Mondeo mk2 STW käsijarru

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Mondeo mk2 STW käsijarru

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Maaliskuu 4. 21:39:27 2009

Kyseessä siis mk2 `00 v6 farkku. Mokomasta hävis käsijarru kokonaan oikealta puolelta. Syyksi löytyi irronnut kiila satulan käsijarruvivusta. Millä ilveellä sen ois tarkotus pysyä paikollaan? Kyllä sen sinne vivun uraan saa laitettua, mutta miten sen saisi pysymään siellä?
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: Mondeo mk2 STW käsijarru

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Maaliskuu 9. 21:43:07 2009

No, löytyhän sieltä ura mihin se pujahtaa. Käytin sen käsijarruvivun siitä satulasta irti, kiilan sai ujutettua sitten paikoilleen kun vipua työnsi takaisin paikoilleen. Mitenhän se edes oli irronnut, edellisessä katsastuksessa se toimi jotenkuten, nyt ei ollenkaan. Ja kyllä se kiila sen verran tanakasti asettuu kohilleen ettei sitä vipu vahingossa ympäri pyörittele.
No eivätpä olleet viescarilla luovutus huollossa viitsineet vivun palautus joustakaan laittaa paikolleen, kun vaihtoivat uuteen sen satulan.
Mutta eipä tullut toimivaa käsijarrusta vieläkään, ilmeisesti vaijeri liikkuu sen verran nihkeästi että automaatti kiristin ei sen osalta pääse peliin mukaan. Käsin sen sai sitten lypsettyä tiukalle, mutta satulan vaijerivipu meni jo ääriasentoonsa eli ilmeisesti säätö satulassa ei taas toimi... :evil:
Miten sen ruuuvin siellä satulassa edes kuuluu toimia, mäntähän lukittuu jarrupalaan eli se ei käytön aikana pääse pyörimään???
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: Mondeo mk2 STW käsijarru

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Maaliskuu 11. 21:42:01 2009

Ei siinä vaijerissa mitään vikaa ollu. Mäntä vaan ei liikkunu vivusta vääntämällä jos se oli kierretty pohjaan. Tuossa nyt veivasin sitä ees taas, ja ulos pyöritettynä mäntä rupes liikkumaan. No se piti tietysti takas sisään ruuvata, jolloin liike lakkas. Aikani kun kokeilin niin sain sen toimimaan niin että se oli valmiiks tiukka paloja vasten. Romut läjään ja leimalle. Illalla sit lotto. :burn
Kertokaa nyt joku miten sen männän säätö on oikein tarkoitettu toimimaan??
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin