Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Marraskuu 24. 0:48:19 2009

Jos puhutaan koko autosta niin mitkä kaikki osat käy suoraan sierraan?
Sellasen huhun kuulin joskus että scorpiossa olis nopeempi ohjaus kun sierrassa? Onko muita vastaavia juttuja?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Marraskuu 24. 0:58:24 2009

vauhtipete kirjoitti:Jos puhutaan koko autosta niin mitkä kaikki osat käy suoraan sierraan?
Sellasen huhun kuulin joskus että scorpiossa olis nopeempi ohjaus kun sierrassa? Onko muita vastaavia juttuja?
Taka-akselisto pitäs sopii heittämällä ja vaihdelaatikko (lukuunottamatta nopeusmittarin anturi/pyöritin), etupäästä ei sit oikeen taida sopia ku navat ja jarrut, saattaa olla että kampurakin kävi, en muista...
Mul on ainakin 2.4i v6 käyttis Scorpiossa se ns. nopea tehostettu ohjaus, joka taitaa olla sama tai samanlainen (yhtä nopea) ku Cossu Sierroissa on, eli oliko jotain 2.5 kirrosta tapista tappiin.
Tota samaa hammastankoo on kyl ollu ihan perus Sierroissakin tietääkseni, mutta nyt ei saa näihin sekottaa sitä normaalia tehostamatonta Sierran "miljoona kierrosta" tapista tappiin ohjausta, joka on ihan paska. :wink:
Scorpion raidetangot on pidemmät, muuten sama hammastanko...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Tekno
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Kesäkuu 11. 0:08:42 2008

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Tekno » Ti Marraskuu 24. 14:41:12 2009

Em lisäksi nyt ainakin
Lukkopesät
Jarrusatulat
Etupenkit
Perä (7,5" laippa)
1995 Ford Escort RS2000
Tenho Ruohoranta

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Marraskuu 24. 16:48:17 2009

Sisätiloissahan on sit nappia ja nippeliä jotka menee sierraan.
Mut sit kysymys väliin, onko sierrassa sama kattoluukku ku scorpissa ?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Marraskuu 24. 16:52:27 2009

Tekno kirjoitti:Em lisäksi nyt ainakin
Lukkopesät
Jarrusatulat
Etupenkit
Perä (7,5" laippa)
Eikös taka-akselissakin tapaa olla noi satulat ja perämurikkakin ihan tehtaalta ja jos etupäästä mainittin et jarrut, niin eiköhän se kata sit satulatkin? :-s
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Marraskuu 24. 16:53:46 2009

henu kirjoitti:Sisätiloissahan on sit nappia ja nippeliä jotka menee sierraan.
Mut sit kysymys väliin, onko sierrassa sama kattoluukku ku scorpissa ?
Perus luukku ja kiskot taitaa olla ainaki samat, ei faktaa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Marraskuu 24. 17:28:35 2009

Saako kojelautaa istumaan sierraan vai onko sinnepäinkään? Mites keskikonsoli?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ti Marraskuu 24. 18:34:08 2009

Ainaki briteissä yks heppuli istutti xr4i:hin scorpparin kojetaulun.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Henri
Viestit: 211
Liittynyt: Ma Tammikuu 5. 0:11:11 2009

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Henri » To Marraskuu 26. 7:39:51 2009

minä ostin vara-osiksi scorppion ja istutin sierraan seuraavat osat: tehostetun ohjauksen, sisemmät nivelet piti vaihaa sierran niveliin, niin sitten sopi. sitten laitoin kaikki jarrut, hommsin vain xr4 sierran jarrulevyt ja palat ja taakse cossun navat. vaihdelaatikko sopi myös mutta piti ottaa sierrasta se kannatin kumi. sitten kannen laitoin myös, kun se scorppio on samanlaisella ohc koneella kun mun sierra.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Marraskuu 26. 12:39:13 2009

