Escort mk6 ilmamäärämittarin vaikutus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 4. 11:12:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
Escort mk6 ilmamäärämittarin vaikutus
Mun ongelman peruslähtökohta on tuon vm. 96 1.4 Special S:n käynti. Aluksi tyhjäkäynti lähti vaeltamaan ja jonkun ajan päästä jumitti kierrokset ylös kun tuli valoihin. Haulla löyty paljon tietoo ja nyt on ilmavuodot ainakin suurin piirtein tarkastettu, sanoin kaikki liittimet ja myös tyhjäkäyntivenan oon putsannu. Tulokseksi tuli tasainen, mutta melko alhainen tyhjäkäynti ja jos esim. satasen vauhdista lyö kytkimen pohjaan niin varmasti sammuu. Eli kierrokset ei pysy riittävän ylhäällä.
Yksi ratkaisu tähän löytyi eli ilmamäärämittarin piuhan irrotus. Sen kun tekee niin kierrokset nousee tyhjäkäynnissä ehkä sadalla eikä sammu vauhdista. Arvoitukseksi mulle jäi nyt se, että pitääkö/kannattaako tuo ilmeisesti rikki oleva mittari vaihtaa vai annanko kertyä kilometrejä mittariin? Ilmamäärämittarihan mun vähäisen tietämyksen mukaan vaikuttaa bensan syöttöön eli käykö tuo nyt ”varmuudeksi” koko ajan sen verran rikkaalla että jaksaa käydä? Tuloksena kasvanut kulutus ja paskaksi menevä katti? Mitä teen vai teenkö mitään?
Kiitos jo etukäteen…
Yksi ratkaisu tähän löytyi eli ilmamäärämittarin piuhan irrotus. Sen kun tekee niin kierrokset nousee tyhjäkäynnissä ehkä sadalla eikä sammu vauhdista. Arvoitukseksi mulle jäi nyt se, että pitääkö/kannattaako tuo ilmeisesti rikki oleva mittari vaihtaa vai annanko kertyä kilometrejä mittariin? Ilmamäärämittarihan mun vähäisen tietämyksen mukaan vaikuttaa bensan syöttöön eli käykö tuo nyt ”varmuudeksi” koko ajan sen verran rikkaalla että jaksaa käydä? Tuloksena kasvanut kulutus ja paskaksi menevä katti? Mitä teen vai teenkö mitään?
Kiitos jo etukäteen…
EXät: Esco RS2000 -92, Volvo V40 T4 -98, Focus 1.8 TDCI -03, Escort 1.4 Special S -96
Nykyiset: Focus 1.8 TDCI Titanium -08
Nykyiset: Focus 1.8 TDCI Titanium -08
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort mk6 ilmamäärämittarin vaikutus
Vaihdat tietenkin ilmamäärämittarin jos on rikkistereo kirjoitti:Mun ongelman peruslähtökohta on tuon vm. 96 1.4 Special S:n käynti. Aluksi tyhjäkäynti lähti vaeltamaan ja jonkun ajan päästä jumitti kierrokset ylös kun tuli valoihin. Haulla löyty paljon tietoo ja nyt on ilmavuodot ainakin suurin piirtein tarkastettu, sanoin kaikki liittimet ja myös tyhjäkäyntivenan oon putsannu. Tulokseksi tuli tasainen, mutta melko alhainen tyhjäkäynti ja jos esim. satasen vauhdista lyö kytkimen pohjaan niin varmasti sammuu. Eli kierrokset ei pysy riittävän ylhäällä.
Yksi ratkaisu tähän löytyi eli ilmamäärämittarin piuhan irrotus. Sen kun tekee niin kierrokset nousee tyhjäkäynnissä ehkä sadalla eikä sammu vauhdista. Arvoitukseksi mulle jäi nyt se, että pitääkö/kannattaako tuo ilmeisesti rikki oleva mittari vaihtaa vai annanko kertyä kilometrejä mittariin? Ilmamäärämittarihan mun vähäisen tietämyksen mukaan vaikuttaa bensan syöttöön eli käykö tuo nyt ”varmuudeksi” koko ajan sen verran rikkaalla että jaksaa käydä? Tuloksena kasvanut kulutus ja paskaksi menevä katti? Mitä teen vai teenkö mitään?
Kiitos jo etukäteen…

