Escort CVH laatikot

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Escort CVH laatikot

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Syyskuu 30. 18:33:43 2003

Olis 1.4 mk4 potilas, käykö kaikki CVH mk3-4 5v laatikot?

Miqu
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Heinäkuu 1. 11:51:31 2002
Paikkakunta: Hki

Re:Escort CVH laatikot

Viesti Kirjoittaja Miqu » Ti Syyskuu 30. 18:45:13 2003

CVH MK3ssa ja MK4ssä erilaiset vaihdelaatikon kannakkeiden paikat, ei sovi suoraan mallista toiseen laatikot. Lisäksi vaihdevivustoissa eroa, niin eri MK-malleissa kuin 4 ja 5 vaihteisessakin. Eli jos pelkän laatikon vaihdat, niin hanki mielellään MK4sen 5v -laatikko, mallilla(1.4,1.6,XR3i jne) ei niinkään väliä. Välitykset hieman poikkeavat eri malleissa ja turbosta löytyy tasauspyörästönlukko.<br>
Ford Escort mk3 -82 "XR3i" myytävänä
Ford Escort mk6 -99 STW käyttis...projekti

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re:Escort CVH laatikot

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Syyskuu 30. 20:55:26 2003

Tossa on 5v aski josta posket sököt ja löytys ehjän tuntunen mk3 5v, näyttäs päällisinpuolin sopivan, eli tarkotus ottaa vanhasta kannakkeet, lähinnä vetarit ja kepintanko, onks ne samat........

Miqu
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Heinäkuu 1. 11:51:31 2002
Paikkakunta: Hki

Re:Escort CVH laatikot

Viesti Kirjoittaja Miqu » Ti Syyskuu 30. 21:37:13 2003

Vaihdelaatikon kannakkeiden kanssa oli itselläni ainakin<br>hieman ongelmia kun aikoinaan tuli laatikko vaihdettua.<br>Tsekkaa että kannakkeet sopii laatikosta toiseen. Vetareiden ja siirtovivuston kanssa ei pitäisi olla ongelmia kun kummatkin on 5-vaihteisia laatikoita.
Ford Escort mk3 -82 "XR3i" myytävänä
Ford Escort mk6 -99 STW käyttis...projekti

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Escort CVH laatikot

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Lokakuu 1. 0:16:39 2003

mk3 laatikossa ei ole vivuston ohjainta laatikon sisällä vaan vivustossa. mk4 laatikossa se on taas nimenomaann laatikossa eikä vivustossa. Jos siis laitat mk4 vivuston ja mk3 laatikon yhteen, niin missään ei ole vivuston ohjainta. En tiedä miten sitten tällainen käyttäytyy. Kiinnikkeiden kanssa ei tule ongelmia, koska mk4:nen ei tarvitse mitään ylimääräisiä valuttuja korvakkeita. Tosiaan vaan ne irroitettavat, jotka voi vaihtaa laatikosta toiseen.<br>Kannattaa siis vähän miettiä miten tekee hybridin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

EK
Ylläpitäjä

Re:Escort CVH laatikot

Viesti Kirjoittaja EK » Ke Lokakuu 1. 1:01:18 2003

Mulla on mk4:sessa mk3:n 1,3 5v laatikko kiinni. On ollut jo reilut kaks vuotta ja hyvin on pelannut. Laatikon kannakkeet ovat erilaiset, mutta vanhempaan laatikkoon menee uudemman kannake kiinni. Aika lailla bolt-on homma.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Escort CVH laatikot

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ke Lokakuu 1. 8:57:56 2003

Mulle vaihdettiin 1.4 laatikon tilalle 1.6xr3i laatikko. Hyvin pelas (ja pelaa uudella omistajalla edelleen), tosiaan tossa 1.4 laatikossa on vissiin vähän lyhyemmät välitykset, perstuntumalta.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re:Escort CVH laatikot

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Lokakuu 1. 9:49:40 2003

Jees, kiitti neuvoista, eiköhän se sinne sovi :)

Vastaa Viestiin