P100 Lavasierramiehet ohoi..

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

P100 Lavasierramiehet ohoi..

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Marraskuu 25. 10:27:53 2007

Tiedän että tässä porukassa on muutamia rakennettuja P100 lava-autoja, mutta harmillisen vähän niistä kukaan kuvia ja speksejä tänne laittelee... Laittakaa nyt vaikka tähän topiciin speksejä ja kuvalinkkejä omista / toisten omista massasta erottuvista lavasierroista.

Mulla itellä on yks tuollainen (toistaiseksi perusmalli) projektina http://www.netikka.net/samih/p100.html mutta tallissa makaa jo ruisku-Scorpio josta joutaa iso kasa osia tuohon.. eli ruisku-ohc tulossa, sit olis cossun puskuria yms pientä ja aika näyttää mitä muuta saan aikaan.

Samalla voisin kysellä mikä on helpoin tapa muuttaa pulttijaoksi 4x108 tai 5x112? koko etuakselin voi toki vaihtaa mut entäs takapää?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Marraskuu 25. 10:30:43 2007

Vittu nehän on niin rumia ettei kukaan kehtaa ees kuvia laittaa tänne :lol: :lol: :lol:

ps edessä on jo 4*108 jako ainakin kaverin p100...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Marraskuu 25. 10:32:40 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Vittu nehän on niin rumia ettei kukaan kehtaa ees kuvia laittaa tänne :lol: :lol: :lol:

ps edessä on jo 4*108 jako ainakin kaverin p100...
kyllä siinä on jakona 5x160 ihan original..

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Marraskuu 25. 10:34:40 2007

samiharju kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Vittu nehän on niin rumia ettei kukaan kehtaa ees kuvia laittaa tänne :lol: :lol: :lol:

ps edessä on jo 4*108 jako ainakin kaverin p100...
kyllä siinä on jakona 5x160 ihan original..
Meinasin toisena jakona 108...ja korjaus kahden kaverin autossa tuo jako siellä tuon 160 lisäksi :?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Marraskuu 25. 10:47:47 2007

tuossa yks kuva ,mut autosta en uskalla kertoa enenpää.....

ON NE VITTU RUMIA

ps tuossa alla 108 vanteet edessä ja ei tehty muutoksia...

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Su Marraskuu 25. 11:11:18 2007

Eiköhän niissä ole skorpin tolpat edessä vakiona. tuo 160 jako on tehty erillisellä laipalla
RapajuoppoPutkiMies*469*

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Marraskuu 25. 11:27:20 2007

jos siinä on scorpion tolpat ja kuten kuva osoittaa se jako olis kaiketi 5x112; 4x108 on sit kaiketi vaihdettu sierran navat tai koko akseli peräti.

entäs takapää: en halua jättää sinne transhitin pyöriä.. :-)

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Marraskuu 25. 11:58:31 2007

Toi kuvan auto on meidän hallilta.. Siinä on vaihdettu cossun tolpat ja navat eteen eli sillä saatu 4*108 jako siihen. Takana on vielä orkkis jako mut ilmeisesti jakomuutospalikalla aikoo muuttaa sen. Taakse tulee vaatimattomat 325/50-15 nakit.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Marraskuu 25. 14:35:39 2007

samiharju kirjoitti:jos siinä on scorpion tolpat ja kuten kuva osoittaa se jako olis kaiketi 5x112; 4x108 on sit kaiketi vaihdettu sierran navat tai koko akseli peräti.

entäs takapää: en halua jättää sinne transhitin pyöriä.. :-)
Tuo jaon muutospalikka ei ole 112x5. Irroitin tuon palikan ja yritin laittaa corpparin vannetta erään projektin vaiheessa mut eihän se sinne paikoilleen sopinut...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Marraskuu 25. 17:22:12 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:tuossa yks kuva ,mut autosta en uskalla kertoa enenpää.....

