2.0 ohc is sierra laser -87

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » To Tammikuu 13. 16:04:25 2011

terve. joo eli otsikon mukaista autoa turbotellaan, ja kysymys kuuluu, toimiiko tämä tällä yhdistelmällä? ostin kyseiseen autoon cossun ruiskun johtosarjan, ja sen on kytketty ohc koneeseen jossa on cossun painekotelo is sierran imusarjassa :) melkoinen yhdistelmä mut kaippa se toimii. eli se is imusarja on katkaistu juuri kun ne imukanavat alkaa nousta ylöspäin ja siihen tikattu cosan painekotelo kiinni! kysymys kuuluukin että mitä muita muutoksia tarvii tehä jotta ton auton saa pelittämään noilla palikoilla?! kaikki on kytketty siinä johtosarjassa kiinni minne ikinä mikäkin liitin menee mut ennenku lyön koneen tulille ni tarviiko ottaa huomioon jotain muuta?! ja sit vielä yx kysymys: mihin kohtaan tulee kiinni tämä cosan triggeri anturi telineineen?! ku ei oo oikein paikkaa löytyny tolle anturille, mulla on kiinni toi cossun oma siivapyörä jossa 4 nastaa...

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja THR » To Tammikuu 13. 16:25:44 2011

tuossa yks kuva miten se on cossussa

motti

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Tammikuu 13. 16:52:18 2011

Onko peltinen ö-pohja vai cossun alumiininen ?
Anturin paikan joutuu joka tapauksessa muuttamaan siitä missä on ollut cossussa.

Eli anturin paikka tulee niin laittaa että lovi(hihnapyörässä) on ykk merkin kohdalla, niin silloin anturi tulee olla nastan kanssa kohdakkain.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » To Tammikuu 13. 18:15:18 2011

ohc ö- pohja siinä on eli peltinen, mutta ei oo minkäänlaisia kiinnitys reikiä, johtuu varmaa siitä ku ohc ja cossun on erilaiset..;) ja tarviiko boxin olla maadoitettu kun sen ajattelin sinne repsikan kojetaulun alle laittaa piiloon? saisin sen kyllä piuhalla yhdistettyä runkoon...

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Tammikuu 13. 18:55:11 2011

Aksu kirjoitti:Onko peltinen ö-pohja vai cossun alumiininen ?
Anturin paikan joutuu joka tapauksessa muuttamaan siitä missä on ollut cossussa.

Eli anturin paikka tulee niin laittaa että lovi(hihnapyörässä) on ykk merkin kohdalla, niin silloin anturi tulee olla nastan kanssa kohdakkain.
No eikös toi ajoitus mene kuitenkin ihan samalla lailla ohc:ssä kuin cossussakin eli toi lovi on 10:n asteen ennakko merkki ja itse nasta YKK. En oikein ymmärrä, että mihin tämä "väärin" ajoittaminen perustuu :roll:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Tammikuu 13. 19:14:12 2011

MikkoT kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Onko peltinen ö-pohja vai cossun alumiininen ?
Anturin paikan joutuu joka tapauksessa muuttamaan siitä missä on ollut cossussa.

Eli anturin paikka tulee niin laittaa että lovi(hihnapyörässä) on ykk merkin kohdalla, niin silloin anturi tulee olla nastan kanssa kohdakkain.
No eikös toi ajoitus mene kuitenkin ihan samalla lailla ohc:ssä kuin cossussakin eli toi lovi on 10:n asteen ennakko merkki ja itse nasta YKK. En oikein ymmärrä, että mihin tämä "väärin" ajoittaminen perustuu :roll:
Ohc vaatii huomattavasti enemmän ennakoita kun cossun kartoissa on. Pitempi palorintama (jjs:ltä opittua)
Tiedän yhden tapauksen jossa ahdin suli pakopuolelta motarilla kun oli ajoitettu niinkuin cossu.
Kaikki jotka itse tehnyt(4) niin tehty tuolla +15 asteen ennakoilla ja toiminut hyvin,aina 1,7 bar asti. Koitin jopa 30 asteen "ennakoilla" niin sekin toimi mutta +kilon paineella alkoi nakuttamaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Tammikuu 13. 19:37:46 2011