Tekno kirjoitti:Em lisäksi nyt ainakin
Lukkopesät
Jarrusatulat
Etupenkit
Perä (7,5" laippa)
Etupenkkejä joutuu vähän modaamaa (takakiinnityksen) mutta sopii helpolla.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Marraskuu 26. 17:33:33 2009

Jape105 kirjoitti:
Tekno kirjoitti:Em lisäksi nyt ainakin
Lukkopesät
Jarrusatulat
Etupenkit
Perä (7,5" laippa)
Etupenkkejä joutuu vähän modaamaa (takakiinnityksen) mutta sopii helpolla.
Mutta ei taida patentteja kaivata kun käyttää auton omia penkin kiskoja, ne kun pitäs olla vaihtokelposet...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Heinäkuu 23. 20:55:15 2010

Koitetaas vielä täällä jos vaikka tärppäis paremmin...
Tollasta "ongelmaa": viewtopic.php?f=13&t=127047&start=24
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Heinäkuu 24. 2:18:27 2010

Eli sulla on siellä näemmä edelleen 7" murikka.
Oli mun jäljiltä xr4x4 murikalla jossa lukko on. Muuten se tai sit olla scorpionin osista(paitsi apuranko jos oikein viellä muistan)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Heinäkuu 24. 12:28:29 2010

Mites käykö ne apurungon puslat? Vai mistä noita yleensä saa ostettua jos sit tilais suoraan uudet?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja JP » La Heinäkuu 24. 13:04:54 2010

uretaanisia saa vaikka rallyracesta

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Heinäkuu 24. 13:07:03 2010

vauhtipete kirjoitti:Mites käykö ne apurungon puslat? Vai mistä noita yleensä saa ostettua jos sit tilais suoraan uudet?
Ne isot on samanlaiset kaikissa.
Niitä saa melkein mistä vaan.
Jos kerran se apurunko on vääntynyt niin sahaa rautasahalla ne vanhat irti. Ne on ollut paikalla max 20tkm,eli ei ne ainakaan loppu ole.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Heinäkuu 24. 16:32:33 2010

Tarviiko painaa prässillä paikalleen sit vai miten noi menee?
Mites sit tukivarsien puslat purkaantuu?
Ne vois kanssa vaihdella mut niitä ei kyllä pysty sahaamaan pois kun tukivarret menee takasin ton luovuttajan alle.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

-cosworth-
Viestit: 221
Liittynyt: Ke Joulukuu 31. 16:04:27 2008

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja -cosworth- » La Heinäkuu 24. 16:56:41 2010

Onko cossu scorppiolla (BOA) jonkun Sierran tai 2.9 12v scorpion kanssa samanlainen pakoputkisto? edes osittain?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Heinäkuu 24. 18:10:22 2010

vauhtipete kirjoitti:Tarviiko painaa prässillä paikalleen sit vai miten noi menee?
Mites sit tukivarsien puslat purkaantuu?
Ne vois kanssa vaihdella mut niitä ei kyllä pysty sahaamaan pois kun tukivarret menee takasin ton luovuttajan alle.
Ainakin itse painoin ne paikoilleen ruuvipuristimilla.
Tarkotatko niitä alkuperäisiä vai uretaanisia jotka oli mun jäljiltä ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Heinäkuu 26. 0:25:02 2010

Pitäs vaihtaa päittäin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Heinäkuu 26. 0:41:17 2010

vauhtipete kirjoitti:Pitäs vaihtaa päittäin.
Uretaanit lähtee niin et ensin keskitappi pois ja sit 2:ssa osassa uretaaniosa.
Jos noissa toisissa on ne unipal niin vaatii psässin et saa pois. Mittaa viellä varmuudeksi että ne pesät on saman kokoiset varmasti. Tuota en ole koskaan mitannut.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Heinäkuu 27. 17:16:19 2010

Joo eli ei käy puslat, mistä muualta saa kun rallyrace on lomalla?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Heinäkuu 27. 22:56:23 2010

