isommat jarrut fiestaan/Pumaan

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

isommat jarrut fiestaan/Pumaan

Viesti Kirjoittaja Ari » La Helmikuu 28. 21:16:30 2004

Kattelin www.pumaspeed.co.uk sivuilta jarruja MK3 fiestaan.Täydellinen takajarrusetti ilmeisesti nelikkosierran kunnostetut satulat,uudet levyt ja satulankiinnkkeet ja pakettiin sopivat uudet käsijarruvaijerit hinta 325£ eli n.480euroa.Eteen kossun 280mm jarrusetti ilmeisesti kunnostetuilla satuloilla, niiden kiinnikkeillä ja uusilla levyillä 299£ eli n.441euroa.Kaikki pitäisi olla bolt on.Ennenkuin tuolta mitään kyselen oisko kellään mitään hajua pysyykö pyörän kiinnityspiste samana vai muuttuuko?Fast Ford lehdessä oli joskus juttu noista takajarruista mutta ei ollut mitään mainintaa että muuttuuko pyörän kiinnityspiste.Pienikin muutos tekee pyöränkoteloista ahtaat tai sitten pitää hankkia sopivalla offsetillä olevat vanteet.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Helmikuu 28. 21:38:09 2004

Luin juuri tuon uusimmassa Fast fordissa olleen jarrujutun, jossa laitettiin Fiestaan Mad For it -firman jarrupaketin. Siinä mainittiin levitystä tulevan 11mm, johtuen ilmeisesti satulan kiinnityskorvista. Tuossa paketissa käytettiin myös 4x4 Sierran satuloita.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

jarrut

Viesti Kirjoittaja Ari » La Helmikuu 28. 22:01:07 2004

Luin kanssa saman jutun ja hylkäsin tuon koska siinä käytetään satulan kiinnittämiseen kotikutoista rosterilevyä joka tulee laakerinavan alle,levittää 11mm.Katsari vaatii lujuuslaskelmat sille levylle ja huonona puolena se kun levittää pyörännapaa 11mm ulos.Mulla on vanhempi lehti jossa on kuvia noista pumaspeed-jarruista ja niissä käytetään fordin tehdasosia ja kuvassa satulankiinnike ja laakerinapa on yhtä puuta ja siinä oli Fordin logo.Osan on oltava jostakin uudemmasta etuvetofordista kun käy suoraan fiestan/puman takakelkkaan.Hitto kun tuo lehti on duunissa,siellähän sitä on enemmän aikaa lukea. :wink:

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Su Helmikuu 29. 19:23:48 2004

puma tai mk5 taka-akseli ja siihen Focuksen navat ja jarrut. kohtuullisen bolt on, tosin ei mikään halpa ratkaisu :D

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

jarrut

Viesti Kirjoittaja Ari » Su Helmikuu 29. 21:01:14 2004

jive kirjoitti:puma tai mk5 taka-akseli ja siihen Focuksen navat ja jarrut. kohtuullisen bolt on, tosin ei mikään halpa ratkaisu :D
Toi pumaracing jarrusatulankiinnitysnapapaketti vois olla focuksesta.Täytyy ottaa kuva siitä lehdestä ja laittaa tänne.Vai sotiiko pahasti tekijäinoikeuksia vastaan.Toi paketti on Pumaan mutta lehden mukaan käy myös MK3 Fiestaan.Jarrut ja navat ainakin näytti samanlaisilta.Ei toi hinta aivan paha ole kun siinä on kaikki kilkkeet mukana.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Su Helmikuu 29. 23:32:56 2004

Ari:

minulle itselleni on tulossa tuollainen diy versio. lukaise www päiväkirjani läpi, niin selkiää, ehkä :roll:

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

jarrukuvia

Viesti Kirjoittaja Ari » Ti Maaliskuu 2. 0:04:45 2004

alkuperäinen , integroitu satulanpidike/akseli,mistäköhän etuvetofordista? Teksti vähän epäselvä but befote...better fit eli mistä 1mm pois.sama napa kiinnitettynä, valmis paketti

jive
Ylläpitäjä

Re: jarrukuvia

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Maaliskuu 2. 13:22:37 2004

Ari kirjoitti:integroitu satulanpidike/akseli, mistäköhän etuvetofordista?
Olisko mk5/6 escort? Focuksen napa onmelkolailla samanlainen, tosin kiinnityspultit ei osu mk3 Fiestan akseliin kohdalleen. Escon pitäisi mennä suoraan kiinni pulttaamalla.

Vastaa Viestiin