KIITOS Aksu kommenteista. Tästä ennakosta on ollut aikaisemminkin kyllä puhetta, mutta kysyin ihan varmistukseksi, kun broidin jääratavehje on kyllä toiminut ihan hyvin tolla normaaliajoituksella, mutta laihalla seoksella veti downpipenkin 20cm matkalta punahehkuun ja siihen toi ennakon lisääminen varmasti auttaisi.

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Pe Tammikuu 14. 17:28:15 2011

mulla oharissa tällä hetkellä toi 2wd siivapyörä ja 4wd jakaja, mut eikö ne jakajat samanlaiset oo 2wd ja 4wd autoissa..:)!? ja mulla ennakko tällä hetkellä nii et ku toi lovi on niin sanottu "the dead center" ni siitä ensimmäinen nasta vai oliko se nyt ennen sitä mut kumminki..:)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Tammikuu 14. 19:16:13 2011

ford_86 kirjoitti:mulla oharissa tällä hetkellä toi 2wd siivapyörä ja 4wd jakaja, mut eikö ne jakajat samanlaiset oo 2wd ja 4wd autoissa..:)!? ja mulla ennakko tällä hetkellä nii et ku toi lovi on niin sanottu "the dead center" ni siitä ensimmäinen nasta vai oliko se nyt ennen sitä mut kumminki..:)
Jakaja on sanan tyylinen 2/4wd (rungossa ero).
Jakaja ei määritä sitä sytkän ennakkoa cossussa. Se kampuran pyörän ja anturin asento määrittää millasta ennakkoa kone lopulta käyttää todellisuudessa. Cossuissakin sitä kanpuran anturin jalkaa viilaillaan niin saadaan käännettyä ennakoita muutama aste lisää.

Eli kun laitat juuri tuon loven ja "the dead center" merkin kohdakkain. Sen jälkeen rakennat anturin paikan niin että se on jonkun nastan kanssa kohdakkain.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Tammikuu 14. 20:32:11 2011

THR kirjoitti:tuossa yks kuva miten se on cossussa

motti
Sama mutikka "ohc:ssä"
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Tammikuu 14. 21:25:53 2011

vauhtipete kirjoitti:Sama mutikka "ohc:ssä"
Ja liätään viellä tähän kuvaan viitaten et 2wd cossun ö-pohja ja hihnapyörä. Anturin kiinnitys tehty niin että on tuo lovi ykk merkin kohdalla.
Anturi muistaakseen on escocossun ja haettu paikallisesta varaosakaupasta.

Ihan off topikkina: Ei ole ö-pohja ruvennut näemmä vielläkään suuremmin tihkumaan vaikka pelkällä "liimalla" kasattu -05 keväällä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » La Maaliskuu 12. 9:55:36 2011

mikä on muuten ton siivapyörän nastan ja asentotunnistimen kosketuspinnan välinen "rako" kun ne kohtaa?! varmaan joku millin pari..:O?!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Maaliskuu 12. 10:43:13 2011

ford_86 kirjoitti:mikä on muuten ton siivapyörän nastan ja asentotunnistimen kosketuspinnan välinen "rako" kun ne kohtaa?! varmaan joku millin pari..:O?!
0,6-1mm antaa workshop arvoksi.