-cosworth- kirjoitti:Onko cossu scorppiolla (BOA) jonkun Sierran tai 2.9 12v scorpion kanssa samanlainen pakoputkisto? edes osittain?
Kyllä tuntuu olevan kiven alla nämä putkistot näihin. eBay:ssa olen nähnyt myynnissä pönttöjä 24V-malliin, mutta eivät suostu lähettämään Suomeen. Suomessa niiden parin varaosadiilerin kirjat eivät tunne putkiston osalta koko autoa, moni ei tunne edes 2.9 12V malliakaan.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Heinäkuu 31. 12:10:30 2010

Sine kirjoitti:
-cosworth- kirjoitti:Onko cossu scorppiolla (BOA) jonkun Sierran tai 2.9 12v scorpion kanssa samanlainen pakoputkisto? edes osittain?
Kyllä tuntuu olevan kiven alla nämä putkistot näihin. eBay:ssa olen nähnyt myynnissä pönttöjä 24V-malliin, mutta eivät suostu lähettämään Suomeen. Suomessa niiden parin varaosadiilerin kirjat eivät tunne putkiston osalta koko autoa, moni ei tunne edes 2.9 12V malliakaan.
Miten niin kiven alla???
Mulla on uus ja makso 240€ Kateilta takapöntölle asti.
2.9 12v putki menee yhtenä vaan kokomatkan.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Elokuu 1. 19:13:06 2010

Jape105 kirjoitti:
Sine kirjoitti:
-cosworth- kirjoitti:Onko cossu scorppiolla (BOA) jonkun Sierran tai 2.9 12v scorpion kanssa samanlainen pakoputkisto? edes osittain?
Kyllä tuntuu olevan kiven alla nämä putkistot näihin. eBay:ssa olen nähnyt myynnissä pönttöjä 24V-malliin, mutta eivät suostu lähettämään Suomeen. Suomessa niiden parin varaosadiilerin kirjat eivät tunne putkiston osalta koko autoa, moni ei tunne edes 2.9 12V malliakaan.
Miten niin kiven alla???
Mulla on uus ja makso 240€ Kateilta takapöntölle asti.
2.9 12v putki menee yhtenä vaan kokomatkan.
Tämä on hyvä tieto. Mistä saa, puh.nro? Merkki?

Nyt on yksi putkisto hyvällä tuurilla tiedossa eBayn kautta.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Elokuu 23. 21:29:59 2010

Onkohan noissa type-9 askillisissa sama kardaani?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja VooDoo » To Elokuu 26. 22:00:20 2010

Liekö etuvakaaja sama sierrassa ja scorpiossa? Vanhemmissa siis?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Elokuu 26. 22:20:55 2010

vauhtipete kirjoitti:Onkohan noissa type-9 askillisissa sama kardaani?
Mielestäni kardaani oli noin 10cm pitempi kuin sierran vastaava. Nyt en vaan uskalla mennä tota varmaksi sanomaan.
VooDoo kirjoitti:Liekö etuvakaaja sama sierrassa ja scorpiossa? Vanhemmissa siis?
Scorpin vakaaja on 27mm ja pari senttiä leveämpi irrallaan, mutta mielestäni käy myös sierraan, koska ton verran se kääntyy sisään tukivarsiin helposti.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Elokuu 27. 15:40:06 2010

MikkoT kirjoitti:
VooDoo kirjoitti:Liekö etuvakaaja sama sierrassa ja scorpiossa? Vanhemmissa siis?
Scorpin vakaaja on 27mm ja pari senttiä leveämpi irrallaan, mutta mielestäni käy myös sierraan, koska ton verran se kääntyy sisään tukivarsiin helposti.
Epäilisin että mulla on scorpion vakaaja sierrassa kun etupyörät on sentin pari liian edessä ja oli melko vittumainen kingottaa paikalleen räikkäliinallakin.
Jos on iso renkaan ulkohalkaisija niin ottaa puskuriin kiinni, "oikealla" halkaisijalla ei ongelmia.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Sine » La Elokuu 28. 15:22:48 2010

