eli kyseinen tekniikka on asennettu alkuvuodesta mk3 fiestaan. tekniikalla ajeltu joku 5-10tkm ilman suurempia ongelmia.
nyt koneesta löytyi imusarjasta imuvuoto. tätä katkomaan vaihdettiin kiinni 95 mallin koneen muovinen imusarja. tässä yhteydessä kone rupesi käymään kolmella
joten takaisin laitettiin oma imusarjan uusine tiivisteineen mutta kone käy edelleen kolmella. vikaa on paikallistettu pitkään ja ongelmana on 1 sylinterin suuttimen ohjaus eli koneen käydessä suutin työntää tavaraa täydellä teholla ja näin ollen 1 sylinteri ui bensassa ja luonnollisesti kastelee tulpan. vika ei ole suuttimessa koska kun vaihtaa suuttimien johdot 1 ja 2 sylinterien välillä, vika siirtyy 2 sylinteriin. johtosarjaa on tutkittu eikä tästäkään vikaa löydy. suuttimia ohjataan katkomalla maadotusta, mitattu sekä 1 ja 2 suuttimen piuhoista niin lukemat ovat samat, myöskään jphdot eivät ole oikarissa kun ecun otttaa irti.
vika siis viittaisi olevan ecussa. tähän kokeiltiin toista ekua, jonka numerot olivat melkein samat, kone kävi samalla tavalla eli käynti hieman subarumainen boxeriääni.
sattuisko joltain löytymään koekäyttöön ecua??? kun ei viitsisi turhaan ostaa ylimääräistä
zetec 1.8 vm 92 käyntiongelma APUA
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 10:34:43 2011
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 10:34:43 2011
Re: zetec 1.8 vm 92 käyntiongelma APUA
vikaan auttoi ecun ja sen johtosarjan vaihto.