zetec 1.8 manuaali

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jonttu
CRSC jäsen 2015
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Heinäkuu 11. 16:23:26 2012

zetec 1.8 manuaali

Viesti Kirjoittaja Jonttu » To Marraskuu 13. 22:18:51 2014

Eli löytyykö keltään kyseistä manuaalia?

Pitäisi fiestaan tehdä pientä vuosihuoltoa, jakoremmi vaihtaa, kytkin siinä samalla ja näyttäs kampiakselin stefatkin laskevan lävitte molemmista päistä.
Eli lähinnä onko siinä jotain "älä niin tee" tyyppisiä vaiheita?

Monetko ajoitus merkit siellä on, ja mihinkä niitten pitäisi osoittaa?

Nokkien ajoitus kiinnostais myös, paljonko ne alkujaan on? (venttiilit auki ykk:ssa)

Jos jollain on heittää jotain, ettei suotta tule paljoa ylimääräistä tehtyä.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Vs: zetec 1.8 manuaali

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Marraskuu 14. 20:18:10 2014

Nokkien "merkit" löytyy takapäästä, lukitaan pellin palalla toisiinsa.
Mitään muuta sit en muistakkaan siitä :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jonttu
CRSC jäsen 2015
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Heinäkuu 11. 16:23:26 2012

Re: zetec 1.8 manuaali

Viesti Kirjoittaja Jonttu » Ma Marraskuu 17. 16:09:17 2014

Ei kellään olis muistissa mikä nokkien ajoitus on?

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: zetec 1.8 manuaali

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Marraskuu 17. 16:16:30 2014

Eipä ollut paljon muisteltavaa kun laitto nokkien päähän lattaraudan ja kampiakseliin lukitustyökalun paikoilleen.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: zetec 1.8 manuaali

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Marraskuu 17. 20:11:55 2014

minkäikäinen fiesta on kyseessä eli silvertoppi vai blacktoppi?

silveri ei ainakaan tarvi mitään työkaluja,kampuralla ja nokilla on kiilat.

Jonttu
CRSC jäsen 2015
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Heinäkuu 11. 16:23:26 2012

Re: zetec 1.8 manuaali

Viesti Kirjoittaja Jonttu » Su Marraskuu 23. 13:35:14 2014

eli silvertoppi on.
mutta joo eiköhän se siitä luonnistu.

mites se kytkimen vaihto, eli lähinnä se että onko mitään jippoa saada se uusi levy sinne keskitettyä. (muutenkin kun silmämääräisesti ja ei ole irtonaisia kytkinakseleita)

ja selvennetään vie sen verran että kone paikallaan on tarkotus kyseinen homma tehdä.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: zetec 1.8 manuaali

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Marraskuu 23. 16:18:50 2014

no sitten voi unohtaa noi ajoitusraudat ja tapit eli ei oo tarvetta availla venttiilikoppaa ollenkaan.

en just nyt heti muista minkälaiset merkit siellä on mutta toihan ajotetaan niin että 1ja4 männät on ylhäällä eli kato että 1 on ylhäällä ja etti merkit sieltä,muistaakseni nokkien merkit on jotenkin vähän hankalasti nähtävissä mutta peilillä tais nähdä hyvinkin.

sitte kun tehtaan merkit on kohdallaan niin piirrä itte maalitussilla semmoseen kohtaan merkit(nokkapyörille ja kampuran pyörille sekä niille vastamerkit kanteen ja lohkoon) että ne on helppo tarkistaa,vesipumppu kannattaa vaihtaa samalla ja sitten kun rojut on paikallaan ja kiristetty niin pyörittele kampuran päästä pari kierrosta konetta ympäri ja tarkista merkit ja hihnan kireys ennenkun starttaat.

aina silloin tällöin kuulee niitäkin jotka jakopäitä on tehneet enemmänkin ja kun on olevinaan kiire niin starttaa heti ja siinä samassa kiireessä se jakokaan ei oo mennyt kohdalleen...siihen loppuu kiirekin.

ihan silmällä oon itte kattonu noi kytkimet keskelle ja aina on laatikko sujahtanu ihan hyvin takas paikalleen,laittaa vaan koneen kannatukselle kunnollisella poikkiraudalla niin pystyy kone/laatikkopaketin laskeen niin alas että näkee hyvin eikä tarvii pelata minkään puupalikoiden tai vuotavien tunkkien kanssa.

mulla on ittellä tommonen ja on kyllä ihan ehdoton noissa hommissa eikä oo edes kallis.

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: zetec 1.8 manuaali

Viesti Kirjoittaja el_reino » Su Marraskuu 23. 16:37:10 2014

Venakoppa poies. Kampiakselin hihnapyörän merkki öljupohjassa olevan viivan mukaan (alaviisto) .

Nokkapyörät löysälle, nokat lukitaan 6mm latalla takapäästä kannen tasoa vasten ( lattaa saattaa joutua hiukka hioa että menee paikalle)
Uusi hihna ja kiristin paikalleen. kiristetään nokkapyörät sielleen että pysyy. pyöritettään moottoria parikiekkaa myötäpäivään merkille. Jos latta menee nokkienpäähän paikalleen on jako kohdallaan. Jos ei niin löystetään nokkapyörää ja käännetään ko. nokkaa kohdalleen ja lukitaan siihen. Tätä toistetaan kunnes latta menee paikalleen pyörityksen jälkeen. Ja sitten lopuks nokkapyörät momenttiin, mutta ei lattaa vasten vaan pitää kiinni nokkapyörästä.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: zetec 1.8 manuaali

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Marraskuu 23. 16:40:30 2014

enpä oo tota savottaa nähny tarpeelliseksi silverin kanssa kun on alapyörässä kiila.

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: zetec 1.8 manuaali

Viesti Kirjoittaja el_reino » Su Marraskuu 23. 16:43:26 2014

Näin se on "virallisen" ohjeen mukaan. Tulee hyvin ja helposti kohdalleen, eikä tarvii mitään omien merkkien kanssa sekoilla.
Vielä voi tulpanreiästä kattoo YKK :n tarkasti jos haluaa hifistellä.

Jonttu
CRSC jäsen 2015
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Heinäkuu 11. 16:23:26 2012

Re: zetec 1.8 manuaali

Viesti Kirjoittaja Jonttu » Ma Marraskuu 24. 18:14:42 2014

jees kiitos kaikille vinkeistä eiköhän se onnistu.
Toi kannatinrauta olikin hyvä idea ei tarvi tosiaan tunkin kanssa pelata.

Vastaa Viestiin