ainakin tossa meidän tallin satkussa on ne otettu pois mut, siinä on kyllä cosan tolpatkin mut, matala se on alkuperäiseen nähden.

Ainakin tossa meidän tallin satkussa on ne otettu pois mut, siinä on kyllä cosan tolpatkin mut, matala se on alkuperäiseen nähden.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti Tammikuu 13. 0:14:58 2004
- Paikkakunta: Loimaa
ytte kirjoitti:siinä on kunnon p-satku http://drft.dk/index.php/510330
Tuota projektia on tullut innolla seurattua. Tuossa on aika paljon vastaavia toteutuksia mitä tuohon omaankin lavataunukseen on tulossa.
Tuolla olisi pari vanhaa kuvaa tuosta mun P100:sesta:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/P100/
Moottorina oli hiukan piristetty ohc ihan perus reseptillä. Kevennetty ja tasapainotettu alakerta mahlen männillä, isoventtiili kansi burtonin bf63 nokalla, 45 dellortot, peltisarja yms pientä.
Alustaa madalsin takaa 100mm madalluspaloilla ja edestä joillakin sierran jousilla + iskareilla. Renkaina käytin ihan normaaleja 14" kumeja kun pakunrenkailla ajettavuus oli aika järkyttävä.
Noilla osilla tuli ajettua varttimaili 15.8s ja 140km/h
Tällähetkellä kori on tuolla hallin pihalla ilman tekniikkaa. Paljon uutta osaa on jo hommattuna ja tarkoitus ottaa auto työnalle kunhan vaan ensin saisin tuon toisen harrasteauton + muutaman asiakastyön valmiiksi.
Senverran voin paljastaa, että moottorilla mikä autoon on seuraavaksi tulossa ajoin viimekesänä 13.8s ja 165 km/h joten eiköhän se pienillä parannuksilla tuota lavahyttiäkin liikuta.
Ford P100
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Kyllä tollanen p100 on aina kummitellu mielessä ja varmaan tulee jossakin vaiheessa hommattua. Tekniikas joko ohc tai sitten mersusta joku dieselin retkuPetehri kirjoitti:ytte kirjoitti:siinä on kunnon p-satku http://drft.dk/index.php/510330
Tuota projektia on tullut innolla seurattua. Tuossa on aika paljon vastaavia toteutuksia mitä tuohon omaankin lavataunukseen on tulossa.
Tuolla olisi pari vanhaa kuvaa tuosta mun P100:sesta:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/P100/
Moottorina oli hiukan piristetty ohc ihan perus reseptillä. Kevennetty ja tasapainotettu alakerta mahlen männillä, isoventtiili kansi burtonin bf63 nokalla, 45 dellortot, peltisarja yms pientä.
Alustaa madalsin takaa 100mm madalluspaloilla ja edestä joillakin sierran jousilla + iskareilla. Renkaina käytin ihan normaaleja 14" kumeja kun pakunrenkailla ajettavuus oli aika järkyttävä.
Noilla osilla tuli ajettua varttimaili 15.8s ja 140km/h
Tällähetkellä kori on tuolla hallin pihalla ilman tekniikkaa. Paljon uutta osaa on jo hommattuna ja tarkoitus ottaa auto työnalle kunhan vaan ensin saisin tuon toisen harrasteauton + muutaman asiakastyön valmiiksi.
Senverran voin paljastaa, että moottorilla mikä autoon on seuraavaksi tulossa ajoin viimekesänä 13.8s ja 165 km/h joten eiköhän se pienillä parannuksilla tuota lavahyttiäkin liikuta.

-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
varsinkin tämä.Scorpio-cossun vanteet,5*112 jako siis.samiharju kirjoitti:nyt oli nettiautossakin pari asiallista lavakampetta..
http://www.nettiauto.com/1635199
btw,jos tämmöstä P100:sta rakentelee ja koneeseen saa voimaa niin ehdottomasti pitää laittaa se todella töykeän näköinen korkea valkoinen lasikuituinen kate lavan päälle,siis se mikä on hyttiä paljon korkeampi

-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Vielä parempi olis kun nikkarois sellasen intin maseista tutun yrjönvärisen pressukatoksen ja sen päälle majakka ja pari työvaloa.Sierra XR kirjoitti:varsinkin tämä.Scorpio-cossun vanteet,5*112 jako siis.samiharju kirjoitti:nyt oli nettiautossakin pari asiallista lavakampetta..
http://www.nettiauto.com/1635199
btw,jos tämmöstä P100:sta rakentelee ja koneeseen saa voimaa niin ehdottomasti pitää laittaa se todella töykeän näköinen korkea valkoinen lasikuituinen kate lavan päälle,siis se mikä on hyttiä paljon korkeampi

P100:n tärkein lisävaruste on muuten huoltoajo-kyltti, helpottaa joskus kaupungeissa parkkeerausta oleellisesti...

Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
- Paikkakunta: Jämsänkoski City
- Viesti:
Mulla taas tuli mieleen semmoinen matalampi lavakate, jonka kanssa auto näyttäisi suunnilleen ylipitkältä farmarilta. Toki katteeseen isot ikkunat sivuille ja taakse, ikkunoihin viininpunaset samettiverhot. Sitten vielä auton väriksi kiiltävä musta... 

MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
sitä kutsutaan kamelinkuljetuskopiksi.Sierra XR kirjoitti:varsinkin tämä.Scorpio-cossun vanteet,5*112 jako siis.samiharju kirjoitti:nyt oli nettiautossakin pari asiallista lavakampetta..
http://www.nettiauto.com/1635199
btw,jos tämmöstä P100:sta rakentelee ja koneeseen saa voimaa niin ehdottomasti pitää laittaa se todella töykeän näköinen korkea valkoinen lasikuituinen kate lavan päälle,siis se mikä on hyttiä paljon korkeampi
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
- Paikkakunta: Jämsänkoski City
- Viesti:
Jaah, nyt muuten alako kiinnostamaan.
Mistä löytyy kyseisiä vetareita?
Sattuu nimittäin olemaan yhet Mersun vanteet (5x112) psatkuun sopivilla (l. laillisilla) renkailla ylimääräsenä... Jakohan on 5x122.

Mistä löytyy kyseisiä vetareita?
Sattuu nimittäin olemaan yhet Mersun vanteet (5x112) psatkuun sopivilla (l. laillisilla) renkailla ylimääräsenä... Jakohan on 5x122.

MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
esim.Ford P7b,1969-1971 ja pitäisi sopia tökkäämällä paikalleen.perän lukkokin sopii vastaavasti P100sesta P7:aan ja tietääkseni vetarit käyvät myös P7sta P100aan.Sivonen kirjoitti:Jaah, nyt muuten alako kiinnostamaan.![]()
Mistä löytyy kyseisiä vetareita?
Sattuu nimittäin olemaan yhet Mersun vanteet (5x112) psatkuun sopivilla (l. laillisilla) renkailla ylimääräsenä... Jakohan on 5x122.
noita P7 malleja nyt ei kovin paljon enää purkureilla välttämättä ole mutta onhan osia tarjolla kuitenkin.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001
Tässä muutama kuva suunnittelun pohjaksi.
Napa ja vetoakseli
Koko perä
Laippa
Perän luovuttajaehdokas
Kuten kuvista näkyy, on P-satkun omassa laipassa reilusti tavaraa vaikka mille pulttijaolle. Rummun tilalle vain pitäis saada jostain sopivat levyt, esim. VW-transportterista. Vetoakselin kiinnitys laippaan mutkistaa hieman tilannetta, mutta jos paksun rummun voi jättää pois, pystyy sen tilalle tekemään jonkinlaisen välilaipan keskiöineen.
P7:n vetoakseli ei kyllä suoraan käy, kuten kuvista selviää. Koko P7:n perä olis tietysti kova sana 3.7 välityksellä, mutta se kantavuus... Ei viitsisi joka katsastukseen perää vaihtaa
Napa ja vetoakseli
Koko perä
Laippa
Perän luovuttajaehdokas
Kuten kuvista näkyy, on P-satkun omassa laipassa reilusti tavaraa vaikka mille pulttijaolle. Rummun tilalle vain pitäis saada jostain sopivat levyt, esim. VW-transportterista. Vetoakselin kiinnitys laippaan mutkistaa hieman tilannetta, mutta jos paksun rummun voi jättää pois, pystyy sen tilalle tekemään jonkinlaisen välilaipan keskiöineen.
P7:n vetoakseli ei kyllä suoraan käy, kuten kuvista selviää. Koko P7:n perä olis tietysti kova sana 3.7 välityksellä, mutta se kantavuus... Ei viitsisi joka katsastukseen perää vaihtaa

Jäsen #72
Keep the Legend Alive
Keep the Legend Alive
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
lukko, pulttijako ja kestäis?samiharju kirjoitti:lähtökohta tais olla erilaisten / hienojen vanteiden saaminen alle eikä huvikseen akselin vaihto; mitäs hyötyä hiacen akselista tällöin olisi?Bootsi kirjoitti:Eikö olis helpointa laittaa sinne joku Hiace tai Volvo akseli?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.