scorpio -87 2.9i ghia sähköongelma

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

scorpio -87 2.9i ghia sähköongelma

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Su Tammikuu 20. 15:16:54 2008

Sellainen pikku ongelma käyttöautoprojektissa että automaattilootan poiston jälkeen alustassa olevissa sähköjohdoissa on nyt lenkki tai siis
yksi johto kytketty maihin (automaatin käynnistyksen esto) .Auto ei starttaa ilman tätä hyppylankaa. Jotenkin piuha liittyy vielä peruutusvalokatkaisiaankin koska jos peruutusvalokatkaisian pistoke ei ole kiinni niin myöskään silloin ei starttaa.Kerrottakoon että alustassa olevat piuhat ovat kohtuu hyvin sekasin. Poistaisin kyseiset piuhoitukset alustasta ennekuin jää jonnekkin välille sen vuoksi että lähtee parkkikytkimen töpseli irti. Eli mistä mahtaa löytyä automaatin käynnistyksen estorele tai vaihtoeshtoisesti mistä voi vetää solenoidille suoraan piuhan niin että muut toiminnot ei häiriinny. Kaiketi suoraan veto virtalukolta onnistuu mutta mahtaako virtalukon piuha tulla konehuoneessa jonnekkin näkösälle. ?


Toinen sähkökysäri .Minne vois kytkeä jälkiasennuskierroslukumittarin.
eli tarkoitan sitä johtoa mikä laskee pulsseja. Voiko kytkeä puolaan niinkuin perinteisesti vain löytyykö jostain boxista liitäntä vai johdotanko
mittaristosta alkuperäisestä rinkimittarista. ?



-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Tammikuu 20. 16:03:07 2008

Tämän jo varmaan tiedätkin, mutta varmuuden vuoksi: automaatti Scorppi ei starttaa, jos vaihdekeppi ei ole P tai N asennossa. Jos siis keppi on R eli pakki asennossa, niin ei starttaa.

Voisin kuvitella, että manuaalilaatikossa on jossakin kyljessä pakkivalon katkaisin. Sinne vaan se johto.

Nyt kun ei ole enää automaattilaatikko autossa, niin eiköhän P/N-piuha voi olla koko ajan kytkettynä. Jos jaksaa hifistellä, niin voihan kojetauluun vetää johdot ja laittaa sille kytkimen. Äkkiseltään en kyllä keksi syytä miksi itse jaksaisin moiseen ryhtyä.

Ainakin Haynesin Scorpio korjausoppaassa on auton johtosarjan kytkentäkaavat ja johtojen värit, jos on johdot täysin sekaisin.

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Su Tammikuu 20. 21:39:20 2008

Sine kirjoitti:Tämän jo varmaan tiedätkin, mutta varmuuden vuoksi: automaatti Scorppi ei starttaa, jos vaihdekeppi ei ole P tai N asennossa. Jos siis keppi on R eli pakki asennossa, niin ei starttaa.

Voisin kuvitella, että manuaalilaatikossa on jossakin kyljessä pakkivalon katkaisin. Sinne vaan se johto.

Nyt kun ei ole enää automaattilaatikko autossa, niin eiköhän P/N-piuha voi olla koko ajan kytkettynä. Jos jaksaa hifistellä, niin voihan kojetauluun vetää johdot ja laittaa sille kytkimen. Äkkiseltään en kyllä keksi syytä miksi itse jaksaisin moiseen ryhtyä.

Ainakin Haynesin Scorpio korjausoppaassa on auton johtosarjan kytkentäkaavat ja johtojen värit, jos on johdot täysin sekaisin.

Jep, sähköt toimii kyllä mutta semmonen sekamelska sielä on että pois ne sieltä nyppään. Automaatin käynnistyksenestopiuhan vois tosiaan jäljittään kojetaulun sisälle asti ja laittaa katkaisijan niin on ajonestokin samalla.

-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

Vastaa Viestiin