Escort TD -98 lämmöt alhaalla
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Escort TD -98 lämmöt alhaalla
Potilas on siis otsikon mukainen diesel escort jossa lämmöt ei nouse ajossa eikä paikallaan normaaliin arvoonsa. Itse en ole autoa tutkinut yhtään mutta sen tiedän että termostaatteja on vaihdettu pariin kertaan. Mahtaiskohan näissäkin olla vaivana termostaattikotelot??
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Escort TD -98 lämmöt alhaalla
Hölmö kysymys, mutta millä se on todettu ettei se auto lämpiä? Noista on mennyt mittarin antureitakin aina välillä. Termarikotelokin saattaa tietysti vuotaa ja sitä kautta jäähdyttää konetta liikaa. Koittakaa lämpiääkö ylävesiletku ja syyläri vaikka kone ei ole mittarin mukaan normaalilämpötilassa. Ei pitäisi.
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Re: Escort TD -98 lämmöt alhaalla
olafu kirjoitti:Hölmö kysymys, mutta millä se on todettu ettei se auto lämpiä? Noista on mennyt mittarin antureitakin aina välillä. Termarikotelokin saattaa tietysti vuotaa ja sitä kautta jäähdyttää konetta liikaa. Koittakaa lämpiääkö ylävesiletku ja syyläri vaikka kone ei ole mittarin mukaan normaalilämpötilassa. Ei pitäisi.
Lämppäri tuottama lämpö jää näin syksylläkin heikonlaiseksi joten termareita on vaihdettu mutta tuloksetta, mittarikaan ei nouse normi arvoihin.
Ilmeisesti tuo koppa vuotaa tai sitten on kenno tukossa ja mittarin anturi sökähtänyt samaan aikaan. Itse en ole koko pirssiä vielä nähnyt

-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
- Paikkakunta: Suonenjoki
- Viesti:
Re: Escort TD -98 lämmöt alhaalla
Törpsis.
Pikkaisen sivusta on tämä haettu, mutta jos autossa sattuu olemaan EGR ja vielä tulpattua mallia, voipi olla että ei lämpiä tarpeeksi koko hoito.
Toki ensimmäiseksi tulee mieleen että jostain pääsee vesi juoksemaan ohi termostaatin, mutta helpommin varmaan näet kun näet koko auton.

Pikkaisen sivusta on tämä haettu, mutta jos autossa sattuu olemaan EGR ja vielä tulpattua mallia, voipi olla että ei lämpiä tarpeeksi koko hoito.
Toki ensimmäiseksi tulee mieleen että jostain pääsee vesi juoksemaan ohi termostaatin, mutta helpommin varmaan näet kun näet koko auton.

F.O.R.D = Full Off Rusty Details 
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: Ke Tammikuu 10. 1:22:50 2007
- Paikkakunta: itä maa
Re: Escort TD -98 lämmöt alhaalla
monteosta oma kokemus oli = tarvike termari viskataan kuikkaa kohti pikkasen kuitenkin ohi ettei viherpiiparit pääse syytteleen ja tilalle foortin tiskin tuote rulettaa selekkeeesti paremmin.
ja itellä ei kapiinissa ylilämpö kanssa turhhaa nousse muutoin kuin pipo päässä.eli aika kolee on lämpiimään rauhallisella ajelu tahilla.
reilummalla tahilla kun liikuskeloo niin jo vallan rupee lämpöökin tulee,mutta silti ei liikaa jos pakkanen oikeen naukuu oventiivisteissä.
ja pittää toki muistoo ettei kylymöö auto parkoo piä männä huuattammaa yll kierroksilla,se voi raukkaa vilustuu muuton viimesen kerran pahasti.
egr tulppa laitetu, erona turhat nykimiset väheni ainakin mielestäni.
sanovat että voi vauikuttaa tohon kylymänä lämpiimiseen,itellä ei kokemusta kun tulppasin hett toiseks hommaks.
escoorti pikkasen erilaanen ompi joten nämä koskee lähinnä mk1 vm.95td monkeloo
ja itellä ei kapiinissa ylilämpö kanssa turhhaa nousse muutoin kuin pipo päässä.eli aika kolee on lämpiimään rauhallisella ajelu tahilla.
reilummalla tahilla kun liikuskeloo niin jo vallan rupee lämpöökin tulee,mutta silti ei liikaa jos pakkanen oikeen naukuu oventiivisteissä.
ja pittää toki muistoo ettei kylymöö auto parkoo piä männä huuattammaa yll kierroksilla,se voi raukkaa vilustuu muuton viimesen kerran pahasti.
egr tulppa laitetu, erona turhat nykimiset väheni ainakin mielestäni.
sanovat että voi vauikuttaa tohon kylymänä lämpiimiseen,itellä ei kokemusta kun tulppasin hett toiseks hommaks.
escoorti pikkasen erilaanen ompi joten nämä koskee lähinnä mk1 vm.95td monkeloo
jonkun näköstä räpellystä harrastava foortisti
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Re: Escort TD -98 lämmöt alhaalla
Kyseisen yksilön vesiletkuista on löytynyt melkoinen määrä paskaa, Epäilemättä myös lämppärin kenno on tukossa.
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
- Paikkakunta: Suonenjoki
- Viesti:
Re: Escort TD -98 lämmöt alhaalla
fiffe kirjoitti:Kyseisen yksilön vesiletkuista on löytynyt melkoinen määrä paskaa, Epäilemättä myös lämppärin kenno on tukossa.
YYyyäk!

EGR:n tulppaaminen (ainakin Scorpparissa) lisää myös koneen ääntä. Menee
rumemmaksi kun pakokaasu lussuttaa EGR putkessa edestakaisin kun itse
venttiili ei aukea. Mutta vaikuttaa kyllä kierrosherkkyyteen jne. parantavasti.
Joskus kun saa pitemmät vuorokaudet kuin 24h, setvin kyllä että miten saa
ohitettua koko hoidon ihan tyylillä. Mulla ainakin savut menee ihan rajoille
jos EGR on tulpattu. Tosin kun viimeksi sitä savuilla käytin, oli yksi alipaine
letkukin irti. Saattoihan tuokin antaa oman mausteensa hommaan. Huomasin
sen sitten jälkeenpäin.
F.O.R.D = Full Off Rusty Details 
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Escort TD -98 lämmöt alhaalla
EGR:n tulppaaminen korkeintaan laskee savutustestissä mitattavaa savuarvoa. Monta autoa on kussut EGR:n auki jumittumisen takia savutustestissä, kun imuilman sekaan menee jatkuvasti pakokauhua. EGR on tarkotettu osakuormalla ja ilman kuormaa typpioksidipäästöjen laskemiseen imuilman happipitoisuutta laskemalla. Joissakin autoissa on imuputkessa läppäkin jolla EGR:n toimintaa tehostetaan. Uudemmissa autoissa EGR:ää valvotaan ilmamassamittarilla, eli EGR:ää avataan ja vastaavasti kaasuläppää suljetaan, kunnes ilmamassa on laskenut riittävästi.
Typen oksideja ei mitata normaalissa pakokaasutestissä, koska siihen vaadittava laitteisto on helvetin kallis ja monimutkainen.
Typen oksideja ei mitata normaalissa pakokaasutestissä, koska siihen vaadittava laitteisto on helvetin kallis ja monimutkainen.
Jäsen #606