Sierran käsijarruvaijeri, kahtaa mallia?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Sierran käsijarruvaijeri, kahtaa mallia?
Pitäs tuohon '89 vuotiseen Sierraan vaihtaa käsijarruvaijeri, vanha vaijeri tahmaa niin ettei oikein palaudu ja rumpujen autosäätö ei pelaa oikein.
Motonetti antaa '89 vuotiselle Sierralle kaks vaihtoehtoa:
24-2109: Käsij vaijeri Sierra -89, Sopivuudet:- Sierra 82->5.89 ("tavalliset")
24-2247: Käsij vaijeri Sierra 89-, Sopivuudet:- Sierra 6.89->93 (Ei ABS/STW/levyjarrut)
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/181/ ... ruvaijerit
Tietääkö joku mitä eroa noissa on, eli mistä mä nyt tunnistan kumpi sopii omaan autoon, joka on harmillisesti just tuota 1989 vuosikertaa? Varastossa on täälä Tampereella vain tota jälkimmäistä, joten ei pääse sit tiskilläkään kauheesti vertaileen. Jos tuo uudempi ei sovi, niin sit täytynee tilata.
Motonetti antaa '89 vuotiselle Sierralle kaks vaihtoehtoa:
24-2109: Käsij vaijeri Sierra -89, Sopivuudet:- Sierra 82->5.89 ("tavalliset")
24-2247: Käsij vaijeri Sierra 89-, Sopivuudet:- Sierra 6.89->93 (Ei ABS/STW/levyjarrut)
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/181/ ... ruvaijerit
Tietääkö joku mitä eroa noissa on, eli mistä mä nyt tunnistan kumpi sopii omaan autoon, joka on harmillisesti just tuota 1989 vuosikertaa? Varastossa on täälä Tampereella vain tota jälkimmäistä, joten ei pääse sit tiskilläkään kauheesti vertaileen. Jos tuo uudempi ei sovi, niin sit täytynee tilata.
-
Re: Sierran käsijarruvaijeri, kahtaa mallia?
Mikä kone?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
Tsekkaa runkonumerolla valmistuspäivämäärä etis.ford.com
Jos vaikka toi kuukausimääre pitäis paikkansa noissa vaijereissa...
Jos vaikka toi kuukausimääre pitäis paikkansa noissa vaijereissa...
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
Perus OHC. Alunperin 1.6 emax, nyttemmin 2.0, mutta sama vaijeri sielä edelleen on.vauhtipete kirjoitti:Mikä kone?

Olemme pahoillamme, mutta antamastasi valmiste-/rekisterinumerosta ei löytynyt mitään tietoja.RD kirjoitti:etis.ford.com
Katsastus mulla on heti alkuvuodesta, mutta papereissa ei lue tarkkaa käyttöönottopäivää, niin en kyllä ite tiedä tarkottaako toi 89 alkupuolella tai 88 loppupuolella valmistettua autoa käytännössä.
-EDIT- Tää http://vindecoder.eu/check-vin anto valmistusvuodeks 88. Jos tuo pitää paikkansa, niin sit menee tilailuhommiks.

-
Itse veikkaisin tuota vanhempaa käypäiseksi. -89 tuli dohc ja mt75, muuttuikohan siinä rytäkässä käsijarruvipukin, en nyt muista mutta veikkaan vaijerin vaihtumisen liittyvän tähän muutokseen. Vaikka onhan ohariakin ollu vielä 90-luvulla kyl...
-
Ei käsijarruvivussa itteessään olis mitään ulkosia tuntomerkkejä? Ainakin ulkonäöllisesti mulla on tossa ihan samannäkönen kahva kun noissa vanhemmissa Sierroissa mitä mulla on ollut/on.matsu kirjoitti:Itse veikkaisin tuota vanhempaa käypäiseksi. -89 tuli dohc ja mt75, muuttuikohan siinä rytäkässä käsijarruvipukin, en nyt muista mutta veikkaan vaijerin vaihtumisen liittyvän tähän muutokseen. Vaikka onhan ohariakin ollu vielä 90-luvulla kyl...
-
Kirjotetaan tänne nyt vielä jos sattuu jotakuta vaivaamaan, tähän Sierraan meni ainakin vanhan mallinen vaijeri.