Kumminpäin männät

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

kossuvortti
Viestit: 240
Liittynyt: Su Tammikuu 9. 15:23:31 2005

Kumminpäin männät

Viesti Kirjoittaja kossuvortti » Ti Marraskuu 17. 14:23:56 2009

Moro!
Osaiskohan joku neuvoa että kummin päin laitan männät tuohon ohariin kun nuissa männissä ei ole männäntappi keskellä eikä ole nuolta laessa kun on jotkut sorvatut? En tiedä liekkö jotkut kuplan mahlet vai mitkälie.. En löytänyt haulla oikeen vastausta tuohon vaikka yritin kyllä.


-Teme-
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 18:55:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Satakunta

Re: Kumminpäin männät

Viesti Kirjoittaja -Teme- » Ti Marraskuu 17. 15:13:52 2009

#540
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07

kossuvortti
Viestit: 240
Liittynyt: Su Tammikuu 9. 15:23:31 2005

Re: Kumminpäin männät

Viesti Kirjoittaja kossuvortti » Ti Marraskuu 17. 17:46:32 2009

-Teme- kirjoitti:Ettei olisi 4wd cossun männät?

http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 4t&start=0
Ei ole cosan männät varmasti.. No jos nyt oikeen ymmärsin niin se männäntappi tulee enempi imusarjan puolelle..
Viimeksi muokannut kossuvortti, Ti Marraskuu 17. 17:57:48 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Teme-
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 18:55:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Satakunta

Re: Kumminpäin männät

Viesti Kirjoittaja -Teme- » Ti Marraskuu 17. 17:55:27 2009

kossuvortti kirjoitti:
-Teme- kirjoitti:Ettei olisi 4wd cossun männät?

http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 4t&start=0
Ei ole cosan männät varmasti..
noh tuola kumminki luki näin, mikäli maltoit lukea sitä.. :wink:
TVR kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Äkkiseltään pohdittuna jos männäntappi on edestä katsoen keskilinjan vasemmalla puolella kampuran pyöriessä myötäpäivään, niin se kiertokanki on ykk:ssa aavistuksen kallellaan niin päin, että männän painaessa puristuksesta/sytytyksestä alaspäin kiertokanki vipuaa momenttia kampiakselille vähän aikaisemmin...
Juuri noin, tapahtuu myös se että puristus tahdilla kiertokanki työntää mäntää vähemmän imusarjan puoleiseen seinään.
#540
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07

kossuvortti
Viestit: 240
Liittynyt: Su Tammikuu 9. 15:23:31 2005

Re: Kumminpäin männät

Viesti Kirjoittaja kossuvortti » Ti Marraskuu 17. 17:59:30 2009

-Teme- kirjoitti:
kossuvortti kirjoitti:
-Teme- kirjoitti:Ettei olisi 4wd cossun männät?

http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 4t&start=0
Ei ole cosan männät varmasti..
noh tuola kumminki luki näin, mikäli maltoit lukea sitä.. :wink:
TVR kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Äkkiseltään pohdittuna jos männäntappi on edestä katsoen keskilinjan vasemmalla puolella kampuran pyöriessä myötäpäivään, niin se kiertokanki on ykk:ssa aavistuksen kallellaan niin päin, että männän painaessa puristuksesta/sytytyksestä alaspäin kiertokanki vipuaa momenttia kampiakselille vähän aikaisemmin...
Juuri noin, tapahtuu myös se että puristus tahdilla kiertokanki työntää mäntää vähemmän imusarjan puoleiseen seinään.
Juu kyllä' se tais nyt selvitä.. Kiitoksia vaan avusta!

Vastaa Viestiin