Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Pe Huhtikuu 6. 1:12:27 2012
Elikkäs ongelman nimi seuraava: Yllämainitussa autossa kierrokset saattaa niin paikallaan ollessa kun ajossakin itsestään nousta tappiin asti ja taas laskea itestään tai sit pitää kytkimellä liiraamalla tukehduttaa konetta.
Liekkö ihan jostain tietystä ongelmasta johtuva vika? Ilmaahan se jostain varmaankin saa mutta ei mitään hajua mistä. Polttoainesuodatin vaihdettu.
Tyhjäkäynti lämpimänä myös asteen verran korkealla verrattuna muihin autoihin. Kylmänä ei tahdo itestään pysyä käynnissä. (ainakin ravistaa konetta/autoa melko tuntuvasti)
Ei nää nokivasarat ole kovin tuttuja joten kaikki niksit ja neuvot tervetulleita

Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Pe Huhtikuu 6. 9:08:46 2012
Jokuhan jo ehdotteli, että lähtisi käymään omilla öljyillään, ja sitä itsekin veikkaan, esim. turbo tms siinä kunnossa että pääsee öljyä imusarjaan..?
Pedal tu tö metal!
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Pe Huhtikuu 6. 16:39:28 2012
Toihan on turboton laite. Jep tästä ukon kanssa keskustelin ja erittäin epätodnäk. vaihtoehto. Auto kuitenkin muuten pelaa normaalisti, ei vie öljyä eikä nesteitä. lähtee hyvin käyntiin ja näin päin pois.
Olisko mahdollista että imusarjan tiiviste tjms fuskaa?
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja VooDoo » Pe Huhtikuu 6. 16:43:43 2012
Öljyhommaa veikkaisin, tai sitten pumpussa on jotain hämminkiä että jää ennakonsäädin tms tappiin jumiin. syystä tai toisesta.
vanhakoppanen hiace menee ihan perkeleesti jos alkaa käymään öljyllä, motarinopeudessa vittumainen hillittävä
Ameriikan kaseissa on myös tota ryntäilyongelmaa, jos vetää ilmaa tiisselin sekaan jostain, helppo tarkastaa laittamalla kirkasta letkua tulevan letkun väliin pätkä ja kattoa nänyykö käydessä ilmakuplia.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Pe Huhtikuu 6. 17:06:51 2012
Joo tota määrän/ennakon säädin ongelmaa eräs huoltomies kansa veikkasi. Mistähä lie mahtaa löytyä tosta rotadieselin pumpusta moinen käikäle?
Jep ton kans tullu keskustassa pari ikävää yllätystä ajaessa toisen perässä
Ton letkuneuvon sain myös, letku siis laitetaan suodattimen ja syöttöpumpun välille?
Täytyy testata tuo vielä tän loman aikana. Voisko esim jos polttoainetankissa on vuoto tai tiiviste fuskaa ni aiheuttaa tuollaista ongelmaa?
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja VooDoo » La Huhtikuu 7. 13:08:51 2012
ameriiikalaisissa laittavat muistaakseni sen letkun siihen, mikä tulee pumppuun Eli pumpulta letku irti, siihe väliin pätkä kirkasta ja jollai viritelmällä kasaan takas. Tankilta lähtevässä putkessa kun on pienen pieni reikä, niin ei vuoda ulospäin, mut vetää ilmaa sekaan.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » La Huhtikuu 7. 13:56:06 2012
Joo pitääs testaa toi systeemi. Letkuissa voi kyllä olla jotain, muutenkin kaikkea pientä ollu tuossa vehkeessä joka tuo mieleen taas ihmiset keitä ei pitäs päästää lähellekkään autoja

Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » La Huhtikuu 7. 16:48:39 2012
Millä syöttöpumpulla se on? toi 2.3 on ilmeisesti indenori, joku sierran kone? Onko ahdettu?
1.8 turbossahan on se ahtopaineentunnistuksen kalvorasia, mikä vuotaessaan tekee noita oireita. Päästää polttoainetta imusarjaan...
Jäsen #606
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » La Huhtikuu 7. 17:40:32 2012
Tossa on rotodieselin pumppu. Ilmeisesti sierrasta kotoisin oleva 2,3 indenoor ilman turboa.
