Fiestaprojekti

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Fiestaprojekti

Viesti Kirjoittaja janne_n » To Huhtikuu 28. 0:38:39 2011

Eli suunnitteilla olis alottaa varmaankin ens kesänä mk2 fiesta projekti.

Ajattelin vähän kartottaa että mitä saa tehdä ja mitä ei. Katukäyttöön auto siis tulisi. 8)

Koneeksi ajattelin rs 2000 dohc:ia + laatikko. Turbolla? Voiko laittaa?

Alustaksi rs:tä suoraan jarruineen kaikkineen, jäykkyys/korkeussäätöisillä tolpilla eli niin tonttiin kun saa. Tolppien yläpäät ja korikorvakkeet uudelleen tekemällä. Voiko näin tehdä? Pitääkö akseliväli pysyä samana kuin fiestassa alunperin? Tarkoituksena olis saada pyörät niin leveelle kun mahdollista. Levittääkö vanteilla vai kuinka? Vai voiko olla escon akselien levyinen? Eikös se 5 senttiä levitystä ollu maksimi?

Kaikki ohjaukset yms. olis tarkotus ottaa kanssa escortista. Kaikkea soveltaen ja sovittaen tietysti.

Tarkoitus olis siis tehdä niin härski fiesta ja niin lakia hipoen kuin vaan mahdollista. Ja tietysti radalle kurnuuttaan. 8)

Mitäpä olette mieltä?

Kaikki neuvot ja vinkit tervetulleita!

Juttu siirtyy projektiosioon kunhan alkaa.
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

pasinen
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
Paikkakunta: Paimio

Re: Fiestaprojekti

Viesti Kirjoittaja pasinen » To Huhtikuu 28. 23:31:59 2011

Jos en ihan väärässä ole niin eikös mk2 fiestan tehokkain malli ole XR2 96hv *1,2 =115,2hv ja tästä ylöspäin sitten vain Trafin luvilla. Ehkä helpommalla pääsee kun tekee omavalmisteen esim. 1.8zetekistä turbottamalla.
Coilovereilla pitäis päästä kyllä riittävän alas ilman iskaritornin korottamistakin. (Ainakin mk4 escortissa sopivilla renkailla ja AVOn tolpilla oon päässy n. -105mm lukemaan)
Akselivälin sijaan tarkoitat varmaan raideväliä jonka leventämisessä oli joku raja mitä nyt en muista mutta, joku muu varmaan osaa sen kertoa. Se oli joku virallinen "renkaiden/vanteiden vaihdon seurauksena raideväli saa muuttua maksimissaan xmm..."

Itse olen sitä mieltä että koriin ei suuria ulospäin näkyviä muutoksia. Vain kaariin pari senttiä lisätilaa, leveet vanteet, koppa tonttiin ja sitä voimaa. Jos ei noilla tule riittävän härskiä niin, jo on kumma :D

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Fiestaprojekti

Viesti Kirjoittaja janne_n » Pe Huhtikuu 29. 10:09:39 2011

Heh. :D Kiitos vinkeistä. Saa ny nähä mitä täs rupee kehittyyn. Ja aivan, ei akseliväli vaan raideväli. :wink:
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

turboeero
Viestit: 1046
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: Fiestaprojekti

Viesti Kirjoittaja turboeero » To Kesäkuu 9. 17:07:31 2011

Iskutilavuushan tossa taitaa olla tärkein seurattava luku kun tekniikanvaihtoo alkaa tekeen, sillä koneenhan pystyy tehojen puolesta kuristaan ahtimella ja näin leimaan omavalmisteena. Onpa tossa tallilla eräskin vanha ooppeli, jonka edellisestä c20xe koneesta oli leimalle laput 120hp vakion 150hp sijaan, "kuristettu" isolla ahtimella ja tatechin moottorinohjauksella. "Ratasäädöissä" sitten 340hp.

Vaikka onhan noita iskutilavuuksiakin kai muljattu kaikenmoisilla koneistamon putkituslapuilla :lol:

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Fiestaprojekti

Viesti Kirjoittaja Sine » To Kesäkuu 9. 17:17:06 2011

Oliko Fiesta Mk2:sta myös 1.8D moottorilla vai oliko ne kaikki 1.6D?

karhu__85
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 10:34:43 2011

Re: Fiestaprojekti

Viesti Kirjoittaja karhu__85 » To Helmikuu 9. 20:51:48 2012

meillä on yks mk2 jossa papereissa 105 heppanen 1.8 zetec ,alustana on spax jäykkyys säädettävä -35mm jousilla.
tätä alemmas ei kannata laskea jos haaveilee esim cossun jarruja niissä samat satulat kun abs jarruilla varustetussa. meillä jarrut ovat abs jarrullusesta sierasta 60mm etusatulat mondeon sorvatuilla levyilla
takana vakio etulevyt (1.4) sierran satuloilla.
niin etusatuloiden päälle ei mahdu 13" vanteet ja alle menee siis vain 185/55 14 nämäkin melkein ottaa kaariin kiinni
niin ja prosentteja tuli muistaakseni 16%

Vastaa Viestiin