ON NE VITTU RUMIA
Jumalauta kun on siisti P100! Tuommoseen työkaluun sopii paljon hienommin kaikki nuo Sierran tuninkiosat kuin normi-Sierraan. Tuon kun vielä kruunaa jollain tuninkivärillä eli mustalla ja Voima-moottorilla, niin a'vot.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Marraskuu 25. 17:44:06 2007

MouTine kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:tuossa yks kuva ,mut autosta en uskalla kertoa enenpää.....

ON NE VITTU RUMIA
Jumalauta kun on siisti P100! Tuommoseen työkaluun sopii paljon hienommin kaikki nuo Sierran tuninkiosat kuin normi-Sierraan. Tuon kun vielä kruunaa jollain tuninkivärillä eli mustalla ja Voima-moottorilla, niin a'vot.
Tohon tulee vaan normi ohc mut tossa taustalla näkyvässä Caprissahan on BOA, Tatech ja remmi.. :wink:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » Su Marraskuu 25. 18:39:03 2007

Onko kenties pyörinyt Jämsässä tuo remmi-Capri joskus? :roll:

Ja lavataunus on minullakin... Turbo menee pellin alle kun kykenee laittamaan. :lol:
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Marraskuu 25. 18:44:23 2007

Sivonen kirjoitti:Onko kenties pyörinyt Jämsässä tuo remmi-Capri joskus? :roll:

Ja lavataunus on minullakin... Turbo menee pellin alle kun kykenee laittamaan. :lol:
nokialla ollu pitkään...eikä remmillä vielä ajossa koskaan :D

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Marraskuu 25. 18:55:12 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:Onko kenties pyörinyt Jämsässä tuo remmi-Capri joskus? :roll:

Ja lavataunus on minullakin... Turbo menee pellin alle kun kykenee laittamaan. :lol:
nokialla ollu pitkään...eikä remmillä vielä ajossa koskaan :D
Onko kyseessä Valkaman musta Capri?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Marraskuu 25. 18:58:08 2007

MouTine kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:Onko kenties pyörinyt Jämsässä tuo remmi-Capri joskus? :roll:

Ja lavataunus on minullakin... Turbo menee pellin alle kun kykenee laittamaan. :lol:
nokialla ollu pitkään...eikä remmillä vielä ajossa koskaan :D
Onko kyseessä Valkaman musta Capri?
on

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Marraskuu 25. 19:00:18 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti: nokialla ollu pitkään...eikä remmillä vielä ajossa koskaan :D
Onko kyseessä Valkaman musta Capri?
on
On kyllä aivan saatanan hieno Capri! Nää on just näitä hetkiä, jollon tulee pohdittua että jos tekis sittenkin Caprin seuraavaksi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Marraskuu 25. 19:08:38 2007

pablo kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:tuossa yks kuva ,mut autosta en uskalla kertoa enenpää.....

ON NE VITTU RUMIA
Jumalauta kun on siisti P100! Tuommoseen työkaluun sopii paljon hienommin kaikki nuo Sierran tuninkiosat kuin normi-Sierraan. Tuon kun vielä kruunaa jollain tuninkivärillä eli mustalla ja Voima-moottorilla, niin a'vot.
Tohon tulee vaan normi ohc mut tossa taustalla näkyvässä Caprissahan on BOA, Tatech ja remmi.. :wink:
Äääh noihan on vaan Fordeja... mutta kärryissä on KARHUa. :lol:

Seppo
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001

Viesti Kirjoittaja Seppo » Su Marraskuu 25. 22:36:06 2007

P-100:n etunavan välilaipan jako on 5x108. Löytyy mm. Volvosta.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Marraskuu 26. 7:26:57 2007

helpoin keino on hitsata navasta vanha jako umpeen ja purata uudet reijät uudelle jaolle.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Marraskuu 26. 12:20:48 2007

tai vaihtaa ne pyörän navat vain normi sierrasta tai scorppiosta,eikö pitäs käydä suoraan? niin omaan ajattelin tehä. tuossa linkissä asiallinen peesatku

