Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Juice
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 18. 19:14:47 2008
- Paikkakunta: Jaala
Viesti
Kirjoittaja Juice » Ke Helmikuu 16. 16:58:42 2011
Elikkäs mitenkäs se Mondeon 2,5 V6 motin EGR-venttiili kannattaa ja pitää tulpata?
Riittääkö ku laittaa esim 1mm pellin käikäleen siihen imusarjan ja egr venttiilin väliin?
Joku viisas taannoin kertoi että saattaisi irrota jokunen hevosvoima lisää

ja ei nokea imusarjaa

..
Nissan King Cab 2,5TD ´99....
-
pietis
- Viestit: 114
- Liittynyt: To Kesäkuu 2. 17:22:33 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja pietis » Ke Helmikuu 16. 17:13:40 2011
Justiinsa niin.
Imusarjasta 2 kpl pultteja auki ja tulppa siihen väliin.
Irrota varovasti välissä oleva tiiviste, niin saat valmiin jigin pellin tekoo varten.
Kannattaa muuten avata ainakin kaasuläpän seutu imusarjasta ja puhdistaa... tod.näk mustaa karstaa täynnä.
Mulla joskus aikoinaan ST200 käynti parani heti tuon operaation jälkeen.
#1103
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ke Helmikuu 16. 19:07:15 2011
Tai esim. kuula letkuun joka tulee venttiilille. Mutta tuo pellinpala käy myös.
Mulla on molemmat.
Tuommoiseksi se menee egr:llä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Juice
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 18. 19:14:47 2008
- Paikkakunta: Jaala
Viesti
Kirjoittaja Juice » To Helmikuu 17. 16:15:58 2011
Joo pitää vaan ootella noitten pakkasten lauhtumista ku ei tuol pihalla pysty tekee mitää

..
Kiitokset vinkeistä!

Nissan King Cab 2,5TD ´99....
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » To Helmikuu 17. 16:20:55 2011
Juice kirjoitti:Joo pitää vaan ootella noitten pakkasten lauhtumista ku ei tuol pihalla pysty tekee mitää

..
Kiitokset vinkeistä!

pystyy pystyy, kyllä tälläkin viikolla joutui mondeoon tekemään tulppa/johdot/puola remonttia pihalla, vaikka oli parhaimmillaan 28 pakkasta..

Pedal tu tö metal!
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » To Helmikuu 17. 18:43:33 2011
Onko kukaan koskaan oikeen tutkinut tuota tehoeroa EGR tulpattuna tei ei? Lähinnä siinä mielessä, että tehoa lisäähän siitä ei tule, mutta EGR toimiessaan laskee palotilan lämpöä ja näinollen nakutuskynnys laskee myös. että alkaako nakuttaa ilman EGR:ää ja näin ollen nakuanturit laskee syttyä ja tehot laskee ja jne jne.
Itsekin aikoinani kampanjoin vahvasti EGR:ää vastaan, mutta myöhemmin kun asiaa tutki olen tullut hieman skeptiseksi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Pe Helmikuu 18. 13:41:34 2011
Tässä Mk3 mallissa ei ole tuota systeemiä enää alunperinkään. Eihän tuo systeemi toiminnassa olekaan kuin kevyellä kuormituksella niin sikäli tehojen kannalta se on ihan yks ja sama.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
MikkoJayEm
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Viesti
Kirjoittaja MikkoJayEm » Pe Toukokuu 13. 22:24:39 2011
Arska kirjoitti:Tässä Mk3 mallissa ei ole tuota systeemiä enää alunperinkään. Eihän tuo systeemi toiminnassa olekaan kuin kevyellä kuormituksella niin sikäli tehojen kannalta se on ihan yks ja sama.
Ei taida olla jos oikein olen ymmärtänyt.
EGR venttiili on ainoastaan osakaasulla, kun taas suoralla putkella toimiva pakokaasunkierrätys takaisin imupuolelle kierrättää kaikenaikaa, myös tyhjäkäynnillä että täydellä kaasulla. Käsittääkseni MK2 Mondeossa on juuri tuolla pakosarjsata tulevalla putkella. Laippojen väliin olen laittanut vuosi sitten umpinaisen 0,70mm paksun kuumaisnkityn "tiivisteen" .
EDIT: puutaheinää olen yömyöhään lukenut tai kuvitellut lukevani. Aina on venttiili välissä.
Viimeksi muokannut
MikkoJayEm, Ti Toukokuu 31. 16:18:53 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » Su Toukokuu 29. 23:38:02 2011
MikkoJayEm kirjoitti:Arska kirjoitti:Tässä Mk3 mallissa ei ole tuota systeemiä enää alunperinkään. Eihän tuo systeemi toiminnassa olekaan kuin kevyellä kuormituksella niin sikäli tehojen kannalta se on ihan yks ja sama.
Ei taida olla jos oikein olen ymmärtänyt.
EGR venttiili on ainoastaan osakaasulla, kun taas suoralla putkella toimiva pakokaasunkierrätys takaisin imupuolelle kierrättää kaikenaikaa, myös tyhjäkäynnillä että täydellä kaasulla. Käsittääkseni MK2 Mondeossa on juuri tuolla pakosarjsata tulevalla putkella. Laippojen väliin olen laittanut vuosi sitten umpinaisen 0,70mm paksun kuumaisnkityn "tiivisteen" .
pakokaasunkierrätys=egr
on siinä venttiili välissä
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
MikkoJayEm
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Viesti
Kirjoittaja MikkoJayEm » Ti Toukokuu 31. 16:17:50 2011
Fullspeed kirjoitti:on siinä venttiili välissä
Lueskelin näin päiväsaikaan lisää ja kas kummaa, olen aiemmin yömyöhään lueskellut jotain väärin. Ainahan tuossa pakokaasun takaisin kierrätyksessä käytetäänkin venttiiliä, ohjausta sitten on sähköistä tai paineella toimivaa.. En tiedä sitten mitälie olen joskus lukenut, vai olenko nähnyt unta kun muistelin muuta
Kuvittelin tosiaan että kierrätystä olisi joko venttiilillä toimivaa tai ilman venttiiliä, mutta ei..