Yks mikä tuli mieleen niin is:n kaasupolkimella saattaa tulla aika herkkä kaasusta. Meinaan et jos muistan oikein niin ovat muutamat vaihtaneet kaasari mallin polkimen sinne tilalle,on vipusuhteeltaan hitaampi .
Eka joka mulla on ollut oli kaasari alunperin,seuraavassa oli edellinen vaihtanut ja viimeiseen kun tein tekniikan niin taisin vaihtaa sen suoraan kun oli ollut siitä aikaisemmin puhetta ja sellainen oli hyllyssä sattumalta.
Mutta kokeilemalla sen saa selville miltä tunnustaa omaan jalkaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » La Maaliskuu 12. 11:56:20 2011

ok kiitti, kokeillaan joo et mikä on parempi...

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » La Huhtikuu 30. 14:21:07 2011

tuli nyt sit hommattua 2wd cossun ö-pohja ohc mottiin ni ei kulu aikaa telineen rakenteluun :D täytyy noita ennakoita kattoo että ei paistu pakopesä sit kun vihdoin saa ton pannun tulille...

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » To Toukokuu 12. 21:32:39 2011

oli tänään starttaus vaihe, mut yritys oli kova ku kone lupas ja lupas mut ei mittä...:O?! mites ku mul on toi ennakko siinä 16, kai se sillä pitäis käyntiin lähtee...?! mietin et jos laittas sen siihen "yläkuolokohta" merkkiin...?! ja sit vielä et mikä on hyvä konsti tarkistaa aukeeko suuttimet, ku suuttimien releet ainaki naksuu ja sulake on ehjä, mut tuntuu et et ei anna löpöä pyttyihin...:O?! ja entäs toi tyhjäkäyntiventtiili, aukeeko se ku laittaa virrat päälle vai starttaus vaiheessa...

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Toukokuu 13. 18:29:26 2011

Tarkista kampiakselin anturin ilmaväli.
Omalla kokemuksella sanoisin et mielummin liian lähellä kuin kaukana.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » La Toukokuu 14. 13:02:14 2011

eli workshop antoi arvon 0,6-1,0mm ni mulla toi on tällä hetkellä toi 0,6mm, eli vois johtua tosta vai?! kokeillaan suurentaa ilmaväliä, mut mitä jos se on liian lähellä, onko kipinä vai anturin antama info sit liian heikko vai vaikuttaako edes kipinän vahvuuteen :D?! niiiice....

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Toukokuu 14. 15:14:10 2011

Ei vaan lähemmäs, mulla joutu jostain syystä painamaan sen ihan nastoihin kiinni ennen kuin rupes pelaamaan.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Toukokuu 14. 17:23:26 2011

ford_86 kirjoitti:eli workshop antoi arvon 0,6-1,0mm ni mulla toi on tällä hetkellä toi 0,6mm, eli vois johtua tosta vai?! kokeillaan suurentaa ilmaväliä, mut mitä jos se on liian lähellä, onko kipinä vai anturin antama info sit liian heikko vai vaikuttaako edes kipinän vahvuuteen :D?! niiiice....
Ei vaikuta kipinän vahvuuteen. Joko antaa tai ei.
Jakajan anturi ainakin itsellä teki kerran juuri tuollaista et kipinä oli heikko. Ja sen anturin johdon täytyy olla oikein päin(jakajan sisällä),ei toimi väärin päin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Toukokuu 14. 19:10:41 2011

Mulla oli heikko kipinä ja kävi kolmella kun oli liian kaukana.
Kaikki muu oli jo vaihdettu ja tolla säädöllä rupes pelaamaan.
10tkm varmaan ajelin sen jälkeen niin kai se anturikin sit oli ehjä.
Välillä tuntuu et on ihan henkimaailman juttuja, mistä näitä tietää :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Su Toukokuu 15. 18:41:48 2011