http://www.pistonheads.com/sales/276376.htmurl

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Marraskuu 26. 13:48:48 2007

hilteri kirjoitti:tai vaihtaa ne pyörän navat vain normi sierrasta tai scorppiosta,eikö pitäs käydä suoraan? niin omaan ajattelin tehä.
Niin eteen onkin helpointa, mutta takana joutuu soveltamaan. P100:n vetaritkaan eivät kiinnity samalla tavalla kuin esim. Taunuksen ison atlaksen vetarit, joten senkään puolesta ei kikkailu onnistu. Eikä niin isoja jarrurumpuja taida saada mistään 108 tai 112 jaolla... Eikös siitä P100:n akselista se vetari tule pois riittävän avonaisella vanteella vaikka kokonaan rengasta irroittamatta :)

Toisaalta, siinä vetarissahan on joku pienempi viispulttinen jako kuin pyörännavassa... :idea:

Seppo
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001

Viesti Kirjoittaja Seppo » Ma Marraskuu 26. 22:13:42 2007

Tuo taka-akselin navan rakenne on hieman ongelmallinen P-100:ssa.

Ensinnäkin navasta ei löydy vanteen keskiöstä keskittävää osaa ollenkaan (uivan vetoakselin kinnitys). Muistaakseni lakipykälät vaatii, että kevytmetallivanne tulee keskittyä myös vanteen keskiöstä, peltivanteelle riittää pelkkä pulteista keskitys niinkuin se P-satkussa alunperin on.

Toiseksi taka-akselin kantavuus oli muistaakseni 1650kg (Sami voi tarkastaa), joten ihan mikä tahansa perä ei sinne ainakaan laillisesti käy. Englantilaiset ovat asentaneet mm. Caprin akseleita, joista löytyy sopiva pulttijako, välitys ja osasta jopa lukko, mutta meillä ei akselin kantavuus riitä. Mittailin joskus pitkän Hiacen perää, josko sellaisen olisi heittänyt alle (lukko), mutta siinäkin oli hieman pienempi max. akselipaino.

Sopivan välilaipan voi tietysti tehdä, mutta vaatii tämän jälkeen älyttömällä ET:llä olevan vanteen, varsinkin jos haluaa vähänkin leveämmän vanteen laittaa. Myöskään tuota 825 kg:n kantavuutta/vanne ei löydy ihan joka vanteesta.

Tietysti alle voi heittää minkä tahansa sopivan perän tai vanteet, mutta leimalle ei kannata yrittää. Vai onko Samilla helpotuksia asiaan??
Jäsen #72
Keep the Legend Alive

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 26. 22:31:39 2007

ei ole helpotuksia. 5x112 jakoa etupään vaivattomuuden lisäksi meinasin kun esim vw transporterissa on sellainen ja niistä sais kantavan vanteen/renkaan kyllä..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Marraskuu 27. 0:47:04 2007

Seppo kirjoitti:P-100:n etunavan välilaipan jako on 5x108. Löytyy mm. Volvosta.
Eikös tämä ole myös Focuksen ja Mondeon jako uusimmissa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Marraskuu 27. 21:53:12 2007

SLEI kirjoitti:
Seppo kirjoitti:P-100:n etunavan välilaipan jako on 5x108. Löytyy mm. Volvosta.
Eikös tämä ole myös Focuksen ja Mondeon jako uusimmissa?
jep


ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Marraskuu 27. 23:22:53 2007

siinä on kunnon p-satku http://drft.dk/index.php/510330

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 28. 7:45:31 2007

nyt oli nettiautossakin pari asiallista lavakampetta..

http://www.nettiauto.com/1635199

http://www.nettiauto.com/1630650

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 28. 15:16:57 2007

Mites tuo etupään jaonmuutoslaippa ja sen uusiokäyttö; onko kukaan tutkinut onko nuo pultit siinä tavallisia pinnapultteja; jos paukutteis siitä pultii irti ja ruuvais takapäähän orggis pultteihin tuon kappaleen kiinni, ja laittais noihin sisäkehän 5x108 reikiin taas pinnapultit jolloin tulis eteen ja taakse jaoksi 5x108: jo luulis vanteita löytyvän?