vauhtipete kirjoitti:Epäilisin että mulla on scorpion vakaaja sierrassa kun etupyörät on sentin pari liian edessä ja oli melko vittumainen kingottaa paikalleen räikkäliinallakin.
Jos on iso renkaan ulkohalkaisija niin ottaa puskuriin kiinni, "oikealla" halkaisijalla ei ongelmia.
Vaihdoin talvella 1991 Scorpio 24V Cosworthiin etupäähän uudet alatukivarret (ja kaikkea muutakin uutta etupäähän) ja etuvakaajan auton rungonpuoleisen tukikumit. Räikkäliinalla piti vetää silloinkin vakaajatanko kasaan, jotta sai alatukivarren takaisin kiinni palkkiin.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Elokuu 28. 15:48:51 2010

vauhtipete kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:
VooDoo kirjoitti:Liekö etuvakaaja sama sierrassa ja scorpiossa? Vanhemmissa siis?
Scorpin vakaaja on 27mm ja pari senttiä leveämpi irrallaan, mutta mielestäni käy myös sierraan, koska ton verran se kääntyy sisään tukivarsiin helposti.
Epäilisin että mulla on scorpion vakaaja sierrassa kun etupyörät on sentin pari liian edessä ja oli melko vittumainen kingottaa paikalleen räikkäliinallakin.
Jos on iso renkaan ulkohalkaisija niin ottaa puskuriin kiinni, "oikealla" halkaisijalla ei ongelmia.
Cossun vakaajana se mulle myytiin(2005) ja mun mielestä miissä on hieman muoto erojakin toisiinsa nähden (tuo on sierran vakaajan muotoinen)
Mut jos se on 4wd niin silloin pyörä on hieman edempänä kuin 2wd:n vakaajalla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Elokuu 28. 17:43:40 2010

Aksu kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Epäilisin että mulla on scorpion vakaaja sierrassa kun etupyörät on sentin pari liian edessä ja oli melko vittumainen kingottaa paikalleen räikkäliinallakin.
Jos on iso renkaan ulkohalkaisija niin ottaa puskuriin kiinni, "oikealla" halkaisijalla ei ongelmia.
Cossun vakaajana se mulle myytiin(2005) ja mun mielestä miissä on hieman muoto erojakin toisiinsa nähden (tuo on sierran vakaajan muotoinen)
Mut jos se on 4wd niin silloin pyörä on hieman edempänä kuin 2wd:n vakaajalla.
No mittaa paksuuden niin loppuu arpominen siihen??? Ei kuitenkaan tarvitse kuin ottaa tönäri käteen :roll:

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Elokuu 31. 18:16:43 2010

Sine kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Epäilisin että mulla on scorpion vakaaja sierrassa kun etupyörät on sentin pari liian edessä ja oli melko vittumainen kingottaa paikalleen räikkäliinallakin.
Jos on iso renkaan ulkohalkaisija niin ottaa puskuriin kiinni, "oikealla" halkaisijalla ei ongelmia.
Vaihdoin talvella 1991 Scorpio 24V Cosworthiin etupäähän uudet alatukivarret (ja kaikkea muutakin uutta etupäähän) ja etuvakaajan auton rungonpuoleisen tukikumit. Räikkäliinalla piti vetää silloinkin vakaajatanko kasaan, jotta sai alatukivarren takaisin kiinni palkkiin.
Ei ymmärrä noi saa paikalleen helposti ilman mitään kauheita ponnisteluita ja liinoja..
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Elokuu 31. 19:01:57 2010

Ihmetellyt ihan samaa, Sierraan kanssa joskus vaihdoin uretaanit eteen joka paikkaan, ei ollut kyllä mitään vaivaa saada tukivarsia paikoilleen :? Kai noitakin vaan sitten on pakko olla erilaisia.
Pedal tu tö metal!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Elokuu 31. 19:09:02 2010

Ville K kirjoitti:Ihmetellyt ihan samaa, Sierraan kanssa joskus vaihdoin uretaanit eteen joka paikkaan, ei ollut kyllä mitään vaivaa saada tukivarsia paikoilleen :? Kai noitakin vaan sitten on pakko olla erilaisia.
Näistä kaikki on ollu helppoja:

