MK5 vs MK6 escorttien alustat ja jouset

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

MK5 vs MK6 escorttien alustat ja jouset

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Huhtikuu 8. 21:24:36 2009

Miksi on eri numerolla madallussarjat, käykö ristiin vai nou? Jos ei käy niin missä ero?
Jäsen #606

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: MK5 vs MK6 escorttien alustat ja jouset

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Huhtikuu 8. 21:46:56 2009

ei käy ristiin:
etujousen halkaisija on mk5:ssa n.110mm ja suora jousi,
mk6 taas n.140mm ja toinen pää kapenee.

jos vaihdat koko etutolpat niin sitten käy.

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: MK5 vs MK6 escorttien alustat ja jouset

Viesti Kirjoittaja escorvet » Ke Huhtikuu 8. 22:07:14 2009

Ja mk5 yläpää on vain kahdella pultilla kun taas mk6 kolmella.
mk6 jousi on vinossa iskariin nähden ja tosiaan isompi halkaisijaltaan.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: MK5 vs MK6 escorttien alustat ja jouset

Viesti Kirjoittaja olafu » To Huhtikuu 9. 11:56:54 2009

Saako sen yläpään vaihdettua siitä iskarista niin että sen koko tolpan saa sopimaan kutoseen? Ja onko mk5 -40mm myös kutosessa -40mm vai jotain muuta, jos koko tolpan vaihtaa?

Entäs takajouset?
Jäsen #606

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: MK5 vs MK6 escorttien alustat ja jouset

Viesti Kirjoittaja escorvet » To Huhtikuu 9. 14:17:21 2009

olafu kirjoitti:Saako sen yläpään vaihdettua siitä iskarista niin että sen koko tolpan saa sopimaan kutoseen? Ja onko mk5 -40mm myös kutosessa -40mm vai jotain muuta, jos koko tolpan vaihtaa?

Entäs takajouset?
Empä mene vannomaan että saisi.
On se sen -40mm sama kumman tolpat.
Mutta miksi vaihtaa mk5 tolpat kutoseen?
Samat kaikki hilppeet noissa on vaikka on eri "korimalli"
Kosmeettisia muutoksia sanoisin. Ja vähän paranteluja...

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: MK5 vs MK6 escorttien alustat ja jouset

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Huhtikuu 9. 20:29:30 2009

takajouset on muistaakseni samat,etutolppien sekoitteluun en ole perehtynyt.

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: MK5 vs MK6 escorttien alustat ja jouset

Viesti Kirjoittaja escorvet » To Huhtikuu 9. 21:00:46 2009

Sierra XR kirjoitti:takajouset on muistaakseni samat,etutolppien sekoitteluun en ole perehtynyt.
Ainakin sedan mk6 ja hb mk5 on samat. Eli eiköhän siis hb mk6 ole kanssa samat.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: MK5 vs MK6 escorttien alustat ja jouset

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Huhtikuu 9. 21:03:48 2009

escorvet kirjoitti:
Sierra XR kirjoitti:takajouset on muistaakseni samat,etutolppien sekoitteluun en ole perehtynyt.
Ainakin sedan mk6 ja hb mk5 on samat. Eli eiköhän siis hb mk6 ole kanssa samat.
niin on mk5 ja mk6 farkuissakin samat takajouset mutta tietysti eri kuin sedan/hb.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: MK5 vs MK6 escorttien alustat ja jouset

Viesti Kirjoittaja olafu » La Huhtikuu 18. 16:23:53 2009

escorvet kirjoitti:Mutta miksi vaihtaa mk5 tolpat kutoseen?
Samat kaikki hilppeet noissa on vaikka on eri "korimalli"
Kosmeettisia muutoksia sanoisin. Ja vähän paranteluja...
Oli vitoskopan madallussarja ja kaveri kyseli niitä, mutta sillä on kuutoskoppanen. No, ei niitä siihen sitten laitettu, sitäpaitsi niille tulikin jo muuta käyttöä :)
Jäsen #606

Vastaa Viestiin