Granadan kytkin ongelma..

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Granadan kytkin ongelma..

Viesti Kirjoittaja wekku » Ti Maaliskuu 5. 13:00:16 2013

Onko Sierran 5v T9 lootan kytkinvipu erilainen 1.8 dieselkoneella kun 2.0 OHC:lla.. Tuli sellanen mutka matkaan että Granadassa
on kytkin koko ajan auki hieman, sen verran varaosakirjaa kyyläsin että painelaakerit on samat.

Joutuu perjantaina jumppaamaan lootan irti ja ihmettelemään että mikä mättää..
Viimeksi muokannut wekku, Pe Maaliskuu 8. 14:56:23 2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: T9 lootan kytkinvipu..

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Maaliskuu 5. 15:08:11 2013

Kai sulla on se suojapelti koneen ja lootan välissä?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: T9 lootan kytkinvipu..

Viesti Kirjoittaja wekku » Ti Maaliskuu 5. 15:23:42 2013

On pelti välissä.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: T9 lootan kytkinvipu..

Viesti Kirjoittaja wekku » Ke Maaliskuu 6. 13:26:25 2013

Onko DOHC ja OHC:n painelaakerilla eroa korkeudessa?
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: T9 lootan kytkinvipu..

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Maaliskuu 8. 14:37:31 2013

Jatketaanpas juttua..

DOHC:n paine laakeri in 2.5mm "pitempi" kun OHC:n ja Dieselin kykinvipu on erilainen kun OHC:n..

Irrotin Granusta lootan ja mittasin painelaakerin korkeuden, oli orkkis OHC:n laakeri, sit mittasin laakerin kosketuspinnan etäisyyden kytkinkopan linjalle, 85mm, kun taas paineasetelman laakerin kosketuspinnan etäisyys lohkon takareunaan oli 95mm, eli 10mm oli kytkin auki..

Tai sit kytkinasetelmassa on eroa 4v kiinteäkoppasen ja 5v T:9:n välillä..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

isoatlas
Viestit: 355
Liittynyt: Pe Maaliskuu 16. 16:48:50 2007
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Granadan kytkin ongelma..

Viesti Kirjoittaja isoatlas » Pe Maaliskuu 8. 17:50:00 2013

Ei ole asetelmassa mitään eroa olipa mikä laatikko tahansa...ja 1.8td perässähän on alunperin type9 pitkällä kytkinakselilla ja pitkällä kytkinkopalla, tai ainakin P100:ssa on näin, eli ei sama laatikko kun Ohc:n perässä...Sierrasta en osaa sanoa...
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Granadan kytkin ongelma..

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Maaliskuu 8. 17:56:15 2013

No tossa lootassa tulee kytkinakseli just samalle tasolle kytkinkopan kanssa joten orkkis OHC:n 5v vissiin.

Sierrassa on sama loota kun P100, ja eikös se kytkinakseli oo saman mittanen ku V6 lootassa?
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

isoatlas
Viestit: 355
Liittynyt: Pe Maaliskuu 16. 16:48:50 2007
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Granadan kytkin ongelma..

Viesti Kirjoittaja isoatlas » Pe Maaliskuu 8. 18:15:07 2013

Kyllä se td laatikko on sama kuin V6 ja niissä isommissa dieseleissä...välityksissä tietysti eroja...
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65

Vastaa Viestiin