'88 Sierra Cossu
'83 Xr Sierra
'84 Ohc Sierra
'89 4x4 Scorpio
'89 Dohc Scorpio
'89 Dohc Scorpio
'90 Dohc Scorpio
'91 24V Scorpio
+ asiakkaan joku sedani Dohc Sierra
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja komA » Ke Joulukuu 15. 21:31:19 2010

Mitenkä muuten käykö Cosworth Scorpion jarruilla oleva Sierra verrokkina tuohon RS Cosworthiin? Scorpiosta koko alustapaketti Sierraan jolloin saisi tuon BOAnkin laillisesti asennella.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Joulukuu 15. 22:34:30 2010

komA kirjoitti:Mitenkä muuten käykö Cosworth Scorpion jarruilla oleva Sierra verrokkina tuohon RS Cosworthiin? Scorpiosta koko alustapaketti Sierraan jolloin saisi tuon BOAnkin laillisesti asennella.
Voin sanoa heti että ei tietenkään.
Yksinkertaisesti vaan siksi kun Sierra RS Cosworthia ei oo sellasilla jarruilla tehtaalla valmistettu, niin ei voi verrata.
Ei riitä että on saman tehoiset, kun pitää olla samanlaiset kun mitä käytetään vertailukohteena, eli Sierra Rs Cosworth.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Joulukuu 15. 23:56:02 2010

komA kirjoitti:Mitenkä muuten käykö Cosworth Scorpion jarruilla oleva Sierra verrokkina tuohon RS Cosworthiin? Scorpiosta koko alustapaketti Sierraan jolloin saisi tuon BOAnkin laillisesti asennella.
2wd Cossun, tai isommilla, jarruilla saa leimattua laillisesti Sierran BOA:lle.
Myös ahdettuna.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja olafu » To Joulukuu 16. 0:05:25 2010

ABS-pömpeli pitää olla.
Jäsen #606

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Joulukuu 16. 20:09:42 2010

komA kirjoitti:Mitenkä muuten käykö Cosworth Scorpion jarruilla oleva Sierra verrokkina tuohon RS Cosworthiin? Scorpiosta koko alustapaketti Sierraan jolloin saisi tuon BOAnkin laillisesti asennella.
Käy takana on jäähdytetyt levyt mitä ei taas ole rs coswortissa, eli paremmat.
Eteen vaan sierran satulat, ja ABS pömpeli+anturit,yms.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Joulukuu 16. 20:30:22 2010

tumppe kirjoitti:
komA kirjoitti:Mitenkä muuten käykö Cosworth Scorpion jarruilla oleva Sierra verrokkina tuohon RS Cosworthiin? Scorpiosta koko alustapaketti Sierraan jolloin saisi tuon BOAnkin laillisesti asennella.
Voin sanoa heti että ei tietenkään.
Yksinkertaisesti vaan siksi kun Sierra RS Cosworthia ei oo sellasilla jarruilla tehtaalla valmistettu, niin ei voi verrata.
Ei riitä että on saman tehoiset, kun pitää olla samanlaiset kun mitä käytetään vertailukohteena, eli Sierra Rs Cosworth.
No jos en nyt ihan väärässä ole, niin scorpio cosworth etujarrut 278mm / jäähdytetyt yksimäntäiset ja takajarrut 273mm jäähdytetyt eli siis täysin samat osat kuin 4wd cossu/escocossu. Tokko leimamiestä pulttijako kiinnostaa, vaan juuri noi levyjen koot ja sitä myöten jarrujen tehot on ne ratkaisevat tekijät.