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Marraskuu 28. 15:20:34 2007

mites ne kantavuudet renkaissa,voiko esim. leimata muilla kuin pakun renkailla? takapää varsinki taitaa vaatia leveän nakin.

ja entäpä miten madallus.. eteen vaikka scorpin madallus jouset ja taakse vaikka escortin pitkät u-pultit ja madalluspalat..
niin ja etupäähän madaltuu jo hiukan kun ottaa pois ne palat rungon ja etupalkin välistä.

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ke Marraskuu 28. 15:25:58 2007

etupään jaon muutoslaipassa on pinnapultit ihan lyömällä kiinni ja sen saa takapäähän käymään, jotain pientä sorvaamista vaati, en muista enää mitä, kun asiaa tutkin pari viikkoa sitten..

ja ei se keula madallu mihinkään vaikka etupalkin alta ottaisi palikat pois, ainoastaa moottori nousee korkeamalle koriin nähden..

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 28. 20:53:12 2007

hmm tuossa p100 esitteessä kerrotaan korin ajokorkeutta nostetun apurungon ja korin välisillä korokepaloilla.. en ole tutkinut muuten.

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Ke Marraskuu 28. 21:17:44 2007

Etupään raideleveyteen vaikuttaa ja tolppien pystykallistumaan (muista hienoa nimeä), iskari/jousi sen korkeuden määrää.
RapajuoppoPutkiMies*469*

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Marraskuu 28. 21:20:38 2007

Äkkiä kyllä kanssa luulis että kyllähän se kori tippuu renkaaseen päin kun ne korokkeet ottaa pois :roll: .. Ellei sit iskarit/jouset ole älyttömän pitkät verrattuna sierran tolppiin.

Ainakin tossa meidän tallin satkussa on ne otettu pois mut, siinä on kyllä cosan tolpatkin mut, matala se on alkuperäiseen nähden.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Ke Marraskuu 28. 21:27:06 2007

Jos rengas on kiinni navassa ja napa iskarissa(McPherson), iskari korissa, miten se vaikuttaa :roll:
Laitoin aikanaan välikoppaan ko. palat ja ei vaikuttanut korkeuteen :wink:
RapajuoppoPutkiMies*469*

Petehri
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Tammikuu 13. 0:14:58 2004
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri » To Marraskuu 29. 0:38:48 2007

ytte kirjoitti:siinä on kunnon p-satku http://drft.dk/index.php/510330

Tuota projektia on tullut innolla seurattua. Tuossa on aika paljon vastaavia toteutuksia mitä tuohon omaankin lavataunukseen on tulossa.


Tuolla olisi pari vanhaa kuvaa tuosta mun P100:sesta:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/P100/

Moottorina oli hiukan piristetty ohc ihan perus reseptillä. Kevennetty ja tasapainotettu alakerta mahlen männillä, isoventtiili kansi burtonin bf63 nokalla, 45 dellortot, peltisarja yms pientä.

Alustaa madalsin takaa 100mm madalluspaloilla ja edestä joillakin sierran jousilla + iskareilla. Renkaina käytin ihan normaaleja 14" kumeja kun pakunrenkailla ajettavuus oli aika järkyttävä.

Noilla osilla tuli ajettua varttimaili 15.8s ja 140km/h

Tällähetkellä kori on tuolla hallin pihalla ilman tekniikkaa. Paljon uutta osaa on jo hommattuna ja tarkoitus ottaa auto työnalle kunhan vaan ensin saisin tuon toisen harrasteauton + muutaman asiakastyön valmiiksi.

Senverran voin paljastaa, että moottorilla mikä autoon on seuraavaksi tulossa ajoin viimekesänä 13.8s ja 165 km/h joten eiköhän se pienillä parannuksilla tuota lavahyttiäkin liikuta.
Ford P100

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Marraskuu 29. 15:44:02 2007

Petehri kirjoitti:
ytte kirjoitti:siinä on kunnon p-satku http://drft.dk/index.php/510330

Tuota projektia on tullut innolla seurattua. Tuossa on aika paljon vastaavia toteutuksia mitä tuohon omaankin lavataunukseen on tulossa.