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Escort mk6 ilmamäärämittarin vaikutus
JOS se on rikki. Tuo nyt ei mielestäni vielä todista mitään. Vikatilaanhan se ecu menee jos jonkun anturin nyppää irti ja se yrittää pärjätä ilman turvallisilla oletuksilla. Putsata toki kannattaa ensin.
Kaasuläpänasentoantureita näistä tuntuu kuluvan paljon ainakin.
Kaasuläpänasentoantureita näistä tuntuu kuluvan paljon ainakin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 4. 11:12:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Escort mk6 ilmamäärämittarin vaikutus
Nimenomaan JOS se on rikki, ennen kun lähden ostamaan niin pitäis se jotenkin varmistaa... Pitäiskö ecun mennä vikatilaan ja auton käydä riippumatta siitä minkä anturin nyppää irti? Kokeilin auton käydessä ottaa tyhjäkäyntivenan piuhan irti niin ei jaksa käydä ollenkaan... Ja mites tuo määrämittari puhdistetaan, en oo vielä ottanu irti ja kattonu edes miltä se sisältä näyttää...JesseT kirjoitti:JOS se on rikki. Tuo nyt ei mielestäni vielä todista mitään. Vikatilaanhan se ecu menee jos jonkun anturin nyppää irti ja se yrittää pärjätä ilman turvallisilla oletuksilla. Putsata toki kannattaa ensin.
Kaasuläpänasentoantureita näistä tuntuu kuluvan paljon ainakin.

EXät: Esco RS2000 -92, Volvo V40 T4 -98, Focus 1.8 TDCI -03, Escort 1.4 Special S -96
Nykyiset: Focus 1.8 TDCI Titanium -08
Nykyiset: Focus 1.8 TDCI Titanium -08
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Escort mk6 ilmamäärämittarin vaikutus
Pitäisi toimia ilman mitä vain yhtä anturia. Tyhjäkäyntivenahan ei ole anturi. Sama jos bensasuuttimet irroittaa, niin kyllä se sammuustereo kirjoitti:Nimenomaan JOS se on rikki, ennen kun lähden ostamaan niin pitäis se jotenkin varmistaa... Pitäiskö ecun mennä vikatilaan ja auton käydä riippumatta siitä minkä anturin nyppää irti? Kokeilin auton käydessä ottaa tyhjäkäyntivenan piuhan irti niin ei jaksa käydä ollenkaan... Ja mites tuo määrämittari puhdistetaan, en oo vielä ottanu irti ja kattonu edes miltä se sisältä näyttää...JesseT kirjoitti:JOS se on rikki. Tuo nyt ei mielestäni vielä todista mitään. Vikatilaanhan se ecu menee jos jonkun anturin nyppää irti ja se yrittää pärjätä ilman turvallisilla oletuksilla. Putsata toki kannattaa ensin.
Kaasuläpänasentoantureita näistä tuntuu kuluvan paljon ainakin.

Olet kai vikakoodit katsonut?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Escort mk6 ilmamäärämittarin vaikutus
Otas se ilmis käteen ja katso onko ne ihan paskan peitossa ne langat, mulla ainakin mondeo lähti pelaamaan kun ne oli Shaissessa ja suihkautin jarrucleenerillä puhtaaksi.V-A-R-O-V-A-S-T-I!
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Escort mk6 ilmamäärämittarin vaikutus
Juuri eilen vaihdoin omaan 1.8 escortiin vm.-98ajettu 122tkm, uuden ilmamäärämittarin kun oireili samalla tavalla eli tyhjäkäynti heitteli miten sattuu ja välillä ei kulkenu mihinkään + kulutti polttoainetta reippaasti.Kokeilin muutaman kerran putsata kuumalankoja jarrucleanerilla mutta ilman tuloksia. Sitten nyppäsin töpselin irti ja toimi kohtuuhyvin muutaman viikon. Nyt toimii taas kuin uutena. Eräs Ford osien tukkukauppias kertoi näitä ilmamäärämittareita kuluvan kuin "näkkileipää talvisodassa"... 

Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 4. 11:12:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Escort mk6 ilmamäärämittarin vaikutus
Juu, onhan noita Escortteihin vaihdettu vissiin aika paljon. Mistä muuten ostit ja paljonko maksoit?
EXät: Esco RS2000 -92, Volvo V40 T4 -98, Focus 1.8 TDCI -03, Escort 1.4 Special S -96
Nykyiset: Focus 1.8 TDCI Titanium -08
Nykyiset: Focus 1.8 TDCI Titanium -08
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Escort mk6 ilmamäärämittarin vaikutus
Ostin Tero Anttila Oy:stä Rajamäestä. Ja hinta oli jotain alle 200e (en muista tarkkaan kun tuli muutakin samaan läjään)
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"