no mulla nyt se tilanne et otin lähemmäs sitä anturia mut ei oikein tahdo muutaku luvata. enempää ei uskalla ottaa lähemmäs, muuten nappaa kiinni :D ja pariin kysymykseen kaipaisin vastauksia, eli: mulla on tulpat joissa 4 kärkeä eli elektrodi niitten keskellä. ja ku katoin kipinää ni kipinä hyppi elektrodin ja yhen nastan välillä eli tuntuu että on heikko kipuna :/ mistä tota lähtis ettimään että sais tarpeeks hyvän kipinän..?! uus sytkäpuola on asennettu ja taitaa olla kunnossa toi cossun orkkis kipinän vahvistinkin lokasuojassa...?! ja toinen kysymys: MITÄ HELVETTIÄ, avainta ku kääntää virtalukossa asentoon II ni tulppa lyö kipinän ennenku alkaa konetta pyörittää, onkohan mulla joku kytkentävirhe vai kuuluuko olla näin?!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Toukokuu 15. 19:35:27 2011

ford_86 kirjoitti:avainta ku kääntää virtalukossa asentoon II ni tulppa lyö kipinän ennenku alkaa konetta pyörittää, onkohan mulla joku kytkentävirhe vai kuuluuko olla näin?!
Tekee saman jos huijaat esim ruuvimeisselillä sitä anturia sillon kun virrat on päällä, bensapumppukin tais siitä pyörähtää.
Sitä en tiedä kuuluuko sen niin tehdä kun virrat kääntää päälle mut mulla ainakin teki :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ma Toukokuu 16. 13:56:19 2011

eli tartteeko asialle tehä jotai/teitkö sille mitään :D?! onko normaalia...:O?! tuntuu ku kone olis myös pyörähtäny ku käänsi pelkät virrat päälle siis ei silleen että se olis kunnolla pyöriny, vaa se ihan muutaman millin ehkä käänsi ainaki ku katto nokkapyörää...:D v...u onx nää taas jotai henkimaailman juttuja... :cha :lol:

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Toukokuu 17. 13:02:29 2011

Ihan tuttua, kai siellä on sen verran bensaa pytyssä et se syttyy kun se kipinä tulee tai jotain.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ke Toukokuu 18. 17:50:48 2011

EI JU.....UTA....!!! mikä on ku koneessa ei oo alipainetta!!?? alipaine mittari näyttää startatessa 0,1 bar alipainetta jonka seurauksena bensapaineensäädin ei aukea :( koneen ei pitäis olla väljä!? imuvuoto vikana vissiin on mut kyllä sen nyt kuulis jostain suhinasta :O?! tuli kyl yx asia mieleen, mulla toi 2wd cossun painekotelo jonka välissä perus tiiviste massaa ja josko sieltä sit vuotais?! kyllä sen sormessakin tuntee että heikko imu ku letkun päähän laittaa. onko ideoita?! alkaa usko loppumaan kohta. voiko käynnistys vaikeudet johtua just tosta ku koneessa ei oo alipainetta?!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Toukokuu 18. 18:20:15 2011

ford_86 kirjoitti:EI JU.....UTA....!!! mikä on ku koneessa ei oo alipainetta!!?? alipaine mittari näyttää startatessa 0,1 bar alipainetta jonka seurauksena bensapaineensäädin ei aukea :( koneen ei pitäis olla väljä!? imuvuoto vikana vissiin on mut kyllä sen nyt kuulis jostain suhinasta :O?! tuli kyl yx asia mieleen, mulla toi 2wd cossun painekotelo jonka välissä perus tiiviste massaa ja josko sieltä sit vuotais?! kyllä sen sormessakin tuntee että heikko imu ku letkun päähän laittaa. onko ideoita?! alkaa usko loppumaan kohta. voiko käynnistys vaikeudet johtua just tosta ku koneessa ei oo alipainetta?!
Kysmyksestä päätellen sulla on bensaletkut letkut väärin päin. Bensapumpusta pitäs tulla letku suodattimen kautta suoraan bensatukkiin, minkä läpi se sitten menee bensanpaineensäätimelle, josta taas jatkaa matkaansa tankkiin takaisin.