Tuolla olisi pari vanhaa kuvaa tuosta mun P100:sesta:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/P100/

Moottorina oli hiukan piristetty ohc ihan perus reseptillä. Kevennetty ja tasapainotettu alakerta mahlen männillä, isoventtiili kansi burtonin bf63 nokalla, 45 dellortot, peltisarja yms pientä.

Alustaa madalsin takaa 100mm madalluspaloilla ja edestä joillakin sierran jousilla + iskareilla. Renkaina käytin ihan normaaleja 14" kumeja kun pakunrenkailla ajettavuus oli aika järkyttävä.

Noilla osilla tuli ajettua varttimaili 15.8s ja 140km/h

Tällähetkellä kori on tuolla hallin pihalla ilman tekniikkaa. Paljon uutta osaa on jo hommattuna ja tarkoitus ottaa auto työnalle kunhan vaan ensin saisin tuon toisen harrasteauton + muutaman asiakastyön valmiiksi.

Senverran voin paljastaa, että moottorilla mikä autoon on seuraavaksi tulossa ajoin viimekesänä 13.8s ja 165 km/h joten eiköhän se pienillä parannuksilla tuota lavahyttiäkin liikuta.
Kyllä tollanen p100 on aina kummitellu mielessä ja varmaan tulee jossakin vaiheessa hommattua. Tekniikas joko ohc tai sitten mersusta joku dieselin retku :roll:

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Marraskuu 29. 22:33:25 2007

samiharju kirjoitti:nyt oli nettiautossakin pari asiallista lavakampetta..

http://www.nettiauto.com/1635199
varsinkin tämä.Scorpio-cossun vanteet,5*112 jako siis.
btw,jos tämmöstä P100:sta rakentelee ja koneeseen saa voimaa niin ehdottomasti pitää laittaa se todella töykeän näköinen korkea valkoinen lasikuituinen kate lavan päälle,siis se mikä on hyttiä paljon korkeampi :lol:

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Marraskuu 30. 0:13:24 2007

Sierra XR kirjoitti:
samiharju kirjoitti:nyt oli nettiautossakin pari asiallista lavakampetta..
http://www.nettiauto.com/1635199
varsinkin tämä.Scorpio-cossun vanteet,5*112 jako siis.
btw,jos tämmöstä P100:sta rakentelee ja koneeseen saa voimaa niin ehdottomasti pitää laittaa se todella töykeän näköinen korkea valkoinen lasikuituinen kate lavan päälle,siis se mikä on hyttiä paljon korkeampi :lol:
Vielä parempi olis kun nikkarois sellasen intin maseista tutun yrjönvärisen pressukatoksen ja sen päälle majakka ja pari työvaloa. :lol:

P100:n tärkein lisävaruste on muuten huoltoajo-kyltti, helpottaa joskus kaupungeissa parkkeerausta oleellisesti... :roll:

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » Pe Marraskuu 30. 14:02:20 2007

Mulla taas tuli mieleen semmoinen matalampi lavakate, jonka kanssa auto näyttäisi suunnilleen ylipitkältä farmarilta. Toki katteeseen isot ikkunat sivuille ja taakse, ikkunoihin viininpunaset samettiverhot. Sitten vielä auton väriksi kiiltävä musta... 8)
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Marraskuu 30. 18:51:20 2007

Sierra XR kirjoitti:
samiharju kirjoitti:nyt oli nettiautossakin pari asiallista lavakampetta..

http://www.nettiauto.com/1635199
varsinkin tämä.Scorpio-cossun vanteet,5*112 jako siis.
btw,jos tämmöstä P100:sta rakentelee ja koneeseen saa voimaa niin ehdottomasti pitää laittaa se todella töykeän näköinen korkea valkoinen lasikuituinen kate lavan päälle,siis se mikä on hyttiä paljon korkeampi :lol:
sitä kutsutaan kamelinkuljetuskopiksi.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Joulukuu 1. 23:30:11 2007

jeddah kirjoitti: P100:n tärkein lisävaruste on muuten huoltoajo-kyltti, helpottaa joskus kaupungeissa parkkeerausta oleellisesti... :roll:
:lol: :lol:
tosta pulttijaon muutoksesta,mites olisi Scorpion navat eteen ja taakse vaikkapa P5/P7 mallin vetarit ja jakohan olisi sitten 5*112 ilman mitään muutos/välilaippoja.

