Mustakantisen Zetecin venttiilinvälykset

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Mustakantisen Zetecin venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Maaliskuu 9. 22:21:53 2010

Kyseessä -00 Mondeon Black top Zetec, mikä pitää jo selvää rapsutusta käydessä venttiilikoneistosta. Kilometrejäkin on jo siunaantunut reilu 300 tkm... Laitteessahan on palasäädöllä olevat nostajat, onko joku ehtinyt perehtyä säätämiseen? Homma on varmaan melko yksinkertainen mittaa välys ja vaihda pala, nokat varmaan joutuu ottamaan pois? Homma menisi samalla kun joutuu jakohinnan vaihtamaan, säätöpaloja varmaan löytyy Fordilta ja koneistamoilta?

Onko vastaan tullut kuluneita nokkia, öljykorkista kurkkaamalla näkyvän nokan kärki alkaa olla jo jonkin verran kiillottunut...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Mustakantisen Zetecin venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Maaliskuu 10. 6:05:34 2010

Hartza kirjoitti:Kyseessä -00 Mondeon Black top Zetec, mikä pitää jo selvää rapsutusta käydessä venttiilikoneistosta. Kilometrejäkin on jo siunaantunut reilu 300 tkm... Laitteessahan on palasäädöllä olevat nostajat, onko joku ehtinyt perehtyä säätämiseen? Homma on varmaan melko yksinkertainen mittaa välys ja vaihda pala, nokat varmaan joutuu ottamaan pois? Homma menisi samalla kun joutuu jakohinnan vaihtamaan, säätöpaloja varmaan löytyy Fordilta ja koneistamoilta?
Joo nokat pitää irroittaa. Paloja ei ollut ainakaan täällä paikallisella Fordilla, eivät kai juuri tarvitse, moottorikoneistamolta löytyi.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Mustakantisen Zetecin venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Maaliskuu 12. 17:34:58 2010

Tinde kirjoitti:
Hartza kirjoitti:Kyseessä -00 Mondeon Black top Zetec, mikä pitää jo selvää rapsutusta käydessä venttiilikoneistosta. Kilometrejäkin on jo siunaantunut reilu 300 tkm... Laitteessahan on palasäädöllä olevat nostajat, onko joku ehtinyt perehtyä säätämiseen? Homma on varmaan melko yksinkertainen mittaa välys ja vaihda pala, nokat varmaan joutuu ottamaan pois? Homma menisi samalla kun joutuu jakohinnan vaihtamaan, säätöpaloja varmaan löytyy Fordilta ja koneistamoilta?
Joo nokat pitää irroittaa. Paloja ei ollut ainakaan täällä paikallisella Fordilla, eivät kai juuri tarvitse, moottorikoneistamolta löytyi.
Välysten tarkistus kuuluu muuten huolto-ohjelmaankin. Legendan mukaan venttiilikopan mutterit putsataan rätillä ja "tarkastus" on suoritettu. :lol:
Jos joku noita välyksiä kattelee niin mä tarttisin mustakantisen 1.6:sen (Zetec S) välykset.
Jäsen #606

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Mustakantisen Zetecin venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja focst » Pe Maaliskuu 12. 17:49:53 2010

Näytti olevan mustakoppasissa zetec koneissa 1.6,1.8 ja2.0 samat välykset imu 0.11-0.18mm pako 0.27-0.34mm ja kyllä niitä venttiileitä joissakin fordliikkeissä säädetään siihen on omat työkalut fordilla ei tarvi irrottaa nokkia jos vain venttiiliensäätö...
Viimeksi muokannut focst, Pe Maaliskuu 12. 19:18:12 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Mustakantisen Zetecin venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja Tinde » Pe Maaliskuu 12. 19:14:16 2010

Joo näyttäs siihen työkalukin löytyvän kun TIS:siä katselee.

Zetec-SE välykset on (kylmänä) imu 0.17 - 0.23, pako 0.31 - 0.37.

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Mustakantisen Zetecin venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja focst » Pe Maaliskuu 12. 19:20:02 2010

eli pako 30 ja imu 15mm :roll:
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

Vastaa Viestiin