Bensanpaineensäädin ei siis annostele bensaa bensatukkiin, vaan päästää sieltä ylimääräisen bensan takaisin tankkiin, jolloin paine pysyy halutun suuruisena. Säätimeen menevä ali/ylipaineletku muuttaa vain asetettua bensan painetta sen mukaan, minkälaista painetta vastaan suuttimet joutuu suihkuttamaan. Jos imusarjassa on alipaine, niin bensanpaine laskee, tai jos on ylipainetta, niin bensanpaine nousee. Tällöin suuttimen yli vaikuttava paine pysyy vakiona, vaikka imusarjan paine vaihteleekin.

Jos letkut on väärin päin, niin bensatukissa ei ole painetta.
Jäsen #606

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » To Toukokuu 19. 2:39:46 2011

mulla tällä hetkellä pumpusta suodattimelle, suodattimesta paineensäätimelle, ja säätimeltä tukkiin, ja tukin toisessa päässä paluu tankkiin..:O eli päin v...ua vai?!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja henu » To Toukokuu 19. 5:12:44 2011

ford_86 kirjoitti:eli päin v...ua vai?!
Kyllä.

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Pe Toukokuu 20. 9:43:42 2011

mulla oli näköjään nyt letkut väärin päin :D kiitti sulle.nyt tulee löpöä säätimeltä kiskolle. mutta edelleen toi paineensäädin ennen kiskoa, näinhän sen täytyy olla, kö...?! mietityttää vaa se ku säätelin bensapaineita siihen reiluun 1 bar:iin, mutta tuntuu et kastelis tulpat mutta yrittää käynnistyä. ja kipinäki silmä määräsesti hyvä...! mites toi 2wd moottorinohjausboxi säätelee noita suuttimia? onko se sama ku sytkä eli 1-3-4-2. otin kiskon irti ja pyöritin konetta, ni vuorotellen suuttimet ruikki löpöä eri tahtiin, ni siitä päättelin et se varmaa ohjaa suuttimia aina siinä kohtaa ku kipinä lyö tulpassa?! entä noi suuttimien johdot, mun johtosarjassa (alkuperäinen) on kaikille suuttimille saman väriset johdot, oliko nyt nii et väriltään mustaruskea/punainen. sitä vaa et jos ne piuhat liittää väärään suuttimeen ni ruikkiiko väärään aikaan bensaa pyttyyn? käyntiin lähtee ku kaataa tulpan reiästä bensaa ja starttaa mut käy sen hetken mitä pytyssä on löpöä...! aikamoinen ongelma :/

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja tezu » Pe Toukokuu 20. 9:57:32 2011

olafu kirjoitti:Bensapumpusta pitäs tulla letku suodattimen kautta suoraan bensatukkiin, minkä läpi se sitten menee bensanpaineensäätimelle, josta taas jatkaa matkaansa tankkiin takaisin.

Bensanpaineensäädin ei siis annostele bensaa bensatukkiin, vaan päästää sieltä ylimääräisen bensan takaisin tankkiin, jolloin paine pysyy halutun suuruisena.
Tavaas nyt toi vielä kertaalleen. Eli nyt laitat sen säätimen sinne minne kuuluu eli paluuletkun puolelle bensakiskon jälkeen. Olafu hyvin selitti miten bensapaineensäädin toimii.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Pe Toukokuu 20. 15:52:15 2011

laitetaan, mut toi on ensimmäinen auto missä nään että paineensäädin on paluu puolella...:O!?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Toukokuu 20. 17:38:09 2011

ford_86 kirjoitti:laitetaan, mut toi on ensimmäinen auto missä nään että paineensäädin on paluu puolella...:O!?
Mietippäs hetki.
Säädin pitää tietyn paineen pumpun ja säätimen välissä. mites suutimien paineelle käy kun on säädin ennen niitä. Ja niillä kuuluu olla se +3bar kuitenkin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Toukokuu 20. 20:37:49 2011