Vuotohan siellä jossain on kun tietäisi että missä. Pystyneekö imusarjan tiiviste vuoto aiheuttaaan tuollaista oiretta? Huomasin tuossa tänään että venakopan tiiviste vuotaa takapäästään ja suoraan imusarjan päälle.
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » La Huhtikuu 7. 20:10:14 2012
Ei se imusarjan vuoto itse mitään tuollaista aiheuta. Toki jos vuotaa niin reilusti ja menee sit jotain reilusti vuotavaa öljyä venakopasta, miksei

Mutta melko kaukaa haettua.
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Su Huhtikuu 8. 13:30:25 2012
Jep sen saa siis raakata listalta yli
Jos sitä näin rapulapäivän iloksi kokeilis tuon letkusysteemin et saako ilmaa jostain.
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 8. 13:51:56 2012
Katoppa ettei se pääse keräämään huohotusöljyä johonkin putken notkoon, minkä se sitten yhtäkkiä hörppäsee kitusiinsa.
Jäsen #606
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Su Huhtikuu 8. 13:52:11 2012
Mulla se kone oli aikanaan niin väljä että se survoi kaikkea moskaa siihen öljykorkin huohotusventtiiliin ja se lopulta meni tukkoon koko paska. Konehuoneessa mäjähti silloin öljyt niin ympäriinsä että konepelti oli pintapuoleltakin paksussa mustassa öljyssä. Jotenkin se huohotusviritys olikin vähän sellainen etten ihmettelisi jos se työntäisi öljysumuakin sieltä kautta imusarjaan, en uskaltanutkaan sen jälkeen enää laittaa letkua suoraan imusarjaan vaan asensin erillisen säiliön (Edellisillasta jääneen Jallu-pullon) joka oli helppo tyhjentää välillä takaisin koneeseen.
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Su Huhtikuu 8. 19:19:08 2012
Joo itseasiassa toi taitaa olla tyyppivika siinä 1,8td laitteessa? Kaveri aikanaan mainitsi asiasta. Täytyypä tehdä erillinen huohotus sille sit huomenissa. Tänään ei ehtinyt siihen perehtyä.
Mites se imusarjalle menevä reikä? Laitetaaks se vaan tukkoon?
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Su Huhtikuu 8. 21:02:32 2012
Ei kun laita siitä erilliseltä huohotuspurkilta toinen letku sinne imusarjaan. Kunhan se nestemäinen liemi jää sinne purkkiin niin kaikki ookoo. Muuten kuolet siihen käryyn, voin kertoa ihan kokemuksesta että se käy päähän paremmin kuin sikspäkki kaljaa eikä taatusti ole senkään vertaa terveellinen olotila...
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Su Huhtikuu 8. 21:58:20 2012
Eli periaatteessa sekä öljykorkilta ja imusarjalta kummaltakin omat letkut esimerkiksi limppariputeliin? Hyvä kun tuli puheeksi ni tartte käryjä haistella/ajella "kännissä"

Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Ma Huhtikuu 9. 17:10:17 2012
Noniin tänään siis tehty seuraavanlainen patentti: etsin pari kappaletta vanhoja v6 sierran huohotinletkuja varastoista. Toinen suoraan öljykorkilta limuputeliin ja imusarjalta samaan pulloon. Kylmänä toimi hieman paremmin (ei kylläkään kestä käynnissä ennenkun vähän aikaa käy) lämpimänä edelleen nostatti kierroksia itsestään pariin kertaan. tyhjäkäynti edelleen korkealla. paha toki sanoa paljon se tarkalleen on kun mittariahan tuosa ei ole.
Pitääkö se venttiili joka on alunperinkin tuossa välissä laittaa sinne imusarjan ja pullon väliin vai mites olette tehneet?
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
Lokomo
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 18:17:58 2005
- Paikkakunta: Uusimaa
Viesti
Kirjoittaja Lokomo » Ma Huhtikuu 9. 21:00:17 2012
Onkos ilmansuodatin kovin öljyinen? Eli onko putsarikotelossa öljylammikko josta imasee välillä öljyä koneeseen? Puhdistus auttaa hetkeksi.