Näin minun mielestäni, mutta jos sulla on Tumppe heittää jotain oikeaa faktaa peliin, niin kerro vapaasti :roll:

Edit. Ja, jos tässä tarkoitetaan Sierra RS cosworthilla mk1 cossua, niin kannattaa etsiä sellainen konttori, joka tuntee vain yhden sierran mallisarjan (tarkoitan siis, että rinnastaa kaikki toisiinsa) ja sen jälkeen rinnastaa noi scorpio cossun jarrut 4wd cossuun =220hv => 207hv scorpio cossun kone menee heittämällä edelleen. vai olenko väärässä?
Viimeksi muokannut MikkoT, To Joulukuu 16. 22:07:46 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja Sine » To Joulukuu 16. 21:35:50 2010

MikkoT kirjoitti:No jos en nyt ihan väärässä ole, niin scorpio cosworth etujarrut 278mm / jäähdytetyt yksimäntäiset ja takajarrut 273mm jäähdytetyt eli siis täysin samat osat kuin 4wd cossu/escocossu. Tokko leimamiestä pulttijako kiinnostaa, vaan juuri noi levyjen koot ja sitä myöten jarrujen tehot on ne ratkaisevat tekijät.
Näin sanovat myös kirjat: Scorpio 24V mallissa on samat jarrut kuin Sierra Cosworth 4WD. Levyissä toki eri pulttijako Scorpio 24V vm. 91-94 vrt. Sierra.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja henu » To Joulukuu 16. 22:09:15 2010

Mutta nythän on kyse MK1 sierrasta, eli onnistuuko sen vertaaminen uudempaan 4x4:ään.
Itse ainakin käsitin että kyse 2wd sierran vertauksesta ja siinähän on 283mm levyt.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Joulukuu 16. 22:41:09 2010

henu kirjoitti:Mutta nythän on kyse MK1 sierrasta, eli onnistuuko sen vertaaminen uudempaan 4x4:ään.
Itse ainakin käsitin että kyse 2wd sierran vertauksesta ja siinähän on 283mm levyt.
No tästäkin eli näistä eri mallisarjoista on täällä tapeltu enemmän kuin itse muistan, mutta kuten tohon edittiini mainitsin, niin varmasti löytyy sellainen konttori, joka ottaa verrokiksi 4wd cossun jarrut vaikka kori olisi mk1.
Ainakin itse kun asiaa joskus kyselin, niin olisi leimattu kyllä -86 sierra 4wd cossuksi ja ihan 4wd:n omilla jarruilla, mutta ei tullut sitten ikinä konttorille asti mentyä ihan auton kanssa tota tekemään.

Ja eikös se Mekaanikkoracen farkkukin ollut mk1 koria ja siinä oli sentään molemmat eli 4wd ja boa :P :lol: :burn

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Joulukuu 17. 13:58:04 2010

MikkoT kirjoitti:
henu kirjoitti:Mutta nythän on kyse MK1 sierrasta, eli onnistuuko sen vertaaminen uudempaan 4x4:ään.
Itse ainakin käsitin että kyse 2wd sierran vertauksesta ja siinähän on 283mm levyt.
No tästäkin eli näistä eri mallisarjoista on täällä tapeltu enemmän kuin itse muistan, mutta kuten tohon edittiini mainitsin, niin varmasti löytyy sellainen konttori, joka ottaa verrokiksi 4wd cossun jarrut vaikka kori olisi mk1.
Ainakin itse kun asiaa joskus kyselin, niin olisi leimattu kyllä -86 sierra 4wd cossuksi ja ihan 4wd:n omilla jarruilla, mutta ei tullut sitten ikinä konttorille asti mentyä ihan auton kanssa tota tekemään.

Ja eikös se Mekaanikkoracen farkkukin ollut mk1 koria ja siinä oli sentään molemmat eli 4wd ja boa :P :lol: :burn
Verrokin pitäis lain mukaan olla samaa mallisarjaa vai mitä se ny oli, mut joka tapauksessa mk1 aikaan ei oo ollu olemassakaan 4x4 Cossua, niin silloin se ei kelpaa verrokiksikaan.
Nämä "sainpa luvat ihmeen kaupalla" leimaukset on sitten ihan satunnaisia "kokeilimpa onneani tai löysimpä tyhmän katsurin" osastoa, eivätkä kaikki oo päivän valoa kestäviä. :wink:

Käsitin että tässä kysytään nyt sitä laillista vaihtoehtoa?
En toki sano etteikö kukin voi rakentaa niinku huvittaa, mutta mä en halu ainakan olla se joka jauhaa paskaa täälä asioista kuten "sillä ja tollakin on menny läpi, niin sen täytyy olla niin".
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Joulukuu 17. 14:26:25 2010

tumppe kirjoitti:Käsitin että tässä kysytään nyt sitä laillista vaihtoehtoa?
En toki sano etteikö kukin voi rakentaa niinku huvittaa, mutta mä en halu ainakan olla se joka jauhaa paskaa täälä asioista kuten "sillä ja tollakin on menny läpi, niin sen täytyy olla niin".
Ensinnäkin monestikko SINÄ olet tumppe käynyt konttorilla kyselemässä mitä VOI TEHDÄ ja mitä EI?
Tulee mieleen topicki missä väänsit kovasti vastaan, että mk1/mk2 escoista ei saa poistaa lehtijousia, vaikka se on ollut jo monta vuotta sallittua. No taisit loppujen lopuksi antaa periksi, vaikka helpommalla olisit päässyt, kun olisit itsekkin asian selvittänyt oikealta taholta ennen sitä "paskan jauhamista".

Ja auto on LAILLINEN siinä vaiheessa, kun katsastussetä siihen leiman laittaa omasta mielestäni, joten vähän pistää vihaksi, kun saa rivien välistä lukea jauhavansa paskaa, vaikka olisin pystynyt leimaamaan mk1 sierraan 4wd cossun tekniikan ihan LAILLISESTI :shock:

No minua ei kiinnosta tapella tämän enempää, joten edelleen kehoitan menemään ensimmäiseksi sinne konttorisedän luo juttelemaan asioista ja jättämään nämä WANNA BE-foorumikeskustelut ihan toisarvoisiksi.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Joulukuu 17. 15:39:52 2010

tumppe kirjoitti: Verrokin pitäis lain mukaan olla samaa mallisarjaa vai mitä se ny oli, mut joka tapauksessa mk1 aikaan ei oo ollu olemassakaan 4x4 Cossua, niin silloin se ei kelpaa verrokiksikaan.
Nämä "sainpa luvat ihmeen kaupalla" leimaukset on sitten ihan satunnaisia "kokeilimpa onneani tai löysimpä tyhmän katsurin" osastoa, eivätkä kaikki oo päivän valoa kestäviä. :wink:

Käsitin että tässä kysytään nyt sitä laillista vaihtoehtoa?
En toki sano etteikö kukin voi rakentaa niinku huvittaa, mutta mä en halu ainakan olla se joka jauhaa paskaa täälä asioista kuten "sillä ja tollakin on menny läpi, niin sen täytyy olla niin".
Finlexistä:
"13 §
Jarrujen muutokset

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton jarrujen vaihtaminen seuraavin edellytyksin:

a) jarrut ovat alkuperäisiä tehokkaammat ja peräisin autosta tai tarkoitettu autoon, jonka akselimassa tai valmistajan sallima akselimassa ja moottoriteho vastaavat vähintään muutettavaa autoa"

Eli verrokkia tehokkaammasta autosta peräisin olevat jarrut menee heittämällä läpi. Täällä ainakin konttorilta kun asiaa tiedustelin mk1 Riesassa voi olla 4wd cossun jarrut, mutta tehoraja on edelleen 204hv +20%
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Joulukuu 17. 16:41:28 2010

MikkoT kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Käsitin että tässä kysytään nyt sitä laillista vaihtoehtoa?
En toki sano etteikö kukin voi rakentaa niinku huvittaa, mutta mä en halu ainakan olla se joka jauhaa paskaa täälä asioista kuten "sillä ja tollakin on menny läpi, niin sen täytyy olla niin".
Ensinnäkin monestikko SINÄ olet tumppe käynyt konttorilla kyselemässä mitä VOI TEHDÄ ja mitä EI?
Tulee mieleen topicki missä väänsit kovasti vastaan, että mk1/mk2 escoista ei saa poistaa lehtijousia, vaikka se on ollut jo monta vuotta sallittua. No taisit loppujen lopuksi antaa periksi, vaikka helpommalla olisit päässyt, kun olisit itsekkin asian selvittänyt oikealta taholta ennen sitä "paskan jauhamista".