ford_86 kirjoitti:laitetaan, mut toi on ensimmäinen auto missä nään että paineensäädin on paluu puolella...:O!?
Kaasupulloissa, paineilmassa ja kaasutintouhuissa on paineensäädin menopuolella. Niissä se toimintakin on erilainen, eli ne sulkee "hanaa" kun syötettävässä kohteessa on riittävästi painetta, paineen ylittyessä "hana" menee kiinni kokonaan. Ruiskulaitteitten paineensäädin on oikeammin paineenrajoitinventtiili, tai ohivirtausventtiili, mikä alkaa tietyn paineen ylittyessä päästää virtausta lävitseen.
Ja turbokäytössä kaasuttimienkin kanssa käytetään tätä ruiskumallin kaltaista paluukierrolla olevaa systeemiä, koska polttoainepumppu on yleensä ruiskupumppu tai ruiskupumpun tyyppinen. Sellainen pumppu (kuten sullakin) ei kestä sitä, että sen ulostulo tukitaan kokonaan.
Jäsen #606

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » La Toukokuu 21. 10:55:36 2011

se on hyvä että löytyy tällasia kaiffareita...:D! onko kenelläkää samanlaisia kokemuksia, sain auton käymää eilen mutta kolmella tulpalla, heti ku ruuvaa neljännen kiinni ei lupaakkaan...:/ ja näyttäis siltä et ei oo vaikutusta mistä sen yhen ruuvaa pois...!?

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Toukokuu 21. 15:31:58 2011

Onko tulpanjohdot varmasti oikeassa järjestyksessä?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Su Toukokuu 22. 15:34:16 2011

eikö se paukahtele jos ne on väärin?! mut kokeillaan...

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ti Toukokuu 24. 10:29:57 2011

joo eli ei mitää uutta käynnistyksen tiimoilta..:( lupaa ja lupaa mut ei halua käynnistyä kaikilla tulpilla??!! ei oo väliä minkä tulpan ottaa mistäki pytystä irti että jää pelkkä tulpan reikä näkyviin ni heti lähtee käyntiin, mut oitis ku sammuttaa auton ja laittaa neljännen tulpan kiinni ni lupaa mut ei mitää eloa?! jakaja on uus sekä moduuli sisällä plus muut jakajan osat, kansi pyörijä...täytyy sanoo et nyt vituttaa ja huolella...

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Toukokuu 24. 10:54:16 2011

Ja ne tulpanjohdot on oikeessa järjestyksessä ?

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ti Toukokuu 24. 11:41:26 2011

kyllä ja jako yms. ennakko on tuo workshopin antama 16 astetta mutta oon kokeillu pelkällä yläkuolokohta merkilläkin mut ei mitää. mikä rooli tolla asento tunnistimella kampuran päässä on niinku sillee, kosketuksen kanssa. mul on yx nasta ku tuntuis et se on vähä kauempana ku muut siinä siivapyörässä :/?!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Toukokuu 24. 18:06:10 2011

Siitä boxi tietää koska on mäntä yläkuolokohdassa ja laskee sen mukaan tiedot eteenpäin.
Onhan siellä kaikki pistokkeet oikeissa paikoissa ? muutamat sa näppärästi ristiin kytkettyä :wink:
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Toukokuu 24. 21:05:09 2011

Jos se kone ei pyöri riittävän lujaa kaikki tulpat paikallaan. Onko startti terve ja akku täysi?
Jäsen #606

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ke Toukokuu 25. 20:45:00 2011

akku uus ja startti pyörittää ihan kunnolla konetta. irrotin tänää painekotelon ja siellä oli noin 2dl bensaa...:( varmaa lykänny imukanavia pitkin ku on tulpatki kastanu..:O bensapaine startatessa vähän yli 3bar ja pistokkeet oon laittanu netistä tulostetun "ford sierra cosworth wiring diagram" kaavion mukaan. tuntuu välillä et ihan ku tota cossun johtosarjaa ja boxia ei voi käyttää ohc koneen kanssa vaikka eihän moottorilla muuta eroa oo ku kansi?! onko täällä joku kellä samanlainen projekti ollu/on?! eli 2wd johtosarja ohc koneessa??!!