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Ma Huhtikuu 9. 22:31:56 2012
Eipäs olla vielä tutkittu. Tarkistetaan huomenna. Mistä muuten ilmanputsariin voinnee päästä öljyä niin runsaasti että tekisi moista oiretta?
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Ti Huhtikuu 10. 16:42:08 2012
Jees kansi nostettu ylös, putsarinkoppa täynnä kaikennäköstä paskaa,roipetta ja tilkka öljyäkin. puhdistin niin kopan kun kannen kaikesta moskasta. Ilmanputsari niin lopussa että meinannu paineilmakaan mennä läpi. Tilasin uuden. Muutosta havaittu sen verran että vetoja ihan aavistus enemmän mutta ryntäily ei kadonnut. Sellaisen havainnon tein että kun auton käynnistää se jää siististi sopivan kuuloiselle tyhjäkäynnille. Kaasua kun painaltaa reilummin ni jää tohottamaan kierrokset normaalia korkeammalle.
Itse alkaisin kallistua jonkunlaisen määräsäätimen/vastaavan kannalle tai että pumppu alkaa olla niin väljä.
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
jat-79
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti
Kirjoittaja jat-79 » Ti Huhtikuu 10. 20:38:01 2012
Kokeilikko sillä vanhalla putsarilla vai uudella vai ilman?
Jos se on tukos niin senkin takia se voi imeä öljyä jostain pyttyyn.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Ti Huhtikuu 10. 21:29:28 2012
Vanhan suodattimen laitoin paineilmalla puhdistettuna paikalleen. Torstaille tulee uusi. Täytyy testaa huomen pieni reissu ilman suodatinta.
Juolahtipa tuossa jälkeenpäin mieleen että millainen kiinnitys tuon imusarjan ja putsarin välissä pitäisi olla? Näytti olevan oudosti irti/putsarikotelo heilui melko holtittomasti siinä päällä,ei tullu irti ollessa ajatelleeksi. Jos siitä välistä imee ilmaa niin sehän varmasti aiheuttaa samat oireet?
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ti Huhtikuu 10. 21:40:16 2012
Ei se irtonainen putsari aiheuta mitään muuta kuin että ilma ei ole suodatettua mitä moottoriin menee. Ja jos diiselissä putsari on ihan tukossa, sen havaitsee lähinnä mustasta savusta kiihdyttäessä. Siinä putsarinkopan ja imusarjan välissä tosiaan kuului olla jokin pyöreä kumi, ihan arsena se oli mullakin. Tuskin on enää missään näistä vastausta tuohon ongelmaasi...
Mulla oli se jakajapumppu tai sitä pyörittävä ketju ihan hiton väljä, se nyt tosin tekee lähinnä sen että pumpun ajoitus menee ihan munilleen - auto puski vaaleeta savua ihan törkeesti kylmäkäynnistyksissä. Jotain muuta vikaa sulla taitaa olla.
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Ti Huhtikuu 10. 22:16:28 2012
Jokin kumilerssi siinä olikin mutta ei muistaakseni ollut paikallaan. Toi ei itseasiassa savuta lainkaan kiihyttäessä, Kylmänä tuikkaa hiukan haalean sinistä usvaa mutta kuulunee asiaan.
Eli taitaa olla viimeinen mahdollinen vika siinä että ottaa ilmaa jostain välistä polttoaineen matkaan. Onkos polttoainetankin sisäille paineella/vast jotain merkitystä diesel auton toimintaan? Tossa meinaan ei ole fordin orkkiskorkkia paikallaan vaan jostain seatista öljykorkki kun ent omistaja kadottanut alkuperäisen
E: Tuttu foorumin ulkopuolelta sattui mainitsemaan että hänellä (tosin raktorissa) oli samanlaiset oireet. Korjaantui suuttimet vaihtamalla..Kärjet oli niin kuluneet että ei enää lämpimänä käyny alle 1500rpm.
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » To Huhtikuu 12. 20:02:53 2012
Uuden suodattimen tänään laitoin ja tein patentin tohon suodatinpöntön ja imusarjan väliin. Ei vaikutusta.
Mutta saa nyt olla tuollainen tuo, ryntäilköönsä prkl!
