Focuksen vetarit.

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Focuksen vetarit.

Viesti Kirjoittaja harry81 » Su Lokakuu 18. 21:49:03 2009

Oletan että, 1,8 duratec-koneen omaavissa focuksissa on myös sama voimansiirto, kuin edellä mainitun moottorin omaavissa Volvoissa. Mulla tossa Volvossa on ongelmana kolahdus voimansiirrossa liikkeelle lähtiessä, mikäli auto on seisonut vähän pidempään. Toisinsanoen siis jäähtynyt. Ilmenee etenkin kun lähtee paikaltaan pakilla ylämäkeen. Kuuluu mielestäni kuskinpuoleisesta vetarista.

Käytin autoa Volvo-huollossa. Siellä eivät olevinaan löytäneet mitään vikaa. Sanoivat että väljykset normaalit. Volvofoorumin puolella oli juttua että kolahduksen syy löytyy navan ja vetarin välisistä spooreista. Että ne olisivat jo tehtaalta lähtiessä niin väljiä. :shock: Eikä navan/vetoakselin vaihto auta tohon mitään koska todennäköisesti uudet olisivat yhtä väljät?

Voiko tää pitää paikkaansa?

Volvomiehet ovat tunkeneet spooreihin paksua rasvaa, jotkut jopa kierrelukitetta. Sillä pitäisi kolahtelujen ainakin vaimentua.

Onko teillä ilmennyt Fordeissa vastaavaa?

Voiko nää oikeesti olla näin paskoja :lol:

-Harri

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Focuksen vetarit.

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Lokakuu 19. 20:36:20 2009

harry81 kirjoitti:Oletan että, 1,8 duratec-koneen omaavissa focuksissa on myös sama voimansiirto, kuin edellä mainitun moottorin omaavissa Volvoissa. Mulla tossa Volvossa on ongelmana kolahdus voimansiirrossa liikkeelle lähtiessä, mikäli auto on seisonut vähän pidempään. Toisinsanoen siis jäähtynyt. Ilmenee etenkin kun lähtee paikaltaan pakilla ylämäkeen. Kuuluu mielestäni kuskinpuoleisesta vetarista.

Käytin autoa Volvo-huollossa. Siellä eivät olevinaan löytäneet mitään vikaa. Sanoivat että väljykset normaalit. Volvofoorumin puolella oli juttua että kolahduksen syy löytyy navan ja vetarin välisistä spooreista. Että ne olisivat jo tehtaalta lähtiessä niin väljiä. :shock: Eikä navan/vetoakselin vaihto auta tohon mitään koska todennäköisesti uudet olisivat yhtä väljät?

Voiko tää pitää paikkaansa?

Volvomiehet ovat tunkeneet spooreihin paksua rasvaa, jotkut jopa kierrelukitetta. Sillä pitäisi kolahtelujen ainakin vaimentua.

Onko teillä ilmennyt Fordeissa vastaavaa?

Voiko nää oikeesti olla näin paskoja :lol:

-Harri
Sillon kun S40 (uus korinen) tuli, olin kesätöissä Biliassa. Siellä asentajat ja työnjohtajat hämmästeli alle 10-15km (uutta) autoa mikä kolisi juurikin vetareista...
Yksittäiskappale tai ei, en tiedä O:)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Vastaa Viestiin