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » Su Joulukuu 2. 2:29:42 2007

Jaah, nyt muuten alako kiinnostamaan. :D
Mistä löytyy kyseisiä vetareita?
Sattuu nimittäin olemaan yhet Mersun vanteet (5x112) psatkuun sopivilla (l. laillisilla) renkailla ylimääräsenä... Jakohan on 5x122. :roll:
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Joulukuu 2. 8:34:46 2007

Sivonen kirjoitti:Jaah, nyt muuten alako kiinnostamaan. :D
Mistä löytyy kyseisiä vetareita?
Sattuu nimittäin olemaan yhet Mersun vanteet (5x112) psatkuun sopivilla (l. laillisilla) renkailla ylimääräsenä... Jakohan on 5x122. :roll:
esim.Ford P7b,1969-1971 ja pitäisi sopia tökkäämällä paikalleen.perän lukkokin sopii vastaavasti P100sesta P7:aan ja tietääkseni vetarit käyvät myös P7sta P100aan.
noita P7 malleja nyt ei kovin paljon enää purkureilla välttämättä ole mutta onhan osia tarjolla kuitenkin.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Joulukuu 2. 10:04:47 2007

onko joku todella tehnyt tuollaisen p7 vetariswapin? mulla on luulo että ei mene ihan niin vain, mutta se on vain luulo..

Seppo
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001

Viesti Kirjoittaja Seppo » Su Joulukuu 2. 13:20:52 2007

Tässä muutama kuva suunnittelun pohjaksi.

Napa ja vetoakseli
Koko perä
Laippa
Perän luovuttajaehdokas

Kuten kuvista näkyy, on P-satkun omassa laipassa reilusti tavaraa vaikka mille pulttijaolle. Rummun tilalle vain pitäis saada jostain sopivat levyt, esim. VW-transportterista. Vetoakselin kiinnitys laippaan mutkistaa hieman tilannetta, mutta jos paksun rummun voi jättää pois, pystyy sen tilalle tekemään jonkinlaisen välilaipan keskiöineen.

P7:n vetoakseli ei kyllä suoraan käy, kuten kuvista selviää. Koko P7:n perä olis tietysti kova sana 3.7 välityksellä, mutta se kantavuus... Ei viitsisi joka katsastukseen perää vaihtaa :wink:
Jäsen #72
Keep the Legend Alive

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Joulukuu 2. 13:43:49 2007

Eikö olis helpointa laittaa sinne joku Hiace tai Volvo akseli?

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Joulukuu 5. 21:09:55 2007

Seppo kirjoitti:P7:n vetoakseli ei kyllä suoraan käy, kuten kuvista selviää.
eli tämäkin "varma" ja "jonkun tekemä" toteutus on taas legendaa...itse en ole vertaillut

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Joulukuu 6. 11:32:18 2007

Bootsi kirjoitti:Eikö olis helpointa laittaa sinne joku Hiace tai Volvo akseli?
lähtökohta tais olla erilaisten / hienojen vanteiden saaminen alle eikä huvikseen akselin vaihto; mitäs hyötyä hiacen akselista tällöin olisi?

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » To Joulukuu 6. 12:11:36 2007

samiharju kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:Eikö olis helpointa laittaa sinne joku Hiace tai Volvo akseli?
lähtökohta tais olla erilaisten / hienojen vanteiden saaminen alle eikä huvikseen akselin vaihto; mitäs hyötyä hiacen akselista tällöin olisi?
lukko, pulttijako ja kestäis?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Vastaa Viestiin