Etsii vian sitten kuhan alkaa pahentua huomattavasti ellei kerkeä jo tekniikka vaihtua ennen

Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » To Huhtikuu 12. 21:22:19 2012
Pumppuun joutuva ilma tekee kyllä vaan semmosta lievää rönsyilyä käyntiin, eli saattaa römpöttää tyhjäkäynnillä ja vähän hyökkäillä ajossa, mutta ei se mitään kovin korkeita kierroksia ittekseen ota... Ja mitä oon tossa huomannu, niin jos ilmaa menee enemmän tai polttoaineen tulo jotenkin kakeltaa, niin pumpun ääni saattaa muuttua käydessä. Siitä kuuluu normaalisti aika hiljanen rallatus, mutta ilmavaivojen takia saattaa kuulua aaltoilevaa rapinaa, kun ennakonsäätimessä ja elementeissä oleva ilma joustaa.
Jossain harvinaisissa tapauksissa kuulemma lähteny keskipakosäätimen mutteri auki, eli se "kori" missä ne keskipakosäätimen painot on, sutii akselilla. Sillon kone voi ottaa ihan mitä vaan kierroksia, kun sen toiminta aika vahvasti perustuu siihen keskipakosäätimeen.
Jäsen #606
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » To Huhtikuu 12. 22:44:02 2012
Tossa kyllä pumppu muistaakseni käyvä nakuttaa koko ajan tasaisesti. Kerran toi on sen tehnyt et jätin tyhjäkäynnille ulos ja kun tulin takasin se huuti kun hyeena itsekseen. Ajaessa tuntee selvästi kun lähtee vetämään itekseen rajummin. parhailleen pääsi noin kilometrin matkan kaasua painamatta, 5 vaihteella n.50km/tunnissa kunnes katkesi.
Toi keskipakosäädin homma kyllä kuulostaisi sopivilta oireilta mutta tuo kyllä käy välillä siististi tyhjäkäyntiäkin. (esim lämpimänä käynnistäessä ja kun ei paina kaasua). Tuo ruuvin tarkistus vaatinee pumpun purkamisen?
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 15. 15:52:33 2012
Mahtokoos se näkyä kun kannen avaa... Kannattaa melkein kattoo.
Jäsen #606
-
RD
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja RD » Su Huhtikuu 15. 16:30:03 2012
Ei sulla oo tiedossa mitään vanhan koulun dieselkorjaamoa nurkillas? Noi indenorit oli kuitenkin yhdessä vaiheessa melko yleisiä kalkattimia, joten kun oikeesta paikasta kysyy voi vastauskin tulla kuin apteekin hyllyltä ikään.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Su Huhtikuu 15. 21:20:10 2012
Ei tule ainakaan mieleen äkkiseltään. Melkein täytyisi käydä tuosta joen dieselistä kysymässä. Heillä ainakin todella kattava varaosa valikoima diesel laitteisiin.
Mutta täytyy perehtyä tuohon ajan kanssa. Nyt tärkeintä olis saada toi auto kaupaksi jotta pääsisi tekemään p100 hitsauksia ja maalia niskaan.
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Ti Huhtikuu 24. 20:15:09 2012
Taitaa tuo välinpitämättömyys ongelmaa kohtaan kostautua
Tuntuu että eikun päivä päivältä pahemmaksi muuttuu :/
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Ti Toukokuu 22. 21:42:47 2012
Tein tuossa lavaa pois purkaessa havainnon että olisi tankki vuotanut mittarinanturin/pumpun tiivisteestä/ asennusreiän alapuolelta. Voisko olla syypää vikaan?
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76
-
jat-79
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti
Kirjoittaja jat-79 » Ke Toukokuu 23. 20:11:46 2012
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
^setä^
- Viestit: 621
- Liittynyt: Su Tammikuu 24. 17:24:21 2010
Viesti
Kirjoittaja ^setä^ » Ke Toukokuu 23. 22:03:27 2012
Tuota ilmoitusta tuossa tutkinkin mutta tarkotus on tuohon vaihtaa scorpiosta 2,5td ni sellainen hakusessa.
Ford sierra Xr4x4 2.9 v6 -89
Ford Ranger 2,5 Td -07
Ford Taunus 1.6 ohc -76