Ja auto on LAILLINEN siinä vaiheessa, kun katsastussetä siihen leiman laittaa omasta mielestäni, joten vähän pistää vihaksi, kun saa rivien välistä lukea jauhavansa paskaa, vaikka olisin pystynyt leimaamaan mk1 sierraan 4wd cossun tekniikan ihan LAILLISESTI :shock:

No minua ei kiinnosta tapella tämän enempää, joten edelleen kehoitan menemään ensimmäiseksi sinne konttorisedän luo juttelemaan asioista ja jättämään nämä WANNA BE-foorumikeskustelut ihan toisarvoisiksi.
Kyllä se on aina fiksuinta kysyä sieltä omalta konttorilta tai muiltakin konttoreilta, mitä saa tehdä ja miten he mitkäkin pykälät tulkitsevat.

Jarruja saa vaihdella lähes miten lystää väkevämpään suuntaan, mutta kun aletaan muutakin tekniikkaa vaihtelemaan, niin se ei oo välttämättä enää niin yksinkertainen asia.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Joulukuu 17. 16:45:40 2010

ylimark kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Verrokin pitäis lain mukaan olla samaa mallisarjaa vai mitä se ny oli, mut joka tapauksessa mk1 aikaan ei oo ollu olemassakaan 4x4 Cossua, niin silloin se ei kelpaa verrokiksikaan.
Nämä "sainpa luvat ihmeen kaupalla" leimaukset on sitten ihan satunnaisia "kokeilimpa onneani tai löysimpä tyhmän katsurin" osastoa, eivätkä kaikki oo päivän valoa kestäviä. :wink:

Käsitin että tässä kysytään nyt sitä laillista vaihtoehtoa?
En toki sano etteikö kukin voi rakentaa niinku huvittaa, mutta mä en halu ainakan olla se joka jauhaa paskaa täälä asioista kuten "sillä ja tollakin on menny läpi, niin sen täytyy olla niin".
Finlexistä:
"13 §
Jarrujen muutokset

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton jarrujen vaihtaminen seuraavin edellytyksin:

a) jarrut ovat alkuperäisiä tehokkaammat ja peräisin autosta tai tarkoitettu autoon, jonka akselimassa tai valmistajan sallima akselimassa ja moottoriteho vastaavat vähintään muutettavaa autoa"

Eli verrokkia tehokkaammasta autosta peräisin olevat jarrut menee heittämällä läpi. Täällä ainakin konttorilta kun asiaa tiedustelin mk1 Riesassa voi olla 4wd cossun jarrut, mutta tehoraja on edelleen 204hv +20%
Jos 2wd Cossu on vertailu mallina, niin se on katsurista kiinni hyväksyykö 4wd pienemmät etujarrut esimerkiksi.
Turhaahan tästäkin on väitellä kun alkaa meneen katsurin tulkinta osastolle taas.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Scorpion ja sierran yhtäläisyydet

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Joulukuu 17. 20:21:13 2010

ylimark kirjoitti: a) jarrut ovat alkuperäisiä tehokkaammat ja peräisin autosta tai tarkoitettu autoon, jonka akselimassa tai valmistajan sallima akselimassa ja moottoriteho vastaavat vähintään muutettavaa autoa"
tumppe kirjoitti: Jos 2wd Cossu on vertailu mallina, niin se on katsurista kiinni hyväksyykö 4wd pienemmät etujarrut esimerkiksi.
Turhaahan tästäkin on väitellä kun alkaa meneen katsurin tulkinta osastolle taas.
2wd cossu 204hv, 4wd cossu 220hv... :roll:
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Vastaa Viestiin