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Toukokuu 25. 20:47:24 2011

arteryllähän oli cossun ruisku siinä turbo riesassaan ennen tatechia. Voinee kertoa enemmän.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Toukokuu 25. 22:53:11 2011

ford_86 kirjoitti:tuntuu välillä et ihan ku tota cossun johtosarjaa ja boxia ei voi käyttää ohc koneen kanssa vaikka eihän moottorilla muuta eroa oo ku kansi?! onko täällä joku kellä samanlainen projekti ollu/on?! eli 2wd johtosarja ohc koneessa??!!
Kyllä ne toimii keskenään, mullakin on ohc ja 4wd cossun ruisku.
Onko sulla jakaja ollut kokonaisuudessaan irti? Sen sai muistaakseni asennettua väärään asentoon tai sit jakajan kansi 180 astetta väärin.
Ja remminvaihdossa menee helposti väärään asentoon jos ei muista lukita tai merkata pyörän asentoa.
Onko cossun vai ohc:n kansi jakajassa?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » To Toukokuu 26. 11:21:22 2011

cossun jakaja kokonaisuudessa uudella moduulilla pyörijällä ja kannella. kyllä mä ku oon tota jakoa laittanu kohilleen, ni aina kattonu mihinpäin tuo pyörijä on osoittanu ja apuakselin pyörästä ennen hihnan kiristystä "hieno säätäny" että varmasti osoittaa ykkös pyttyä. ja joo jakaja on ollu irti muutamia kertoja!? ja onko tuo "sininen" liitin missä roolissa ton johtosarjan kanssa eli haistaako se siitä moottorin lämmön joka vaikuttaa käynnistykseen?! ku kytkentäkaaviossa lukee että cooling fan täytyy olla kytketty lokarissa olevaan kipinänvahvistin yksikköön...:O ja mul on johtosarjassa enää 3 johtoa mitkä täytys kytkeä, 2 jossa naaras abiko ja yx pyöreä liitin mikä näyttäis sopivan kanteen lämpötila anturiin...

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Toukokuu 26. 18:14:36 2011

Coolant temp sensor ? Nastat 11/29 "kammassa".
Ei ihme jos ei lähde käymään. Harvassa on ne cossutkaan ollut jotka anturin sipatessa käyntiin lähtevät.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Pe Toukokuu 27. 6:59:23 2011

eli boxin kammassa?! mihin ihmeeseen tyrkkään ton piuhan sit ku ei oo paikkaa enää ku kaikki liittimet on kiinni :D?! jollain ryöstöliittimellä vai johonki...? imusarjassa on tollane anturi mikä on väriltään sininen ja johtosarjasta tulee sininen liitin jonka tyrkkäsin siihen, oikein...?!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Toukokuu 27. 10:46:11 2011

Sininen on vedenlämpöanturi joka pitäs olla siinä imusarjan laipassa keskellä, ruskea imuilmanlämpö joka on imusarjassa muualla.
Joo tosissaan jos se vedenlämpöanturi on paskana niin saa sahata varmaan minuutin jos lähtee sittenkään, töpseli irti niin muistaakseni silleen sai käyntiin mutta seokset on sit mitä sattuu.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: 2.0 ohc is sierra laser -87

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Pe Toukokuu 27. 10:58:52 2011

ok, hyviä tietoja täältä tulee kyllä :) en oo ite nii kokenu vielä mut eikö se nii mee et mitä enemmän saa rikki ja korjaa ni sitä enemmän tulee kokemusta ;) täytyy kokeilla vaihtaa toi anturi sit ku saa postista ton painekotelon tiivisteen..., kiitoksia ja palataan asiaan jos tapahtuu jotain suuntaan tai toiseen...

Vastaa Viestiin